تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815150500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت فيلم با موضوع نبي اکرم (ص) شايستگي مي خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۳ب.ظ)
امير سماواتي، تهيه کننده و سينماگر: ساخت فيلم با موضوع نبي اکرم (ص) شايستگي مي خواهد موج-تهيه کننده فيلم «طبقه وسط» شهاب حسيني خاطر نشان کرد: دائمي شدن دبيرخانه جشنواره محمد (ص) پيامبر صلح ضروري است و اگر اين اتفاق نيافتد همه ضرر کرده ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين 37 سال، جاي جشنوارهاي مزين به نام پيامبر اکرم (ص) که ميلياردها پيرو دارد، خالي بود و با توجه به شرايط جهان اسلام و خاورميانه برگزاري جشنواره اي با اين محوريت و نام، جرقه اي براي ايجاد وحدت بيشتر ميان مسلمانان جهان است. همچنين اهداف هفته وحدت با جشنواره پيامبر صلح منسجم است و برگزاري جشنواره در اين هفته به ايجاد وحدت ميان تفکرات شيعه و سني کمک خواهد کرد.
امير سماواتي،تهيه کننده و سينماگر ضمن اعلام مطلب فوق افزود: حضرت رسول اکرم (ص) مقام والا و شامخي ميان ما مسلمانان دارند و براي همه هنرمندان و مسوولين حضور در همايشي که مزين با نام آن بزرگوار است، افتخار بزرگي است. جا دارد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز معاونت قرآن و عترت به خاطر اين ايده فوق العاده قدرداني کرد.
وي ادامه داد: همچنين ساخت فيلم و پرداخت به صدراسلام به خصوص نبي اکرم (ص) لياقت مي خواهد. بايد طلبيده شويم تا بتوانيم اثري با اين موضوع بسازيم، البته در جوامع هنري اشخاصي وجود دارند که به فيلم‌سازاني که لياقت کار در اين زمينه را پيدا کرده اند، حسادت مي کنند و بعضاً هنرمنداني هستند که نگاه مغرضانه اي به اين آثار دارند که نشان دهنده مشکلي است که آن‌ها با شعائر و تفکرات اسلامي دارند. افتخار بزرگي است که مجيد مجيدي توانست اثر فاخر محمد (ص) را بسازد و در سطح جهاني اکران کند.
تهيهکننده فيلم «دربند» در خصوص ويژگي هايي که يک فيلم ساز براي ساخت اثر در خصوص پيامبر اکرم (ص) بايد داشته باشد، گفت: فيلم ساز براي ساخت فيلم با موضوع ائمه اطهار به خصوص حضرت محمد (ص) در وهله اول بايد اعتقاد قلبي و قوي نسبت به ايشان داشته باشد و تعاليم، مفاهيم و معاني قرآن کريم و نبي اکرم (ص) در زندگي اش جاري باشد و بعد با تحقيق و پژوهش در مورد موضوعي که حق مطلب را نسبت به پيامبر ادا کند، اثر بسازد.
سماواتي با بيان اين مطلب که ساخت فيلم با موضوع پيامبر اکرم (ص) به مزاج غرب خوش نمي آيد، اظهار داشت: غرب سال هاست با اسلام هراسي و خدشه دار کردن چهره پيامبر اسلام، برخي جوامع را استثمار مي کند و ساخت فيلم با موضوع پيامبر و اسلام نه تنها خلاف آن‌ها را ثابت ميکند بلکه عشق، اميد و نوع دوستي شخصيت پيامبر و دينش را به جهانيان نشان مي دهد.
وي درخصوص ضرورت انجام تبليغات براي جشنواره در کشورهاي ديگر گفت: برگزاري جشنواره اي که ساختاري روشن بخش دارد و موجب اشاعه تعاليم اسلام ناب و انتشار وحدانيت است، مهر باطلي است بر آنچه که غرب از اسلام و پيامبرش نشان داده است و ضروري است براي اين چنين جشنواره‌اي در کشورهاي اسلامي و غيراسلامي تبليغات گسترده اي صورت گيرد.
اين تهيه کننده سينما پيشنهاد داد: جشنواره اي که به پيامبر اختصاص داده شده است نبايد به دو سه روز برگزاري مختصر شود. بهتر است مسوولين همايش هايي در راستاي معرفي ابعاد شخصيتي رسول اکرم (ص) در کشورهاي مختلف برگزار و در آن زندگي فردي و اجتماعي نبي اکرم را کالبد شکافي کنند. همچنين تحقيقاتي به صورت مکتوب جمعآوري و بين سينماگران جهان توزيع نماييم و از اين طريق محمد (ص) را بيشتر بشناسانيم. اگر موفق عمل کنيم، جرقه اي در ذهن فيلم‌سازان براي ساخت اثر با موضوع پيامبر زدهايم.
تهيه کننده فيلم «طبقه وسط» شهاب حسيني خاطر نشان کرد: دائمي شدن دبيرخانه جشنواره محمد (ص) پيامبر صلح ضروري است و اگر اين اتفاق نيافتد همه ضرر کردهايم.در اين زمينه اساتيد و دل‌سوختگاني هستند که دغدغه فعاليت را دارند و دائمي شدن دبيرخانه نقطه عطفي براي اين هنرمندان خواهد بود.
سماواتي در پايان گفت: قطعاً در سال‌هاي آتي شاهد فعاليت و حضور بيشتر هنرمندان و برگزاري باشکوه تر و عظيم تر جشنواره خواهيم بود و آن روز است که اين جشنواره به نخستين جشنواره جهان با نام نبي اکرم (ص) بدل خواهد شد.
شايان ذکر است، نخستين جشنواره بينالمللي فيلم محمد (ص) پيامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد فرهنگي، هنري شهيد مدني به دبيري مهدي حقيقي دي سال جاري در تهران برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن