تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805075485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مخالفت علنی با "برجام" خلاف شرع و قانون است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مخالفت علنی با "برجام" خلاف شرع و قانون است
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مخالفت علنی با "برجام" خلاف شرع و قانون است آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: ما باید تابع شرع و قانون باشیم، از لحاظ شرعی مقام معظم رهبری برجام را پذیرفته‌اند و از نظر قانونی در کشور به تصویب رسیده است بنابراین در گوشه و کنار نشستن و مخالفت‌کردن هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در شبستان اول مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) فرمودند کسی که برادر مومن خودش را پنهانی موعظه کند، او را زینت داده و اگر در جمعیت این کار را انجام دهد، سبب لکه‌دار شدن شخصیت وی می‌شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از شرایط امر به معروف این است که با حرام آمیخته نشود، افزود: نباید امر به معروف آبروی فرد را ببرد. باید به‌گونه‌ای امر به معروف کرد که به فرد توهین نشود و به صورت پنهانی تذکر داده شود.
 
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: برخی به این امر به معروف ایراد می‌گیرند اما اسلام امر به معروف را متفاوت قرار داده‌ است، باید دید امر به معروف لازم است در جمع گفته شود و یا در خفا و پنهانی.
 
وی گفت: سخنان پاک و پاکیزه باید برای امر به معروف مورد استفاده قرار گیرد، این نوع امر به معروف در فرد اثرگذار است. اگر در جمع امر به معروف شود شخص فکر می‌کند با او خصومت داریم و در او اثر نمی‌گذارد، اما در صورتی که در خفا باشد این مشکلات پیش نمی‌آید.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه در مسئله برجام 5 مرحله پشت سر گذاشته شده است، افزود: در مرحله اول دو سال مذاکره کردند و زحمت کشیدند که مقام معظم رهبری نیز از زحمات آن‌ها تقدیر کردند. مرحله دوم در شورای امنیت ملی بررسی‌هایی انجام شد، مرحله سوم در مجلس شورای اسلامی برجام با اکثریت خوبی تصویب شد. مرحله چهارم به تصویب شورای نگهبان رسید و در آخر رهبر معظم انقلاب مشروط به شروطی در این رابطه اظهارات محکمی داشتند.
 
وی با اشاره به اینکه در گوشه و کنار برخی هنوز حرف‌هایی می‌زنند که به صلاح نیست، گفت: ماباید تابع شرع و قانون باشیم. از لحاظ شرعی مقام معظم رهبری این مورد را پذیرفته‌اند و از نظر قانونی در کشور به تصویب رسیده است بنابراین در گوشه و کنار نشستن و مخالفت کردن هم خلاف شرع و هم قانون است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید این مسئله را پایان یافته بدانیم تصریح کرد: مشکلاتی در این موضوع وجود دارد که باید برای حل آن تلاش شود ولی در گوشه و کنار نشستن و مخالفت کردن با آن کاری انجام نمی‌شود و این اقدامات به صلاح نیست.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ممکن است برخی در دل مخالفت‌هایی داشته باشند اما نباید این موضوع را علنی کنند گفت: نباید مذاکرات و افراد مذاکره کننده مورد توهین قرار گیرند. باید در این موضوع به اتحاد برسیم و در مورد کار پایان گرفته بحثی نکرد. باید در برابر این واقعیت تسلیم باشیم و آن را بپذیریم. برخی برجام را با ترکمانچای مقایسه می‌کنند که اشتباه است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی به ما هم ایراداتی می‌گیرند تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در برابر استکبار جهانی بایستیم و عظمت کشور را بیشتر کرده و مشکلات جهان اسلام را در پرتو اتحاد حل کنیم.


منبع: تسنیم


94/8/13 - 10:01 - 2015-11-4 10:01:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن