تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813403810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«معماي شاه» از هفته ديگر پخش مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۲ب.ظ)
«معماي شاه» از هفته ديگر پخش مي شود موج - مجموعه تلويزيوني «معماي شاه» به کارگرداني سيد محمدرضا ورزي از جمعه آينده مخاطبان شبکه يک را با حقايقي از دوران پهلوي و ريشه‌هاي انقلاب اسلامي آشنا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجموعه تلويزيوني "معماي شاه" در 80 قسمت تدوين شده و قرار است هر جمعه شب از شبکه يک سيما پخش شود.
محمدرضا ورزي، کارگردان اين سريال، اتفاقاتي را که در فاصله سال‌هاي 1317 تا 1357 در کشور رخ داده به تصوير کشيده است تا برگ‌هايي از حقايق دوران پهلوي را براي مردم رو کند.
اين سريال با ازدواج محمدرضا پهلوي و فوزيه و بازگشت آن‌ها به ايران آغاز و با مرگ محمدرضا در قاهره به پايان مي‌رسد. رويدادهاي مهم اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه ايران در اين چهل سال، اتفاقات مهمي در دربار پهلوي، دخالت‌هاي بيگانه در تعيين خط مشي سياسي پهلوي و مبارزات انقلابي بر ضد شاه در اين مجموعه روايت خواهد شد.
مراحل تحقيق روي "معماي شاه" از اواخر سال 1389 با مشاورت دکتر موسي حقاني آغاز شد و فرشاد خالقي از دي‌ماه 1391 دوربين خود را براي ضبط سکانس‌هاي اوليه آن روشن کرد.
علي لدني تهيه کننده اين مجموعه از کاخ سعد آباد، کاخ نياوران، شهرک غزالي، کاخ‌موزه گلستان، موزه عبرت و بناهاي تاريخي شهر تهران به عنوان مکان‌هاي اصلي تصويربرداري اين مجموعه بهره برده است.
بيش از 150 نفر از عوامل سينما، تئاتر و تلويزيون در مسووليت‌هاي پشت‌صحنه توليد و بيش از 600 بازيگر اصلي و فرعي در اين مجموعه به کار گرفته شده‌اند.
طراحي چهره شهرام خلج يکي از برگ‌هاي برنده علي لدني براي توليد اين مجموعه به شمار مي رود به طوري که تقريباً همه شخصيت‌هاي مورد نظر در روايت، با استفاده از بازيگران نزديک به نقش و گريم‌هاي هنرمندانه، به شخصيت‌هايي دقيقاً مشابه شخصيت‌هاي تاريخي بدل شده‌اند.
در اين سريال تلويزيوني "حسين نورعلي" در نقش جواني محمدرضا شاه و "اميرمهدي کيا" در نقش ميان‌سالي اين شخصيت جلوي دوربين رفته‌اند.
جعفر دهقان، ساغر عزيزي، حديث فولادوند، مهراوه شريفي نيا، علي دهکردي، فرامرز روشنايي، داريوش کاردان، حسام نواب صفوي، نادر سليماني، شهرام عبديلي، آرام جعفري و سيامک اطلسي از جمله هنرمنداني هستند که در اين مجموعه ايفاي نقش مي کنند.
ورزي معتقد است معماي شاه به علت برخورداري از بازيگران مطرح سينما و تلويزيون و گريم‌هاي خلاقانه، ويترين گيرايي دارد و علاوه بر اين جذابيت‌ها، موضوع و پرداخت دقيق به بخشي از تاريخ معاصر مي تواند در اقناع نظر مخاطب موثر باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن