تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتیجه نظرسنجی کمپین نخریدن خودروی صفر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
کمپین نه به خرید خودروی صفر نتیجه نظرسنجی کمپین نخریدن خودروی صفر

نتیجه نظرسنجی؛
نتیجه نظرسنجی کمپین نخریدن خودروی صفر
چند وقتی است که کمپین نخریدن خودروی صفر از سوی مردم در جریان افتاده است. در ابتدا بعضی به بی اهمیت بودن آن اشاره می کردند اما رفته رفته تاثیر آن چنان شد که فشار زیادی به صنعت خودروی داخلی و حتی به واردکنندگان وارد شد و آنها را مجاب به عکس العمل کرد.



به گزارش سرویس اقتصادی "جــام نیوز"،  بعضی شرکت ها اقدام به اعلام شرایط فروش جدید برای خودروهای خود کردند و بعضی دیگر قیمت محصولات خود را کاهش دادند. بزرگ ترین اقدامی که برای نجات خودروسازان داخلی انجام شد اعطای وام 25 میلیون تومانی توسط دولت برای خریداران خودروی داخلی بود اما این اقدام نیز پس از چند روز واکنش هایی داشت و نوش دارو بودن آن در هاله ای از ابهام قرار گرفت.
در آخرین روز شهریورماه یعنی حدود 45 روز پیش، در سایت خودروبانک اقدام به نظرسنجی در مورد این کمپین کردیم و نظر شما را در مورد نتیجه آن پرسیدیم. نظر سنجی با عنوان "کمپین نخریدن خودرو صفر به کجا ختم می شود؟" بود و گزینه های مختلفی برای جواب داشت. در این صفحه نیز بحث های داغ و زیادی در میان گذاشته شد و صحبت های زیادی از سوی کاربران مطرح شد.    

    در این نظرسنجی که دقیقاً 11 هزار و 113 نفر شرکت کردند، نتایج جالبی بدست آمد و اجماع نظر در مورد نتیجه این کمپین قابل تأمل است. از این تعداد دقیقاً 5910 نفر به گزینه ای رأی دادند که نتیجه کمپین را ورشکست شدن دو خودروساز داخلی بیان کرده است یعنی 53.1 درصد شرکت کنندگان که نشان از این دارد که مردم تأثیر این کمپین را چنان می دانند که موجب بسته شدن دو خودروساز بزرگ کشور می شود.
اما بعد از آن شرکت کنندگان با 2022 رأی به کاهش قیمت تمامی محصولات داخل و خارجی رأی داده اند یعنی 18.1 درصد کل آرا و بعد از آن گزینه کاهش تعرفه واردات قرار دارد.
اما موضوع جالب در مورد این نظر سنجی که تعداد قابل توجهی از کاربران در آن شرکت کردند، این است که برخلاف بعضی نظرها، مردم قدرت کمپین را زیاد می دانند و شاید از اینکه مجبور شده اند زیر دست تنها دو خودروساز محصولات تکراری آنها را برای سال های پیاپی با شیب منفی کیفیتی سوار شوند خسته شده اند(!) و بر این عقیده اند که مردم نیز همانند بسیاری از بازارهای آزاد دنیا دوست دارند از جدیدترین تکنولوژی و سطح رفاهی خودروها آن هم با قیمتی منطقی بهره مند شوند.
البته قطعاً همین حضور خودروسازان برای کشور و در سطح کلان منفعت هایی دارد مثل اشتغال زایی و یا امتناع از خروج ارز از کشور اما در نهایت با هر گونه مشکل و قصور توجیه پذیر و یا ناپذیر، محصولی که به دست مردم می رسد باعث دلخردگی آنها شده و به عنوان یک مصرف کننده به صورت خودجوش تقاضای شرایط دیگری در بازار درخواست می کنند.
فعلاً پرونده این کمپین هنوز روی میز است و تقابل خودروسازان و مردم کماکان ادامه دارد اما سوال اینجاست که در نهایت کار به کجا ختم می شود و آیا نوش دارویی وجود دارد که دو طرف دعوا را به یکدیگر آشتی دهد یا اینکه کار به جاهای باریک تر نیز کشیده می شود؟



۱۷/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن