تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرين خبرها از آلبوم مشترک شجريان و قرباني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۵۳ب.ظ)
آخرين خبرها از آلبوم مشترک شجريان و قرباني موج- همايون شجريان و عليرضا قرباني مدتي است بر روي آلبومي مشترک کار کرده‌اند، اين اثر در حال حاضر مرحله ميکس را مي‌گذراند.
به گزارش خبرگزاري موج، آلبوم جديد «عليرضا قرباني» با آهنگسازي «مهيار عليزاده» در دست توليد است. آلبوم مذکور، اثر شخصي اين خواننده به شمار مي‌رود و در سکوت خبري تا نيمه مراحل ضبط پيش رفته است. اين در حالي است که مخاطبان موسيقي طي ماه‌هاي اخير بيشتر پيگير اخبار و وضعيت آلبوم مشترک عليرضا قرباني و همايون شجريان بودند. مجموعه‌اي که در آن براي نخستين بار دو خواننده موسيقي اصيل ايراني در کنار يکديگر قرار گرفته و هم‌صدايي داشته‌اند.
ساخت موسيقي آلبوم مشترک قرباني و شجريان را مهيار عليزاده بر عهده داشته است.
مهيار عليزاده درباره وضعيت اين آلبوم گفت: «ضبط آلبومي که از آن به عنوان «آلبوم مشترک» ياد مي‌شود و در آن همايون شجريان و عليرضا قرباني به صورت مشترک خوانده‌اند، به پايان رسيده و در مرحله ميکس قرار دارد. تلاش ما بر اين است که اين آلبوم اسفند امسال به بازار عرضه شود و در غير اين صورت ارديبهشت سال ۹5 بايد منتظر انتشار آلبوم مشترک عليرضا قرباني و همايون شجريان بود.»
نخستين تجربه همکاري عليرضا قرباني و مهيار عليزاده به آلبوم «حريق خزان» مربوط مي‌شود. آن اثر ارکسترال با استقبال ويژه مخاطبان مواجه شد و در نخستين جشن سالانه «موسيقي ما» تنديس طلايي بهترين آلبوم موسيقي اصيل ايراني را کسب کرد. حال اين دو هنرمند گام ديگري را در کنار يکديگر تجربه کرده‌اند.
مهيار عليزاده درباره آلبوم شخصي عليرضا قرباني مي‌گويد: «پس از آلبوم حريق خزان در سال 91، تيتراژ سريال پرده نشين در سال 93 و پروژه مشترک با همايون شجريان، اين چهارمين تجربه همکاري مشترک من و عليرضا قرباني است. اين آلبوم که هم اکنون مراحل ضبط را سپري مي‌کند، شامل قطعات باکلام و بي‌کلامي است که بخش باکلام آن روي آثاري از شعراي کلاسيک و ابياتي از شعراي معاصر آهنگسازي شده است.»
بخشي از مراحل ضبط و اجراي موسيقي آلبوم مشترک قرباني و شجريان توسط مهيار عليزاده در خارج از ايران و در کشور چک انجام شد.بخش ديگري از ضبط هم به صورت مشترک در استوديو «ترانه» و استوديو «کنگان پارسه» تهران صورت گرفت.
مهيار عليزاده درباره وضعيت صدابرداري آلبوم شخصي قرباني مي‌گويد:«ضبط اين مجموعه، بر خلاف آلبوم مشترک،کاملاً در داخل کشور و در استوديو «کنگان پارسه» درحال انجام است.بخشي از قطعات به صورت ارکسترال و بخش ديگر هم به صورت آنسامبل‌هاي آزاد در حال ضبط هستند. نگاه ساده و گرايش بيشتر به سمت موسيقي جدي و در برخي بخش‌ها کشش بيشتر به سمت موسيقي مي‌نيمال از خصوصيات بارز آلبوم‌هاي جديدم هستند.»
او در ادامه به وقفه‌اي که در ضبط آلبوم عليرضا قرباني پيش آمد اشاره کرد و گفت: «آهنگسازي و ضبط اين مجموعه در سال 92 و پس از استقبال از آلبوم حريق خزان آغاز شد که در مقطعي به دليل آغاز پروژه مشترک با همايون شجريان و همين طور ضبط مجموعه «در شعله با تو رقصان»، که به تازگي منتشر شده، متوقف شد. با اتمام مراحل ضبط اين دو پروژه، کار بر روي آلبوم عليرضا قرباني را از سر گرفتيم و هم اکنون بيش از نيمي از قطعات ضبط شده‌اند. قطعات ضبط شده در مرحله ميکس قرار دارند و به موازات آن ساير آثار هم در حال ضبط هستند.»
آهنگساز قطعه «پرده نشين» در همين زمينه افزود:« هنوز تاريخي براي انتشار اين پروژه در نظر گرفته نشده ولي قطعاً با هماهنگي و فاصله منطقي و پس از پروژه‌اي که در آن عليرضا قرباني و همايون شجريان به صورت مشترک خوانده‌اند، اين آلبوم نيز روانه بازار خواهد شد اما پيش‌بيني‌ها به اين شکل است که اواخر سال 94 آلبوم مشترک منتشر خواهد شد و پس از آن در سال 95 از آلبوم عليرضا قرباني رونمايي مي‌شود.در گزارشي مفصل‌تر و در آينده نزديک منتشر خواهد شد به نام شعرا و جزئيات اشعار،نام نوازندگان و ساير عوامل ضبط و توليد پرداخته خواهد شد.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن