تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813448699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیناروند: ۲۰ درصد بازار کالای های سلامت، قاچاق است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دیناروند: ۲۰ درصد بازار کالای های سلامت، قاچاق است


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به طور کلی در بازار ۱۰ میلیارد دلاری کالاهای سلامت در ایران، بیش از ۵۰ درصد تولید داخل، ۳۰ درصد وارداتی و تقریبا بقیه قاچاق است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رسول دیناورند در دومین نشست مشترک سفرا و روسای نمایندگی های خارجی از کشور با مسئولان وزارت بهداشت افزود: 3 هزار شکل دارویی و 6 هزار پروانه دارویی در کشور وجود دارد که بیش از 80 درصد آن تولید داخل و بقیه وارداتی است.
معاون وزیر بهداشت گفت: بازار دارویی ایران حدود 4 و 2 دهم میلیارد دلار است درحالی که بازار دارویی جهان رقمی حدود هزار میلیارد دلار است.
  دیناروند افزود: 4 تا 5 دهم درصد بازار جهان (کمتر از نیم درصد) را در بخش دارو، تجهیزات پزشکی و آرایشی بهداشتی، بازار ایران تشکیل می دهد.
  رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تقریباً سهم تولید داخل نسبت به واردات در سال های اخیر ثابت مانده، یعنی حدود دو سوم تولید داخل است و یک سوم نیز وارداتی است.
وی افزود: ‌از نظر ریالی حدود 3 تا 4 درصد به بخش واردات دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی تعلق دارد.
دیناروند با بیان اینکه از نظر کمی بین 95 تا 97 درصد داروی کشور، تولید داخل است گفت: سرانه مصرف دارو در ایران 54 دلار است درحالی که میانگین جهانی 135دلار، در ترکیه 150 دلار و در کشورهای حاشیه خلیج فارس 260 دلار است و درکشورهای غربی بسیار بیشتر است به این علت که در آنجا داروهای گران وجود دارد که در ایران نیست.
وی درخصوص ارز مربوط به دارو نیز گفت: در سال 93 نخستین بار وابستگی ارزی برای دارو کاهشی بوده و در سال 94 هم همین طور خواهد بود و به زیر یک میلیارد دلار رسیده این درحالی است که در سال های 90، 91 و 92 از یک میلیارد دلار بالاتر بوده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: میزان صادرات دارو تا سال 90 سیر صعودی داشته و در سال 91 و 92 صادرات کمتر شد و در سال 93 وضع اصلاح شد ولی کماکان عدد ناچیز است.


یک شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن