تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران شهر دوستدار سالمندي/ مطلوب نبودن کيفيت زندگي سالمندي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۷ب.ظ)
تهران شهر دوستدار سالمندي/ مطلوب نبودن کيفيت زندگي سالمندي در ايران موج - نماينده صندوق جمعيت ملل متحد در ايران گفت: کيفيت زندگي سالمندان ايراني مطلوب نيست و نياز است براي برطرف شدن مشکلات سالمندان برنامه ريزي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ماها العداوي در کارگاه تخصصي محيط دوستدار سالمند با بيان اين مطلب تصريح کرد: موضوع سالمندي در بسياري از کشورها اکنون به يک معضل جدي تبديل شده است و ايران نيز از جمله آن کشورها به شمار مي آيد.
وي افزود: جمعيت سالمندي بسياري در ايران زندگي مي کنند که بايد علاوه بر حفظ عزت نفس آنها روش زندگيشان نيز برنامه ريزي شود.
نماينده صندوق جمعيت ملل متحد در ايران با بيان اين مطلب که مشتاق هستيم تجربيات بين الملل خود را در اختيار ايران قرار دهيم، خاطر نشان کرد: همکاران ما با جمعيت ملل متحد تجربيات زيادي در حوزه سالمندي داشته و ما اين امکان را داريم که اين تجربيات را در اختيار ايران قرار دهيم.
نماينده صندوق جمعيت ملل متحد در ايران با اشاره به سکونت 70 درصد از جمعيت ايران در مناطق شهري اذعان کرد: در شرايطي بيش از 70 درصد جمعيت ايران در شهرهاي زندگي مي کنند که متاسفانه اين شهرها دوستدار قشر سالمند نيستند.
وي ادامه داد: شهر تهران نيز به عنوان پايتخت ايران دوستدار سالمند نيست و اين قشر براي تردد خود در خيابان ها نيز با مشکل مواجه مي شوند.
نماينده صندوق جمعيت ملل متحد در ايران با تاکيد بر اينکه دو موضوع سالمندي و کار کردن با قشر سالمند با يکديگر متفاوت است، اذعان کرد: مسئولان ايران بايد بدانند دو موضوع سالمندي و کارکردن با سالمندان با يکديگر متفاوت بوده و نياز است علاوه بر حفاظت از قشر سالمند براي بهبود کيفيت زندگي آنها نيز برنامه ريزي شود.
وي با اشاره به وضعيت جمعيت ايران بيان کرد: جمعيت ايران اکنون به سمت سالمندي در حرکت است و بايد شرايطي فراهم شود که سالمندان بتوانند زندگي با کيفيت مطلوب داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن