تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815075234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدی به غزل امروز ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نقدی به غزل امروز ایران
برنامه تخصصی «نقد شعر» که یکشنبه ها ساعت 23 میهمان مخاطبان شعر دوست شبکه چهار می شود، قصد دارد امشب به جایگاه غزل در شعر معاصر بپردازد.


به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، این برنامه برای نقد، بررسی و تحلیل جایگاه غزل در شعر معاصر، میزبان استاد محمد علی بهمنی"شاعر و رییس شورای شعر وزارت ارشاد"، دکتر سیامک بهرام پرور"شاعر و منتقد" و حامد عسکری"شاعر و ترانه سرا" است. گفتنی است غزل یکی از قدیمی ترین قالب های شعر فارسی است که ابداع آن را به رودکی"پدر شعر فارسی" نسبت داده اند. محتوی و شکل غزل فارسی در طول تاریخ ادبیات ایران همواره با شرایط تاریخی فرهنگی و سیاسی کشور تغییر کرده است. گاه عارفانه بوده و گاه عاشقانه، گاه از پند و حکمت و فلسفه سخن گفته و گاه با مسایل اجتماعی و سیاسی در هم آمیخته و در نهایت گاهی نیز ترکیبی از این مفاهیم را دارد. اما آنچه پیداست تعداد هواداران بی شمار غزلهای عاشقانه است. یادآور می شود غزل فارسی در سه مقطع مهم تاریخی از حیث زبان و محتوی دگرگون شده است: اول، انقلاب مشروطه، دوم، از زمان طرح نظرات نیما یوشیج و سوم پس از انقلاب اسلامی. لذا همواره این سوال مطرح است، پس از نیما که بسیاری از منتقدین آنرا دوران پایان غزل نامیدند، چرا تاکنون غزل فارسی و به خصوص غزل امروز ایران طرفدار دارد و به حیات خود ادامه می دهد؟ این برنامه می کوشد با حضور کارشناسان به این سوال نیز پاسخ دهد. نقد شعر به تهیه کنندگی کوروش انصاری و اجرای سعید بیابانکی دوشنبه ها ساعت 16 باز پخش می شود.
گردش فرهنگی در ایران و جهان
برنامه 100 برگ امشب (یکشنبه 17 آبان) ساعت 21 با بخشهای متنوعی چون: همایش فیلسوف قرن هشتم، سفرنامه، رویا و خواب روی آنتن می رود. به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، 100 برگ امشب برای گفتگو درباره برگزاری همایش میر سید علی همدانی، فیلسوف قرن هشتم، میزبان دکتر صفی اله صفایی"دبیر همایش" است.در بخش دوم این برنامه سفرنامه «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی معرفی می شود و مستندی درباره کودکان افغانستان ساخته مرضیه ریاحی به تصویر کشیده می شود.در بخش آخر و در ادامه ی سلسله مباحث ارتباط فرهنگ و روانشناسی، دکتر مسعود عارف نظری از تاثیر رویا و خواب در آرامش می گوید.

سفر به فراسوی زمین با چرخ شبکه فرهیختگان
برنامه«چرخ» که با هدف ترویج علم و داشتن تفکر علمی روی آنتن می رود، امشب (17 آبان) ساعت 19 به مناسبت هفته ترویج علم با سیروس برزو گفتگو می کند. به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، امشب در چرخ در روز دوم"هفته ترویج علم" با یکی از چهره های کهنه کار و پر سابقه این کار، سیروس برزو به مرزهای بی کران فضا سفر می کنیم و با او مسیر رسیدن انسان به فراسوی زمین را دنبال می کنیم.همچنین در بخش دوم برنامه امشب، همراه با عرفان خسروی به زمان حکمرانی دایناسورها در سیاره زمین نگاهی می اندازیم.چرخ در گروه دانش شبکه دانایی به تهیه کنندگی، کارگردانی و اجرای برادران صفاریان پور روی آنتن می رود.



تاجر ونیزی به شبکه چهار می آید
تئاتر تلويزيوني «تاجر ونيزي» به تهيه كنندگي علي اصغر آزادان، از دوشنبه (18 آبان) تا شنبه (23 آبان) در 6 قسمت هر شب ساعت 24 روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 12:10 دقیقه بازپخش می شود. به گزارش روابط عمومي شبکه چهار سيما، تاجر ونیزی نمایشنامه‌ای کمدی اثر ویلیام شکسپیر است. در این نمایشنامه داستان وامي روایت می شود که تاجری ونيزي براي کمک به دوست خود از يک يهودي موسوم به شايلاک مي گيرد و در مقابل سندي برای ضمانت به او مي دهد.تاجر ونیزی متعهد شده است اگر در موعود مقرر از عهده ي پرداخت وام بر نيايد، مقداري از گوشت بدن خود را به عنوان جريمه به فرد یهودی بدهد... در این نمایش کاظم بلوچي، اسماعيل شنگله، محمد حاتمي، شهره سلطاني، غلامرضا طباطبائي، آيدا کيخائي و ... ایفای نقش کرده اند.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن