تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812889909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برچسب «اسلامي- ايراني» برنامه تازه حيف‌و‌ميل بيت‌المال!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برچسب «اسلامي- ايراني» برنامه تازه حيف‌و‌ميل بيت‌المال!
مسئولان جشنواره انتخاب شيك‌پوش‌ترين ايراني با اتخاذ ترفند كهنه «آدرس انحرافي دادن» سعي دارند اصل اشتباه شان را با به كار بردن الفاظ مطلوب و مقبولي مانند اسلامي يا ايراني، به نوعي لاپوشاني كنند.
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 


مسئولان جشنواره انتخاب شيك‌پوش‌ترين ايراني با اتخاذ ترفند كهنه «آدرس انحرافي دادن» سعي دارند اصل اشتباه شان را با به كار بردن الفاظ مطلوب و مقبولي مانند اسلامي يا ايراني، به نوعي لاپوشاني كنند.
بالا گرفتن برخي انتقادات از برگزاري جشنواره «پوشش مردم ايران» با انتخاب شيك‌ترين لباس اجتماع در ميان رسانه‌ها، باعث شد تا مسئولان اين جشنواره با دستپاچگي و اضافه كردن قيد «اسلامي – ايراني!» به دنباله عنوان آن اذهان مخاطبان را از مسئله اصلي كه لزوم و علت برگزار كردن چنين جشنواره‌اي است، منحرف كنند. اين جشنواره كه از سوي سايت مدآنلاين، وابسته به مؤسسه هنري مدآنلاين و با مجوز «كارگروه ساماندهي مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي» قرار است برگزار گردد، بنا بر اعلام دبيرخانه آن و به‌زعم مسئولانش فقط لباس‌هايي را مورد داوري قرار خواهد داد كه در اجتماع پوشيده مي‌شوند!  اصل قرار دادن اين مؤلفه در مورد شركت‌كنندگان در حالي است كه پوشش بخش قابل‌توجهي از افراد به خصوص زنان جامعه(به علت نبود مدل‌هاي مطلوب و مناسب) با مانتوهاي كوتاه و بعضاً بدون دكمه ديده مي‌شوند. با اين وجود مشخص نيست كه برگزار‌كنندگان اولاً با حضور مانتوهاي كوتاه و گاه بدون دكمه كه با عنوان اسلامي – ايراني اين جشنواره در تعارض كامل است، آيا اين مدل هم مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد يا خير؟! ثانياً چطور و با چه معياري پوشش رايج در جامعه را بررسي و احصا نمايند؟!
اما نكته مهم‌تر درباره اين جشنواره اينكه تاكنون تحت عنوان ترويج مدهاي اسلامي – ايراني در جامعه انواع و اقسام جشنواره، همايش و... با هزينه‌هاي عجيب و غريب از محل بيت‌المال صورت گرفته است اما متأسفانه بنا بر مشاهدات نه‌تنها منشأ اثر در سطح جامعه نبوده‌اند بلكه گاه حتي آحاد مردم به عنوان جامعه هدف اين جشنواره از برگزاري و اساساً وجود چنين برنامه‌هايي بي‌اطلاعند چه برسد به اينكه تحت تأثير آنها قرار بگيرند! از طرفي چرا مسئولان چنين برنامه‌هايي تاكنون هيچ آماري از خروجي و توجيه منطقي براي برگزاري پي در پي و مداوم برنامه‌هاي پرهزينه‌اي مانند اين جشنواره را به مردم و مسئولان ارائه نمي‌كنند؟! هرچند نكات قابل طرح و بحث در رابطه با اقداماتي از اين دست بسيار است اما نكند اين جشنواره هم همانند برخي متشابهات و نظاير ديگر به محلي براي حيف و ميل بيت‌المال براي عده‌اي «راه‌بلد و متخصص خلق جشنواره و همايش» تبديل گردد!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن