تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815714036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح خروج از رکود با 20 برند آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرح خروج از رکود با 20 برند آغاز شد
همان طور كه «جوان» پيش‌بيني كرده بود طرح خريد كالا با كارت اعتباري دردسرساز شد و موج اعتراض در اولين روز اجراي طرح‌ها از سوي توليدكنندگان در عرصه‌هاي مختلف انعكاس يافت تا نشان دهد اين طرح نيز شتاب‌زده بوده ولی بناست تا لیست تولیدکنندگان این طرح در قالب فراخوانی از تولیدکنندگان متمایل به شرکت، تکمیل شود.
نویسنده : مهران ابراهیمیان 


همان طور كه «جوان» پيش‌بيني كرده بود طرح خريد كالا با كارت اعتباري دردسرساز شد و موج اعتراض در اولين روز اجراي طرح‌ها از سوي توليدكنندگان در عرصه‌هاي مختلف انعكاس يافت تا نشان دهد اين طرح نيز شتاب‌زده بوده ولی بناست تا لیست تولیدکنندگان این طرح در قالب فراخوانی از تولیدکنندگان متمایل به شرکت، تکمیل شود.
بنابراين گزارش كارت مرابحه (اعتباري براي خريد اجناس) طرحي گرته‌‌برداري ناقص از بانك‌هاي اسلامي كشورهاي حاشيه جنوب خليج‌فارس است كه بعد از سال‌ها در ايران با اعتبار10 هزار ميلياردي و يارانه دولتي به شركت‌هاي مدنظر وزارت صنعت فرصت خريد برخي از اجناس را به مردم مي‌دهد.  در فاز اول اجراي طرح، حسب تقاضاي امور اداري دستگاه‌ها، شركت‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي از بانك‌هاي عامل پرداخت و به كاركنان و مستمري‌بگيراني كه مايل به دريافت كارت خريد كالاي ايراني هستند، ارائه مي‌شود. با اين حال با توجه به كاهش مدت زمان بازپرداخت و اقساط 609 هزار توماني طرح براي خريد كالاهاي بادوام بعيد است اين طرح با استقبال قابل توجهي مواجه شود و به اين ترتيب تنها مي‌توان انتظار داشت كه بخشي از خودروهاي انبار شده به فروش برسند. بر اساس اعلام مشترك بانك مركزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت شرايط خريد كالاي ايراني و اسامي كالاها و آدرس فروشگاه‌هاي طرح خريد اقساطي كالاي ايراني اعلام شد تا 10 هزار ميليارد تومان تسهيلات در گام اول براي 20 برند اختصاص یابد.  به اين ترتيب اگر تعداد تولیدکنندگان افزایش نیابد نه فقط اين طرح موجب تقويت تقاضا نمي‌شود بلكه عاملي براي سرخوردگي بسياري برندهاي فعال در داخل كشور و نمادي از تبعيض ميان برندها خواهد شد. به نحوي كه اعتراض‌هاي روز اول اعلام اين طرح رسانه‌اي شد؛ اعتراض‌هايي كه مهم‌ترين دليل آن معيار انتخاب برندها بود و منجر به واکنش وزارت صنعت شد.
  
روابط وزارت صمت با برندها چيست؟
طبق آنچه تاكنون در ليست اعلام شده در هفت بخش كالاهاي مشمول طرح خريد كالاي ايراني با كارت اعتباري وجود دارد فقط حدود ۲۰ برند مجاز به فروش كالاهاي توليدي خود شدند كه با توجه به محدوديت موجود مي‌توان به رابطه‌اي جدي ميان اين برندها و وزارت صنعت پي برد. صاحبان برندهای مشمول طرح دلیل انتخاب خود را در فاز اول داشتن کد بین‌المللی برای هر کالا و جلوگیری از فاکتور فروشی عنوان می‌کنند. با این حال در بخش صنايع الكترونيك و صنايع معدني نيز توليدكنندگان معرفي شده از تعداد انگشتان دست فراتر نمي‌رود در حالي كه در بخش لوازم خانگي بيش از 50 برند داخلي و در بخش فرش ماشيني بيش از 300 برند معتبر در كشور فعال هستند.
همان طور كه قبلاً هم از سوي اتحاديه‌هاي لوازم خانگي و فرش ماشيني اعلام شده بود ظاهراً اين برندها بدون‌ نظرخواهي از توليدكنندگان و توزيع‌كنندگان كالاهاي با دوام و قابل ارائه در طرح انتخاب شده‌اند. هادي كماليان رئيس اتحاديه فروشندگان فرش ماشيني هم در مورد اعلام فهرست برندهاي فرش ماشيني اظهار بي‌اطلاعي كرده و گفت: طرح‌هاي شبيه به اين در چند سال گذشته از جمله طرح ميزان به دليل كارشناسي نشدن با شكست مواجه شده است و توقع مي‌رفت كه حداقل در مورد فهرست و برندها از ما هم نظرخواهي مي‌شد.  وي گفته است: بيش از 300 برند فرش ماشيني در كشور توليد مي‌شود كه اگر سختگيرانه بخواهيم كيفيت را معيار انتخاب براي اين طرح در نظر بگيريم بايد حداقل 60 برند فرش ماشيني در فهرست ارائه خريد تسهيلات قرار مي‌گرفتند، در حالي كه نام سه برند فرش ماشيني و دو برند موكت در اين فهرست و آن هم مشخص نيست با چه معياري قرار گرفته است!
   
اعتراض مكتوب !‌
رئيس انجمن صنايع نساجي نيز با انتقاد از فهرست منتشر شده با عنوان كالاهاي منتخب وزارت صنعت در بسته خروج از ركود دولت، در گفت‌وگو با فارس گفته است: بسياري از برندهاي معروف و توليدات با كيفيت در اين ليست قرار ندارند كه در اين مورد در حال تهيه نامه اعتراضي براي ارسال به وزارت صنعت هستيم. محمد مروج افزوده است: معلوم نيست اين ليست توسط چه افرادي تهيه شده كه در آن نامي از برندهاي معروف و توليدات با كيفيت پوشاك و فرش ماشيني و ديگر محصولات نساجي وجود ندارد. وي ادامه داد: فهرست كالاهاي منتخب توسط مؤسسه‌اي به نام مجمع ملي كارآفرينان تهيه شده كه اين مجمع نه نماينده كارگر، نه نماينده كارفرما و نه نماينده بازار است.
مروج با بيان اينكه در تهيه فهرست كالاهاي منتخب هيچ نظرسنجي‌اي از انجمن نساجي صورت نگرفته است، گفت: ما طي يكي دو روز اخير از جزئيات اين فهرست مطلع شديم و با توجه به اينكه بسياري از كالاهاي با كيفيت داخلي در اين ليست قرار ندارند، در حال تهيه اعتراضي با هماهنگي كانون عالي كارفرمايان براي ارسال به وزارت صنعت هستيم. به گزارش «جوان» اگر چه اين مجمع كارآفرينان مشتمل بر كارخانه‌هاي بزرگ است و فروش نرفتن كالاهاي آنها منجر به بيكاري تعداد زيادي كارگر شده است اما باز هم دليلي قانع كننده براي گلچين كردن اين برندها براي طرحي با نام بزرگ «خروج از ركود» نيست.
از سوی دیگر برخی منابع هم عدم استقبال برخی برندها از این طرح‌ها را ترس از محاسبه مالیاتی کالاهای مشمول طرح عنوان کرده‌اند. آیا این طرح همزمان با اجرا کامل‌تر خواهد شد؟ آیا عیوب آن رفع خواهد شد؟ گفتنی است وزارت صنعت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فهرست منتشرشده برندها به مرور تکمیل خواهد شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن