تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821304301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل بانك مركزي: * طرح كم‌دقت ادغام بانك‌ها به مرحله اجرا نمي‌رسد * بانك‌ها ديگر بازخريد قبل از سررسيد اوراق مشاركت را تضمين نمي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كل بانك مركزي: * طرح كم‌دقت ادغام بانك‌ها به مرحله اجرا نمي‌رسد * بانك‌ها ديگر بازخريد قبل از سررسيد اوراق مشاركت را تضمين نمي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

رييس كل بانك مركزي تاكيد كرد: هر نوع تغيير، ادغام، تفكيك و تغيير، انحلال، فعاليت، افزايش سرمايه در هر بانكي اعم از دولتي و خصوصي منوط و موكول و مشروط به تاييد بانك مركزي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) طهماسب مظاهري در حاشيه نشست هيات دولت افزود: همه مردم مطمئن باشند كه هر كاري بخواهد انجام شود حتما پخته، سنجيده و با نظرخواهي از صاحب نظران در سطح دولت و مملكت انجام مي شود هم چنين روال قانوني آن طي مي‌شود.

* آخرين ديدگاه‌ها درباره انتشار اوراق مشاركت

مظاهري درباره انتشار اوراق مشاركت و سرنوشت آنها نيز گفت: اوراق مشاركتي به آن معنا كه چاپ مي شود يعني پولي را از مردم گرفته‌اند و تعهد باز پرداخت آن را در قالب اوراق مشاركت داده‌اند وزارتخانه‌ها هر پولي كه مي خواهند از مردم بگيرند بايستي در قالب قانون‌شان و قانون بودجه باشد. لذا وزارتخانه‌ها مجازند براساس سقف و مجوزي كه قانون بودجه امسال داده است به انتشار اوراق مشاركت مبادرت ورزند.

رييس كل بانك مركزي تصريح كرد: در واقع در سقفي كه هر قانون بودجه پيش بيني شده وزارتخانه‌ها از جمله وزارت اقتصاد مي‌توانند اوراق مشاركت چاپ كنند.

مظاهري گفت: نكته ظريف آن اين است كه ضابطه چاپ اوراق مشاركتي كه امسال خواهيم داشت، نسبت به سال گذشته اين تفاوت دارد كه بانك عامل تضمين بازخريد قبل از سر رسيدش را انجام نمي‌دهد. اگر تضمين بازخريد قبل از سر رسيد بخواهد انجام شود يا خواهان ناشر اين كار را بايد انجام دهد و يا اينكه خريداران با هماهنگي كه بورس انجام شده اگر قبل از سر رسيد بخواهند اوراق مشاركت خود را بفروشند بايد در بورس از طريق يك خريدار منتقل شود.

او عنوان كرد: مكانيزم و ساز و كار آن هم با بورس و وزارت اقتصاد هماهنگ شده و اميد است كه بتواند عملياتي شود و اين تفاوت اصلي است.

مظاهري گفت: لذا امسال بنا داريم كه در كنار اين كه بانك‌ها را موظف مي كنيم در حد منابع خودشان تعهداتي انجام دهند منابع بانك ها راهم در براي سرمايه گذاري بخش خصوصي و حفظ اشتغال موجود هدايت مي‌كنيم.

وي تاكيد كرد: منابع سيستماتيكي امسال در اولويت اول براي حفظ اشتغال موجود، فعال ماندن و فعال تر شدن صنايع و واحدهاي توليدي و در درجه دوم براي ايجاد واحدهاي جديد مصرف مي‌شود. لذا اين كار دو خاصيت دارد يكي اين كه منابع سيستم بانكي به اندازه اوراق مشاركت ديگر به مصارف بودجه‌اي دولت نمي رود دوم اين كه با اين كار حداقل هزينه فرصت براي سرمايه گذاران كه در قالب اوراق مشاركت تعريف مي شد تغيير مي كند و تشويق مردم و سرمايه گذاري را در بورس يا سيستم بانكي را بيشتر مي كند.

* اسكناس 10 هزاري مي‌آيد

وي همچنين درباره زمان انتشار اسكناس 10 هزار توماني گفت: انتشار اسكناس‌هاي 10 هزار توماني هنوز نهايي نشده و همچنان در حال فعاليت براي انتشار آنها هستيم كه پس از نهايي شدن به اطلاع خواهد رسيد.

* طرح كم دقت به مرحله اجرا نمي‌رسد

او در واكنش به اين سوال كه علت مخالفت شديد شما با طرح ادغام بانك‌ها و ايجاد بانك‌هاي قرض الحسنه چه بوده است؟ گفت: به اين شدتي كه شما مي‌گوييد نبوده البته معتقدم بيان اين موضوع بااين شدت قطعا موجب اختلاف مي‌شود لذا بهتر است سوالات را كارشناسي بپرسيد.

مظاهري ادامه داد: بهتر است جواب اين گونه باشد كه طرحي كه به عنوان پيش نويس از سوي چند كارشناس نوشته شده طرح كم دقتي بوده كه هم از سوي وزارت اقتصاد و هم از سوي ما تكذيب شد و هردو آن را غير واقعي دانستيم بنابراين عكس‌العمل وزارت اقتصاد و بانك مركزي هم جهت بوده و معناي آن اين است كه متن ارائه شده دقيق و حساب شده نبوده است. چرا كه هر دو عبارت جعلي را به كار برديد از اين جهت كه اين طرح مصوبه دولت نبوده است اما يك طرح كارشناسي كم تجربه از سوي چند كارشناس كه آشنايي با مبناي بانكي نداشته‌اند بوده است.

وي تصريح كرد: چاپ اين موضوعات در رسانه‌ها براي برخي نگراني‌هايي را ايجاد كرد از سويي يقينا مديريت اقتصادي كشور به اين نقطه رسيده كه اين طرح كم دقت به مرحله اجرا نمي‌رسد و اگر هم قرار است طرحي ايجاد شود قطعا هم وزارت اقتصاد در خصوص آن كار مطالعاتي انجام خواهند داد و در مرحله بعدي نيز هر نوع تغييراتي مشروط به تاييد بانك مركزي خواهد بود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن