تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819010612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سريلانکا خواستار پخش سريال‌هاي ايراني شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۲۰:۱۸ب.ظ)
سريلانکا خواستار پخش سريال‌هاي ايراني شد موج - رييس سازمان سيماي ملي سريلانکا در ديدار با رايزن فرهنگي ايران، درخواست پخش سريال‌ها و فيلم‌هاي سينمايي ايراني از تلويزيون ملي اين کشور را ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد اورعي‌کريمي، رايزن فرهنگي ايران در سريلانکا، روز چهارشنبه ششم آبان با راوي جاياواردانا، رييس سازمان سيماي ملي سريلانکا و چند تن از مديران آن در محل اين سازمان ديدار و گفت‌وگو کرد.
در اين ديدار با تأکيد بر دوستي بلندمدت دو کشور ايران و سريلانکا و فرهنگ و تمدن غني ايران، زمينه‌هاي همکاري دوجانبه در خصوص پخش فيلم و سريال‌هاي ايراني از شبکه‌هاي دولتي تلويزيون سريلانکا و دوبلاژ و زيرنويسي آن‌ها به زبان سينهالي، توليد فيلم مستند براي معرفي دو کشور و امضاي تفاهمنامه فيمابين مورد بررسي و گفت‌وگو قرار گرفت.
از جمله راوي جاياواردانا با تأکيد بر قرابت و سنخيت بيشتر فرهنگ و سنن ايراني با فرهنگ سريلانکا، خواستار آشنا شدن مردم سريلانکا با اين فرهنگ اصيل از طريق برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني شد.
وي گفت: قصد داريم به سمت تبليغ فرهنگ اصيل ايراني که همخواني بيشتري با فرهنگ سريلانکا دارد برويم.
وي افزود: جاي فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني در برنامه‌هاي شبکه‌هاي تلويزيون ملي سريلانکا خالي است. درحالي که حتي فيلم‌هاي کره‌اي در کشور در حال پخش است.
رييس سازمان سيماي ملي سريلانکا همچنين آمادگي شبکه‌هاي تلويزيوني تحت پوشش اين شرکت براي ساخت فيلم‌هاي مستند به منظور معرفي هر چه بيشتر مردم دو کشور دوست ايران و سريلانکا با يکديگر را اعلام کرد.
در ادامه اورعي‌کريمي، رايزن فرهنگي کشورمان در سريلانکا، با برشمردن ظرفيت‌هاي رسانه‌اي ايران و برخوردار بودن از بيش از 60 شبکه تلويزيوني سراسري، استاني و بين‌المللي و همچنين سابقه ديرين صنعت سينما در کشور و پيشرفت و موفقيت‌هاي چشمگير اين صنعت پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تغيير رويکرد آن به صنعتي اخلاق‌مدار و انساني، آمادگي رايزني فرهنگي ايران براي همکاري با سازمان سيماي ملي سريلانکا را اعلام کرد.
وي همچنين سينما و فيلم‌هاي سينمايي و شبکه‌هاي بين‌المللي خبري ايران را قطب‌هاي سينمايي و خبري در مقابل سينماي غرب و هاليوود و رسانه‌هاي جمعي آنان دانست و افزود: ايران ثابت کرد که مي‌توان بدون در نظر گرفتن مسائل غيراخلاقي فيلم ساخت و با صداقت، وقايع و حقايق دنيا را منعکس کرد. درحالي که اگر دو عنصر غريزه و شهوت و دروغگويي را از سينماي هاليوود و رسانه‌هاي خبري آنان بگيريم، ديگر چيزي براي عرضه ندارند.
بنا بر اعلام اين خبر، در اين ديدار همچنين مسائل روز جهان به ويژه وقايع منطقه مورد گفت‌وگو قرار گرفت و رايزن فرهنگي ايران توضيحاتي در خصوص توطئه‌هاي دشمنان به منظور تفرقه‌افکني ميان مسلمانان و متأسفانه سرسپردگي بعضي از مقامات کشورهاي اسلامي به آمريکا و اسراييل توضيحاتي را ارائه داد.
سانسور خبري غرب و وارونه جلوه دادن بسياري از وقايع منطقه توسط رسانه‌هاي جمعي غرب از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو بود.
همچنين در اين ديدار مقرر شد که پيش‌نويس برنامه همکاري فيمابين سازمان سيماي سريلانکا و رايزني فرهنگي ايران تهيه و به امضاي طرفين برسد و همکاري و تهيه برنامه‌هاي مشترک آغاز شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن