تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802545022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب طرح اصلاحیه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جلسه شورای شهر انجام شد؛
تصویب طرح اصلاحیه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تهران

تندگویان


شناسهٔ خبر: 2955158 - یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
جامعه > شهری

طرح اصلاحیه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران تصویب شد. به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی طرح اصلاحیه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تهران موضوع یکی از دستورات جلسه امروز یکشنبه ۱۰ آبان ماه سال ۹۴ بود که به اتفاق آرا به تصویب رسید.
محمد مهدی تندگویان، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در تشریح موضوعات این مصوبه با اشاره به ارجاع طرح به کمیسیون تلفیق برای بررسی دقیق تر در هفته گذشته گفت: به طور کلی اصلاح عوارض در درختان با بن کمتر، صورت گرفته و تلاش شده است در درختان با بن بالاتر، تغییری صورت نگیرد.

بر اساس این مصوبه عوارض تعیین شده برای درختان با محیط بن ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر به میزان ۵ میلیون ریال، در ختان با محیط بن ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر علاوه بر ۵ میلیون ریال به ازای هر سانتی متر مازاد بر ۳۰ سانتی متر به میزان ۵۰۰ هزار ریال عوارض در یافت شود.

همچنین برای درختان با محیط بن ۶۰ تا ۱۰۰ سانتی متر علاوه بر مبلغ ۲۰ میلیون ریال به ازای هر سانتی متر مازاد بر ۶۰ سانتی متر به میزان یک میلیون و دویست و پنجاه هزار ریال و هر اصله درخت با محیط بن ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر علاوه بر مبلغ ۷۰ میلیون ریال به ازای هر سانتی متر، سه میلیون ریال عوارض دریافت شود ضمن اینکه برای درختان با محیط بن بیش از ۱۵۰ سانتی متر علاوه بر مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال به ازای هر سانتی متر مازاد بر ۱۵۰ سانتی متر، چهار میلیون ریال عوارض دریافت شود.

همچنین در این مصوبه آمده است در املاکی که قطع درختان به صورت قانونی صورت می گیرد علاوه بر این عوارض به میزان دو برابر محیط بن درخت قطع شده در محلی که کمیسیون ماده هفت مشخص می کند و تحت نظر آن درخت کاشته می شود.

نکته دیگر مندرج در این مصوبه بر این اساس است که اگر درختی بدون مجوز قطع شود، علاوه بر کاشت درخت جایگزین به میزان حد اقل دو برابر محیط بن درختان قطع شده، عوارض به میزان سه برابر افزایش می یابد.

گفتنی است تمامی این عوارض باید پس از اخذ و واریز به خزانه داری شهرداری تهران ظرف مدت یک ماه به حساب مشخص شده در سازمان پارکها و فضای سبز واریز شود تا صرفا به خرید پوشش گیاهی شامل نهال و درخت، کود و آب مصرفی در شهر تهران اختصاص داده شود ضمن اینکه استفاده از این بودجه در سایر ماموریت ها تخلف است.

جابه جایی درختان با رعایت فاصله ضروری و استانداردها در داخل ملک بر اساس نظر کمیسیون ماده هفت بدون اخذ عوارض و لزوم پرداخت عوارض برای جابه جایی درختان به خارج از ملک از دیگر تبصره های این مصوبه است.

همچنین شهرداری ملزم به آبیاری درختان در سطح شهر شد به گونه ای که اگر درختی در سطح شهر خشک و یا قطع شود پس از استعلام از کمیسیون ماده هفت نسبت به اخذ عوارض مربوط اقدام می شود.

درختان بر گذر ملک و یا داخل ملکی که پیش از اخذ پروانه توسط عوامل طبیعی خشک شده اند مشمول اخذ عوارض نمی شوند به شرطی که دو برابر محیط بن آنها در همان محل کاشته شوند و اگر امکان چنین کاری نبود باید عوارض را بر اساس این مصوبه پرداخت کنند.

ضمن اینکه شهرداری ملزم شده است که لایحه ای برای استفاده از این عوارض با هدف تشویق شهروندان به گسترش فضای سبز ظرف مدت سه ماه تهیه و به شورای شهر تهران ارائه دهد.

غلامرضا انصاری در جریان بررسی این دستور جلسه پیشنهاد داد تا تخفیفات تشویقی برای اشخاصی که اقدام به حفظ درختان و فضای سبز در ساخت و سازهایشان می کنند در نظر گرفته شود.

همچنین محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه قطع درخت فی النفسه کاری ناپسند شناخته می شود اظهار داشت: مصوبه نباید به گونه ای تدوین شود که امکان تخلف را ایجاد کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در همین خصوص با بیان اینکه اصلاحات تذکر داده شده توسط اعضا در تدوین متن در کمیسیون تلفیق شورای شهر اعمال شده است، تاکید کرد: شهرداری توانایی صدور مجوز قطع درختان را نداشته و این موارد جهت تصمیم گیری به شورای شهر ارسال می شوند.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن