تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813220240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیلی: صنعت فولاد ظرفیت تولید ۲۴ میلیون تن را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نیلی: صنعت فولاد ظرفیت تولید ۲۴ میلیون تن را دارد


مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی گفت: ظرفیت ایجاد شده در صنعت فولاد کشور ۲۴ میلیون تن است که براساس سند چشم انداز این ظرفیت تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۵ میلیون تن برسد. به گزارش خبرنگار شبکه خبر؛ مسعود نیلی در نشست هم اندیشی صنایع مهندسی مواد و متالورژی با رویکرد صنعت فولاد افزود : در ایران هم صنایع ساختمان رشد زیادی داشت و بنظر نمی رسد به دورانی که مسکن تقاضای بالایی داشت برگردیم ، از همین رو در آینده به جای فولاد ساختمانی بیشتر فولاد صنعتی موضوعیت خواهد داشت.
نیلی با بیان اینکه در 10 ساله منتهی به سال 1391 با رشد پرشتاب تولید مسکن در کشور مواجه بودیم گفت: از سال 91 با رکود بخش مسکن مواجه شدیم که به معنی کاهش تقاضا برای فولاد و کاهش فروش در این صنعت بود.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در صنعت فولاد کشور گفت : در 20 سال رشد 2 رقمی فولاد با نیروی اقتصاد پیشران چین حجم بالایی از ظرفیت و تولید را ایجاد کرد و در جهان سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت فولاد انجام شده است.
وی گفت : برغم رشد 2.5 تا 3 درصدی اقتصاد جهان در دو دهه اخیر ، تولید فولاد دارای رشد 2 رقمی بوده است که نشان می دهد این صنعت با آهنگ تندی رشد کرده است.
مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی با اشاره به وضعیت این صنعت در چین گفت: در 20 سال اخیر مصرف فولاد در چین با آهنگ سریع رشد کرده و در 10 سال گذشته آهنگ سریعتری داشته بطوریکه در فاصله سال های 2000 تا 2014 سهم چین در مصرف اقلام فلزی روند افزایشی داشته است .
وی با بیان اینکه چین به تنهایی 50 درصد تولید فولاد جهان را در اختیار دارد و ژاپن با 7 درصد و امریکا با 5 درصد با فاصله زیادی بعد از این کشور قرار دارند ، گفت : در یک سال اخیر شاهد کاهش قیمت جهانی فولاد بودیم که البته این روند از سال 2005 آغاز شد اما سال گذشته با سقوط شدید قیمت فولاد در جهان مواجه بودیم که علت اصلی آن کاهش رشد اقتصادی چین بود که بنا بر پیش بینی های انجام شده روند کاهشی رشد اقتصادی چین در سال 2016 هم ادامه خواهد داشت و رشد اقتصادی ان از 6.8 درصد به 6.3 درصد خواهد رسید.
مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی افزود : اقتصاد چین درحال گذر و تغییر جهت دادن از صنایع مبتنی بر فلزات پایه به سمت صنایع پیشرفته و بخش خدمات است.
وی افزود :  در صنعت فولاد با رشد زیاد تولید و کاهش تقاضا مواجهیم که به نظر نمی رسد موقتی باشد و می توان گفت ما در سال های آینده با مازاد عرضه و در نتیجه چالش جدی در این بخش روبرو خواهیم بود.


چهار شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن