تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813213393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزيت هاي تامين مالي از مسير بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۲ب.ظ)
يک کارشناس بازار سرمايه تشريح کرد: مزيت هاي تامين مالي از مسير بازار سرمايه موج - مدير عامل هلدينگ خودکفايي آزادگان جمع شدن نقدينگي‌ها از جامعه و سرازير شدن بخشي از آن به بازار سرمايه و کاهش نرخ تورم را از مزيت هاي تامين مالي از مسير بازار سرمايه بيان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرهاد رمضان، مدير عامل هلدينگ خودکفايي آزادگان، با بيان اين مطلب گفت: در صورتي که تأمين مالي از طريق بازار سرمايه افزايش يابد، بخش قابل توجهي از نقدينگي‌ها وارد اين بازار مي‌شود و اين اتفاق علاوه بر اينکه به رونق بورس مي‌انجامد، نقدينگي‌ها را به توليد تزريق خواهد کرد.
وي در خصوص اينکه چرا بنگاه‌هاي اقتصادي براي تأمين مالي کمتر از بازار سرمايه استفاده مي‌کنند، گفت: برخي قوانين براي تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي از مسير بازار سرمايه دست و پاگير و زمانبر است. اين موضوع تمايل سهامداران به تأمين مالي از طريق بازار سرمايه را کم مي‌کند.
اين کارشناس بازار سرمايه، تسهيل در قوانين افزايش سرمايه را يکي از راه‌هاي افزايش تأمين مالي از طريق بازار سهام دانست و افزود: همچنين بايد تلاش شود بروکراسي و تشريفات محدود کننده نيز در اين خصوص حذف شود.
مدير عامل هلدينگ خودکفايي آزادگان، تسريع در انتشار اوراق تأمين مالي براي بنگاه‌هاي اقتصادي را يک موضوع مهم دانست و گفت: توليد کننده اگر بداند سرعت انتشار اوراق مختلف مثل صکوک، مرابحه و مشارکت از طريق بازار سرمايه بيشتر از تأمين مالي از بانک‌ها است به طور قطع براي تأمين نقدينگي خود وارد بازار سرمايه خواهد شد.
رمضان در ادامه با اشاره به پروسه زمانبر دريافت مجوز براي انتشار ابزارهاي تأمين مالي در بازار سرمايه گفت: براي آنکه بنگاه‌هاي بزرگ بتوانند براي تأمين مالي، اوراق مورد نياز خود را به سرعت چاپ و سپس آن ‌را در بازار سرمايه عرضه کنند بايد بانک مرکزي و سازمان بورس با آن‌ها همکاري بيشتري داشته باشند.
وي با اشاره به اينکه بايد شرايطي فراهم شود تا بنگاه‌هاي غير بورسي نيز وارد بازار سرمايه شوند، اظهار کرد: بايد با تسهيل قوانين و مقررات، شرايطي فراهم شود تا امکان ورود شرکت‌هاي غيربورسي به بازار سرمايه نيز تسريع شود. به عبارت ديگر شرايط به گونه‌اي باشد تا ماندن شرکت‌ها در بورس آسان و نبودن آن‌ها در بازار سرمايه دشوار باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن