تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819179156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح کاشف با حضور يک ميليون و 870 هزار دانش آموز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۳۸ب.ظ)
اجراي طرح کاشف با حضور يک ميليون و 870 هزار دانش آموز موج - معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از اجراي طرح کاشف با مشارکت يک ميليون و 870 هزار دانش آموز در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ پيش ازظهر امروز علي زرافشان در نشست خبري طرح کاشف که در سازمان دانش آموزي برگزار شد، گفت: جايگاه کارآفريني در کشور بسيار مهم است اگر قرار باشد در افق 1404 به اهداف توسعه اقتصادي و اجتماعي دست پيدا کنيم کليد آن کارآفريني است.
زرافشان با اشاره به اينکه در تمام اسناد بالادستي نسبت به موضوع کارآفريني تاکيد شده است، افزود: در سند چشم انداز، برنامه ششم و اسناد ابلاغي مقام معظم رهبري در مورد اشتغال و کارافريني و اقتصاد مقاومتي تاکيد شده است.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اينکه سند آموزش و پرورش در بخش‌هاي مختلف به موضوع کارافريني پرداخته است گفت: اين سند آموزش و پرورش را به عنوان يک نهاد تربيت کننده کارآفرينان آينده مکلف کرده است که به کارآفريني بپردازند.
وي خاطرنشان کرد: يک برنامه جامع تعيين شده که اقداماتي در خصوص بخشهاي مختلف حوزه کارافريني انجام دهد. تشکيل دبيرخانه ملي راهبري کارآفريني در آموزش و پرورش با مشارکت نمايندگان و تهيه برنامه جامع کارآفريني در شوراي عالي آموزش و پرورش از جمله اين اقدامات است.
زرافشان تصريح کرد: ذيل اين دبيرخانه کارگروهي متشکل از نمايندگان تشکيل شد. يکي از محورهاي اصلي اين برنامه نيز تفاهم نامه با دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران بود. در اين راستا براي استفاده از ظرفيت علمي آن که پشتوانه ملي آموزش و پرورش است فعاليت‌ها شکل گرفت.
وي عنوان کرد: از جمله برنامه‌هايي که در تفاهم نامه ذکر شده است مي‌توان به پايش کارآفريني دانش آموزان (طرح کاشف) اشاره کرد که امسال براي دانش آموزان پايه هفتم و هشتم اجرا شد.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش افزود: اين برنامه بر اساس شاخص‌هاي نرم شده تنظيم و پس از استخراج اين شاخص‌ها به شکل آزمايشي اجرا شد. اکنون نيز به عنوان يک ملاک براي ارزيابي کارآفريني دانش آموزان به کار گرفته شده است.
زرافشان يادآور شد: بخشي از خروجي‌هايي که از طرح پايش کارآفريني به دست مي‌آيد اين است که براي هر دانش آموز يک کارنامه در 14 صفحه تهيه کرديم که در محورهاي کارآفريني شاخص دانش آموزان را بررسي مي‌کند.
وي با بيان اينکه کارنامه اول با بارگزاري در سايت دانشکده کارآفريني در دسترس است افزود: کارنامه دوم توصيه نامه براي اوليا است؛ زيرا يکي از محيط‌هاي حمايت کننده از کارآفرين محيط فرهنگي خانواده است.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش گفت: گزارشي در سطح مدرسه براي مدير مدرسه تهيه مي‌شود همچنين يک گزارش در سطح منطقه تهيه شده و به لحاظ کارآفريني دانش آموزان آن منطقه ويژگي‌ها مشخص مي‌شوند. در سطح استان نيز به لحاظ شاخص کارآفريني دانش آموزان گزارش ملي تهيه خواهد شد.
زرافشان با بيان اينکه کارآفريني در جامعه دختران آموزش و پرورش قوي تر از جامعه پسران است، افزود: اين موضوعات به ما کمک مي‌کند تا سرمايه کارآفريني دانش آموزان را افزايش دهيم.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش تصريح کرد: با همکاري دانشکده کارآفريني، باشگاه کارآفريني دانش آموزان را تهيه و امکان دسترسي به سايت آن را فراهم کرده‌ايم هدف از راه اندازي اين باشگاه و سايت آن ايجاد شبکه کارآفرينان است.
وي اضافه کرد: در اين باشگاه دانش آموزان مي‌توانند با يکديگر ارتباط شبکه اي براي انتقال تجربيات خود داشته باشند همچنين اين سايت هم افزايي نسبت به توسعه فرهنگي را نشان مي‌دهد.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش گفت: در اين سايت بر اساس نتايج آزمون 2 دوره کارآفريني مجازي براي دانش آموزان در نظر گرفته شده که در پايش ملي به صورت مجازي شرکت خواهند کرد.
وي از تدارک برنامه تربيت مربيان کارآفرين خبر داد و افزود: اين برنامه با معرفي 4 نفر از هر منطقه در کشور به دبيرخانه کارآفريني آغاز شده که از بين آن‌ها ارزيابي کارآفريني انجام گرفته و نفرات برتر به عنوان مربي انتخاب مي‌شوند.
زرافشان اشاره کرد: 2 هزار و 800 معلم و دبير آموزش و پرورش در اين طرح شرکت کردند که از بين آن‌ها افرادي که ويژگي کارآفريني بيشتري دارند انتخاب شده و در فضاي مجازي شرکت مي‌کنند تا بتوانند دانش آموزان برتر کارآفرين را در مناطق و استان‌ها مورد حمايت و پشتيباني قرار دهند.
وي خاطرنشان کرد: دانش آموزان شناسايي شده در طرح کاشف بايد در طول سال باقي مانده در آموزش و پرورش مورد حمايت قرار گيرند تا کارآفرين‌هاي موفق کشور شوند.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش اضافه کرد: مطالعات اوليه براي راه اندازي فضاي الکترونيکي کسب و کار با کمک نهادهاي ديگر و دانشکده کارآفريني انجام شده تا دانش آموزان بتوانند توليدات خود را به عرصه فروش قرار داده و به تدريج مراحل بازاريابي را تجربه کنند.
زرافشان عنوان کرد: در زمينه توسعه فرهنگ کارآفريني و اشاعه آن با مشارکت دانشکده کارآفريني و مدرسه بسته‌هاي آموزشي کارآفرينان را تدارک ديده‌ايم که توسط مدرسه منتشر و در اختيار قرار مي گيرد تا با مطالعه آن‌ها و متمرکز شدن بر ويژگي کارآفريني ويژگي دانش آموزان رشد پيدا کند.
وي تصريح کرد: تا قبل از راه اندازي بازار کسب و کار فضاي مجازي اقدام به برگزاري بازارچه فروش توليدات دانش آموزان کرده‌ايم که آموزش و پرورش در اين زمينه توسعه برنامه آموزش همراه توليد را در هنرستان‌هاي فني و حرفه اي و کارودانش انجام داده است.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش ادامه داد: بازارچه فروش محصولات دانش آموزان باعث مي‌شود دانش آموزان سرمايه اي کسب و به توليداتي دست پيدا کنند.
وي از توسعه برنامه خوداتکايي در مدارس شبانه روزي خبر داد و بيان کرد: اين بحث براي دانش آموزاني است که فرصت بيشتري براي تحصيل در مدارس شبانه روزي دارند که با مشارکت سازمان فني وحرفه اي کشور و جهاد کشاورزي دانش آموزان را تحت پوشش برده است.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش قصد دارد به آموزش کارآفريني به عنوان يک حوزه دانش آموزي نپردازد بلکه کارآفريني يک شايستگي در بين دانش آموزان است که رشد و زمينه آن را فراهم مي‌آورد.
وي عنوان کرد: اميد است با اجراي برنامه طرح کاشف در آموزش و پرورش بتوانيم به اين دغدغه ملي پاسخ مطلوبي بدهيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن