تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821207320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اتوبوس ايدز » در غرب تهران به راه افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۳۲ب.ظ)
«اتوبوس ايدز » در غرب تهران به راه افتاد موج-اتوبوس ايدز به منظور ارائه آموزش هاي جنسي براي مقابله با ابتلا به ويروس ايدز و نيز انجام تست رايگان و معتبر در اين زمينه به مدت 18 شب در غرب تهران مستقر مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، به منظور افزايش آگاهي عمومي به ويژه جوانان و نوجوانان نسبت به راه هاي پيشگيري از ويروس اچ. آي. وي؛ پايلوت «اتوبوس ايدز» به مدت 18 شب در مناطق مختلف غرب تهران مستقر مي شود و در هر پايگاه تعيين شده به مدت دو شب به ارائه آموزش و انجام تست ايدز مي پردازد.
با توجه به اين که اطلاع رساني در مورد اين ويروس اقدامي جديد نيست در اين پروژه بسته آموزشي و تلاش براي شناسايي بيماران جديد انجام مي شود. لذا يک پزشک، روانشناس و پرستار اين اتوبوس را همراهي مي کنند تا هم مشاوره اي که در مراکز مشاوره رفتاري ارائه مي شود را به مراجعه کنندگان ارائه دهند و هم آزمايش براي افرادي که رفتارهاي پرخطر دارند، انجام و جواب آن در زمان 10 تا 20 دقيقه به آنها اعلام شود. اين تست رايگان و با استفاده از تجهيزات قابل استناد صورت مي گيرد در نتيجه جواب آن کاملا معتبر است. با امکاني که براي انجام تست ايدز مهيا شده کمپيني به نام « من هم آزمايش مي دهم» تشکيل شده است.
گفته مي شود در سال هاي اخير ضمن اين که عدد مبتلايان به ايدز در ميان معتادان روند رو به شد خود را دارد شاهد افزايش تعداد مبتلايان به ايدز بر اساس رفتارهاي پرخطر جنسي هستيم.
اين اتوبوس آموزش هاي جنسي مورد نياز را در صورت نياز توسط مدرسين حرفه اي آموزش ديده انجام مي دهد و ارجاعات مناسبي را نيز در دستور کار دارد. به اين معني که اگر يک شخص به هر دليل نياز به تکرار آزمايش يا پيگيري وضعيت داشت؛ اين روند نيز انجام مي شود.
بنابراين گزارش وزارت بهداشت، سازمان رفاه شهرداري تهران، دانشگاه علوم پزشکي ايران و سمن پيام آوران همراه به عنوان همراهان و همکاران اين طرح شناخته مي شوند. در مراحل بعد قرار است اتوبوس ايدز به ساير مناطق تهران نيز برود و در زمينه افزايش آگاهي عمومي مردم در زمينه شناخت بيماري ايدز و نحوه پيشگيري از آن، اطلاع رساني کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن