تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام نويسي از زائران اربعين براي شرکت در طرح ملي خادم‌الحسين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۲۰:۲۶ب.ظ)
نام نويسي از زائران اربعين براي شرکت در طرح ملي خادم‌الحسين موج - آموزشي ستاد اربعين با همکاري بعثه‌ مقام معظم رهبري از زائران اربعين براي شرکت در «طرح ملي خادم‌الحسين» نام نويسي مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام و المسلمين حميد احمدي، مسوول کميته فرهنگي ـ آموزشي ستاد اربعين، از اجرايي شدن «طرح ملي خادم‌الحسين» در اربعين 94 خبر داد و اظهار داشت: براي نخستين بار اين طرح با مشارکت مردمي و زائران حسيني اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اينکه حضور زائران حسيني در همايش بزرگ پياده روي اربعين حرکتي ارزشي و فرهنگي و ماندگار است از همه علاقه‌مندان خواست براي ترويج فرهنگ عاشورايي و حسيني در جهان در «طرح ملي خادم‌الحسين» مشارکت کنند.
حجت‌الاسلام احمدي افزود: «طرح ملي خادم‌الحسين» با نظارت و هدايت کميته فرهنگي ـ آموزشي ستاد اربعين با همکاري بعثه مقام معظم رهبري، ستاد اربعين، هيئت مذهبي، شهرداري تهران،‌ خانه شهرياران جوان، معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم تحقيقات و فناوري، سازمان جوانان جمعيت هلال احمر و سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود.
وي با بيان اين که با اجراي اين طرح جوانان نسل علي اکبري، خادم امام حسين (عليه‌السلام) مي شوند، اعلام کرد: با نزديک شدن به ايام اربعين حسيني، جوانان علاقه مند در «طرح ملي خادم‌الحسين» با افتخار اعلام مي‌کنند که خادم امام حسين (عليه‌السلام) مي شوند.
مسوول کميته فرهنگي ـ آموزشي ستاد اربعين به شرايط نام نويسي در اين طرح اشاره کرد و افزود: در اين طرح زائران اربعين سال 94 مي‌توانند ثبت نام کنند که داراي سلامت جسمي کامل، حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن باشند همچنين از نظر جسمي نيز توانايي انجام کارهاي فرهنگي و امدادي را دارا باشند.
وي استفاده از فرصت بي بديل اربعين براي گسترش ارزش هاي اسلامي وهنجارسازي با عنايت به حضور خيل مشتاقان فرهنگ عاشورا، را از اهداف «طرح ملي خادم‌الحسين» عنوان کرد و اظهار داشت: اين طرح ملي نيازمند مشارکت فراگير آحاد عزادارن حسيني شرکت کننده در آيين پر شکوه اربعين است.
وي کمک به زائران اربعين حسيني(ع)، مصون سازي محيط پياده روي و عزاداري، فرهنگ سازي براي ترويج احترام و اکرام به مردم عراق به عنوان ميزبان زائران، همکاري در اقامه شعائر ديني به ويژه نماز، ترويج فرهنگ قناعت و جلوگيري از اسراف، کمک در حفظ سلامت محيط از نظر بهداشت و نظافت، راهنمايي و امداد به زائران، گسترش آموزش هاي عمومي در خصوص آداب، امنيت، بهداشت و سلامت و فرهنگ زيارت در بين زائران، مشارکت در ايجاد فضاي معنوي از طريق تبليغات و محيط آرايي شهرها و مسيرها و مساعدت در برگزاري گردهمايي‌ها برپايي موکب ها وايستگاه هاي فرهنگي و امدادي و خدماتي، ترويج و توسعه فضايل اخلاقي و انساني همانند تعاون، ايثار را از ديگر اهداف «طرح ملي خادم‌الحسين» برشمرد.
حجت‌الاسلام احمدي ادامه داد: در «طرح ملي خادم‌الحسين» مي‌خواهيم زائران اربعين که امسال به عتبات مي‌روند در سايت خادم الحسين تخصص‌ها و مهارت‌هاي خود را اعلام ‌کنند تا براساس آن نسبت به ساماندهي آن‌ها اقدام لازم صورت گيرد.
وي با بيان اين که اين اقدام يک حرکت فرهنگي سازي و جريان سازي و خدمت افتخاري است، افزود: پس از نام نويسي و جامعه آماري افراد و تخصص‌ها،‌ همايش بزرگ استاني خادم الحسين برگزار مي‌شود.
مسوول کميته فرهنگي ـ آموزشي ستاد اربعين گفت: در جلسه آموزشي که برگزار مي‌کنيم نرم افزار، پوستر، جزوات در حوزه‌هاي امنيت، بهداشت، تغذيه و فرهنگي به مسئولان استاني «طرح ملي خادم‌الحسين» اهدا مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن