تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802413336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد از افتتاح مدرسه ثامن الحجج(ع) به یاد شهید «غلامرضا رعیت» تا بهترین روز آقای معاون


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
از افتتاح مدرسه ثامن الحجج(ع) به یاد شهید «غلامرضا رعیت» تا بهترین روز آقای معاون
مدرسه ثامن الحجج(ع) روستای یزدل کاشان با مشارکت خانواده شهید غلامرضا رعیت و سازمان نوسازی مدارس کشور ساخته شد به نام «ثامن الحجج(ع)، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: از افتتاح مدرسه ثامن الحجج(ع) به یاد شهید «غلامرضا رعیت» تا بهترین روز آقای معاون



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دنیای خبر و خبرنگاری، سرشار است از انبوه سوژه­‌ها و اخبار ریز و درشت که خبرنگار باید به تناسب ارزش­‌های خبری، رخدادها را رصد و منتشر کند. اما بعضی زمان­‌ها، سوژهایی به خبرنگار سپرده می‌شود که این بار خبر، ارزشش به چارچوب خشک رسانه و خبر نویسی مربوط نمی­‌شود، بلکه به مقام انسانیت و بزرگی افرادی است که خالق یک واقعه به یاد ماندنی هستند. 7 اسفند ماه سال 92 بود که خبرگزاری فارس طی مصاحبه­‌ای تفصیلی با خانواده شهید غلامرضا رعیت، از ساخت مدرسه توسط این پدر و مادر پیر با حقوق شهادت فرزندشان، در روستای یزدل کاشان خبر داد. حال مدرسه ثامن الحجج(ع) به بهره برداری می‌رسد و برای تهیه گزارش به سوی کاشان رهسپار می­‌شوم. شروع مراسم از گلزار شهدای روستای آران و بیدگل است، مکانی که شهید والا مقام رعیت در آنجا به خاک سپرده شده است. تمامی مسئولان ارشد شهرستان کاشان حضور دارند و مهمان ویژه آنها، مرتضی رئیسی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور است.

حاج نورالله رعیت، پدر شهید به خیر مقدم مسئولان می­‌آید، نگران خستگی مهمانان است، چند بار فرزندانش را صدا می­‌زند و می­‌گوید: «برای آقایان چایی بریزید، آب بیاورید، خسته­‌اند، از راه دور آمده­‌اند«. معاون وزیر با خوشرویی می­‌گوید: «حاج آقا وقت نداریم، باید برویم مدرسه را افتتاح کنیم». کنار مزار شهیدی، پیرزنی روی صندلی نشسته است، نوشته­‌های روی مزار را می­‌خوانم، بسم رب الشهدا و الصدیقین، شهید غلامرضا رعیت، تاریخ تولد: 1336.11.1، تاریخ شهادت:  1361.1.2، کنار پیرزن می روم و می‌پرسم«حاج خانم فرزندتان هستند؟» لبخندی بر لب می‌آورد و مهربانی می‌گوید: «بله، غلامرضا پسرم است». از ویژگی‌های شهید رعیت می‌پرسم و عذرا مصدق مادر شهید رعیت می‌گوید: غلامرضا خیلی درسخوان بود، آن زمان برق نبود و مردم با چراغ گردسوز زندگی می‌کردند. پسرم برخی روزها تا 12 شب درس می‌خواند و شاگرد ممتاز منطقه بود. وی ادامه می‌دهد: او به تهران رفت و در دانشگاه تهران در رشته فیزیوتراپی، شروع به درس خواندن کرد. جمعه‌ها می‌آمد و به مسجد می‌رفت و عکس امام(ره) را پخش می‌کرد.

  روستای یزدل در 15 کیلومتری شمال غربی کاشان و 7 کیلومتری شرق جاده ارتباطی کاشان -قم قرار دارد. از نظر تقسیمات کشوری جزء شهرستان آران و بیدگل محسوب می‌شود؛ جمعیت یزدل در حدود 5 هزار نفر است و تمامی امور روزمره مردم این روستا از شهرستان آران و بیدگل و کاشان تأمین می‌شود و شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری بوده و کشاورزان و دامداران با محصولات خود و فروش آن، هزینه مصرف خانواده را تأمین می ‌کنند. مدرسه ثامن الحجج(ع) که پدر و مادر شهید رعیت در ساخت آن مشارکت داشتند، دارای 6 باب کلاس درس، 2 باب اتاق اداری، یک باب کتابخانه، یک باب سالن سمعی و بصری و 150 متر سالن چند منظوره بوده و زیربنای کل این مدرسه 960 متر است.

  حاج نورالله رعیت، پدر شهید که وارد مدرسه می‌­شود، دانش‌آموزان و برخی از اهالی مدرسه با خوشحالی به سویش می­‌آیند و احوالپرسی می­‌کنند. پدر شهید، رئیس سازمان نوسازی مدارس را نشان می­‌دهد و به بچه ­ها می­‌گوید: دعا کنید این آقا آنقدر پولدار شود که بتواند هر روز برایتان مدرسه بسازد.

نزدیک پیرمرد مهربان می­‌شوم و می­‌پرسم: «پدر جان این پول مدرسه چگونه جمع شد؟» می­‌گوید: «ما یک مقداری از پول حقوق فرزندمان را پس انداز کردیم که حدود 20 میلیون تومان شد و مقداری هم که حدود 20 میلیون تومان بود از طرف بنیاد شهید به ما تعلق گرفت. مقداری هم حدود 10 میلیون تومان خودمان روی آن گذاشتیم و 50 میلیون تومان شد». می­پرسم «چرا مدرسه ساختید؟» می­‌گوید: «اینجا مدرسه نیاز دارد و هر کدام از دانش­‌آموزان روستای یزدل باید یک غلامرضا شوند». از پدر شهید رعیت در خصوص دلیل نام‌گذاری مدرسه، به نان امام هشتم می­‌پرسم که می‌گوید: «پسرم نتوانست به پابوس امام رضا(ع) برود و با توجه به اینکه ما نیت کرده بودیم تا پسرمان به پابوس امام هشتم(ع) برود، تصمیم گرفتیم با پول‌های خودش مدرسه‌ای به نام امام رضا(ع) بسازیم». وارد راهرو مدرسه می‌شویم، شور و شوق عجیبی در بین دانش­‌آموزان و اولیای آن­ها وجود دارد. به سراغ محمدرضا رضایی، مدیر مدرسه می­‌روم.  

وی در خصوص مدرسه ثامن الحجج(ع) به فارس می­‌گوید: «این مدرسه دارای 150 دانش‌آموز پسر بوده که در مقطع ابتدایی از پایه اول تا ششم تحصیل می­‌کنند و همچنین 10 فرهنگی در این مدرسه حضور دارند».

  امروز همه از بهره‌برداری این مدرسه شاد هستند و دعا می­­‌کنند به سلامتی پدر و مادر شهید رعیت؛ محمد رضا خلاقی، معلم پایه ششم این مدرسه می­‌گوید: «قبل از افتتاح این مدرسه با سختی بسیار با 15 دانش‌آموز در یک موسسه به دانش‌آموزان درس می دادم و از امروز به برکت این پدر و مادر شهید، در یک کلاس هوشمند برای بچه‌ها تدریس می­‌کنم».

در مسیر رفتن به سالن اجتماعات و محل برگزاری مراسم بهره برداری از مدرسه ثامن الحجج(ع) هستم که صدایی توجه­م را جلب می­‌کند: «جوان بیا چای بخور»، می­‌گویم: « ممنون باید بروم برای مراسم افتتاح»، پیرمرد اصرار می کند، کنارش می‌روم، خودش را رضا کریم زاده معرفی می کند و با خوشحالی آبدارخانه را نشانم می‌دهد و می­‌گوید: «این به برکت حاج آقا و حاج خانم رعیت است». دقایقی بعد و پس از صرف چای وارد مراسم می‌شوم، خانم مصدق مادر شهید را می‌بینم که در کنار انوان در انتهای سالن نشسته است؛ گویا هر چه که به او می­‌گویند که برود و در صف­‌های جلو بنشیند قبول نکرده است و در انتهای سالن و کنار دیگر خانم­‌ها نشسته است و هر از گاهی هر کسی که رد می­‌شود با او احوالپرسی می­‌کند و از اوضاع و احوالش می‌پرسد. رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل و نیز نماینده مردم این شهرستان در مجلس سخنرانی می‌کنند و نوبت به مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوساری مدارس کشور می­‌رسد.

وی با تقدیر از خانواده شهید رعیت، اظهار داشت: این خانواده هم جان و هم مال خود را تقدیم اسلام کرده است. رئیسی در خصوص ساخت مدرسه ثامن الحجج(ع)، گفت: کلنگ ساخت این مدرسه از سال 1392 زده شد و علی رغم تنگناهای مالی و همچنین وجود پروژه­‌های بسیار تلاش کردیم که این مدرسه هر چه زودتر به بهره برداری برسد. معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوساری مدارس، زمان بهره برداری مدرسه ثامن الحجج(ع) یزدل را بهترین روز کاری خود در طول چندین دهه فعالیت در این سازمان دانست و افزود: تا زمانی که افرادی همچون پدر و مادر شهید والا مقام رعیت وجود دارند که هم ایثار جان دارند و هم ایثار مال و بدون کوچکترین چشم داشتی، اینچنین ایثارگری می­‌کنند، این نظام اسلامی بیمه است. بعد از سخنرانی رئیسی، نوبت حاج آقا رعیت پدر شهید و خیر اصلی ساخت مدرسه است؛ وی که قادر به ایستادن نیست در صندلی بالای جایگاه می‌نشیند و می­‌گوید: غلامرضا عضو انجمن اسلامی بود و قبل از انقلاب اعلامیه­‌های امام خمینی(ره) را در شهر پخش می­‌کرد.

وی تصریح کرد: مردم شهر به من می‌­گفتند که این کار غلامرضا خطرناک است و من می­‌گفتم که توکل بر خدا و اگر برای خداست هیچ اشکالی ندارد که چه اتفاقی برای پسرم می‌افتد. رعیت تصریح کرد: باید به خدا توکل کرد، امام(ره) همیشه می­‌گفت اگر تمام دنیا مقابل اسلام و دین ما بایستند، مقابل تمام دنیا آنها خواهیم ایستاد. پدر شهید والامقام رعیت افزود: تمام آرزوی ما این است که فرزندانی که در این مدرسه درس می­‌خوانند، همه خادم امام رضا(ع) باشند. گزارش از حمید امامی انتهای پیام/    



94/08/16 - 14:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن