تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821398784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي 175 هزار موقوفه در سطح کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۰ب.ظ)
رئيس سازمان اوقاف: شناسايي 175 هزار موقوفه در سطح کشور موج-رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اين که در مجموع در حدود 175 هزار موقوفه در کشور داريم، گفت: اين آمار شامل مساجد، حسينيه‌ها، تکايا و موقوفات اعم از انتفاعي و منفعتي است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي در نشست مشترک کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اين که فعاليت سازمان اوقاف شامل سه حوزه قرآن، موقوفات و بقاع متبرکه است، اظهار کرد: در حوزه قرآن برگزاري مسابقات قرآن در سطوح شهرستاني، استاني و کشوري در دستور کار است که مسابقات کشوري قرآن، محصول برگزاري 1600 مسابقه در سطوح شهرستاني و استاني است و در نهايت دو نماينده در رشته‌هاي قرائت و حفظ کل از جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بين المللي قرآن کريم شرکت مي‌کنند.
وي با اشاره به اين‌که پس از مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر تربيت 10 تا 15 ميليون حافظ قرآن در کشور در سال 90، سازمان اوقاف متعهد شد طي 4 سال، يک ميليون نفر حافظ قرآن در سطوح مختلف تربيت کند، گفت: هم اکنون و در چهارمين سال اجراي اين طرح يک ميليون و 235 هزار نفر در سطوح مختلف در اين طرح شرکت کرده‌اند.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به مأموريت اين سازمان در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه تصريح کرد: يکي از فعاليت‌هاي اصلي اين سازمان در اين عرصه اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، قرآني و آموزش به منظور تبديل اين اماکن به قطب فرهنگي و معنوي است.
حجت الاسلام محمدي با اشاره به مأموريت سوم اين سازمان پيرامون سنت حسنه وقف و موقوفات تصريح کرد: برخي از موقوفات کشور توسط وراث واقف اداره مي‌شوند که در مجموع بيش از 8 هزار موقوفه کشور داراي متولي است و پرونده آنها در اوقاف موجود است و سازمان در خصوص آنان تنها وظيفه نظارت دارد.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اين که در مجموع در حدود 175 هزار موقوفه در کشور داريم، افزود: اين آمار شامل مساجد، حسينيه‌ها، تکايا و موقوفات اعم از انتفاعي و منفعتي است.
حجت الاسلام محمدي با اشاره به اين که موقوفات فاقد متولي توسط اين سازمان اداره مي‌شود، گفت: اداره اين قبيل موقوفات براساس احکام اسلامي بر عهده حاکم اسلامي است که اين مأموريت از سوي ولي فقيه به سازمان اوقاف واگذار شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن