تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815167010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا‌‌ شارژ کردن‌ موبایل‌ با USB رایانه‌ باتری را خواب می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
آیا‌‌ شارژ کردن‌ موبایل‌ با USB رایانه‌ باتری را خواب می‌کند؟

استفاده از موبایل


شناسهٔ خبر: 2959467 - شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
مجله مهر > دیگر رسانه ها

یکی از سوالات رایج اکثر کاربران تلفن همراه این بوده است که آیا می‌توان برای شارژ کردن موبایل و تبلت از پورت یواس‌بی استفاده کرد. جواب این سوال هم آری است و هم نه. مشرق نوشت: همواره برای کاربران دستگاه‌‌های  هوشمند این سوال مطرح بوده که می‌توان از پورت یواس‌بی برای شارژ موبایل استفاده کرد؟ جواب این سوال هم آری است و هم نه. برای روشن شدن این مطلب به این گزارش توجه کنید.

برای شارژ دستگاه‌های هوشمند اعم از موبایل یا تبلت، ولتاژ ورودی باید پنج ولت و آمپر (شدت جریان) مورد نیاز معمولا  از یک آمپر برای موبایل‌ها با باطری  حجم کم شروع و تا ۲.۱ و ۴ آمپر برای تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های با حجم باطری بالاتر استفاده می‌شود.

ولتاژ ورودی یواس‌بی رایانه حدود پنج ولت است اما مقدار آمپر خروجی آن ۰.۵ آمپر می‌باشد پس اگر بخواهیم دستگاهی با حجم باطری بالا را با آن شارژ نماییم که مثلا با شارژر ۴ آمپری شارژ می‌شود؛ چون مقدار آمپر خروجی رایانه یک هشتم شارزر دستگاه است ،زمان شارز ما هشت برابر خواهد شد. شارژ کردن موبایل و تبلت با پورت یواس‌بی رایانه مشکلی ندارد و جز افزایش زمان شارژ و افزایش جزئی استهلاک به خاطر تولانی شدن زمان اتصال به رایانه ندارد.

لازم به‌ذکر است که اگر می‌خواهید از یواس‌بی رایانه برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده کنید به‌خاطر خزوجی ۰.۵ آمپری و محدود یواس‌بی و افت کمتر آمپراش آن اولا از یواس‌بی پشت دستگاه که مستقیما با مادربرد در تماس است استفاده کنید و ثانیا از کابل شارز کوتاه برای به حداقل رساندن تلفات ولتاژ و آمپراژ کمک بگیرید.

بنابراین با توجه به‌شدت جریان خروجی از رایانه، می‌توان اقدام به شارژ دستگاه کرد اما پایین بودن این جریان موجب کندی شارژ دستگاه و اتلاف زمان بیشتر و همچنین افزایش جزئی استهلاک دستگاه شما خواهد شد. ​









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن