تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820296147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشنواره‌ای با نام پیامبر صلح کار بجا و ارزشمندی‌ست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برگزاری جشنواره‌ای با نام پیامبر صلح کار بجا و ارزشمندی‌ست
اسلام دینی‌ست برای تمام دوران‌ها و پیامبرش انسان کاملی است و برگزاری جشنواره‌ای با نام آن حضرت برای عرضه رسالت ایشان مخصوصا در دنیای امروز، ایده و فکر خوبی است.



به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح؛ سید ضیاءالدین دری، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به اینکه دنیای غرب و افراطیون از اسلام و پیامبرش تصویری خشن و جنگ‌طلب نمایش داده‌اند، نامگذاری جشنواره‌ای با نام پیامبر صلح کار بجایی است.


وی در خصوص برخی تفکرات منتقدین پیامبر و بعضاً با اشاره به تعداد غزوات پیامبر، موضع‌گیری آنها به نام جشنواره گفت: در طول تاریخ همه پیامبران، در هر دوره و منطقه جغرافیایی که به پیامبری رسیدند بر این بوده‌اند که نظم غلط حاکم را تغییر دهند و در حیطه رسالتشان دچار کشمکش‌هایی بوده و به جنگ و جدال‌هایی پرداخته‌اند. اما نگاهشان مبتنی بر عدالت، صلح و مهربانی بود.


کارگردان فیلم سینمایی «گرداب» ادامه داد: این موضوع در مورد پیامبر ما نیز صدق می‌کرد، حضرت محمد (ص) پس از 40 سال زندگی برجسته در میان اعراب بدوی؛ زمانی که به بعثت رسیدند و رسالتشان را اعلام کردند، با حجم بالایی از آزار و اذیت و شکنجه روبرو شدند و بعضاً ایشان برای دفاع از کیان اسلام ناچاراً جنگهایی انجام دادند.


این فیلمساز با سابقه سینمای ایران خاطرنشان کرد: جنگ‌های آن حضرت دارای مسائل گسترده‌ای بوده و سوالات زیادی در این زمینه مطرح است و تا کنون در خصوص دلایل این جنگها کار اصولی و تحلیل و ارزیابی نشده است. از منظر شخصی بهتر بود این جشنواره با نام «پیامبر انسانیت» مزین می‌شد؛ آنچه ایده‌آل اسلام و رسالت پیامبرش است؛ انسان‌سازی‌ست و مسلماً این فرایند انسان‌سازی با هرگونه جنگ و ترور مخالف است. بر این اساس اگر می‌گفتیم جشنواره محمد(ص) پیامبرآور انسانیت بهتر بود.


دری با تاکید بر اینکه برای پرداختن به زندگی، سیره و بعثت پیامبر اکرم(ص) حوزه‌های وسیعی داریم گفت: با نامگذاری جشنواره پیامبر صلح، یک مقدار فضای کار برای فیلم‌سازان محدود شده است. وقتی نام صلح به میان می‌آید، ناخوداگاه فیلم‌سازان روی این موضوع خاص تمرکز می‌کنند و این خود یک آسیب برای جشنواره به حساب می‌آید، زیرا ایده‌ها کلیشه‌ای و شبیه هم می‌شوند و بعضاً برخی آثار به دلیل تشابه به ناچار از رقابت در مسابقه کنار گذاشته می‌شوند.


وی با بیان این مطلب که برگزاری جشنواره نباید به داخل کشور خلاصه شود گفت: با توجه به حساسیت و شرایط موجود جهان اسلام و به وجود آمدن گروه های داعشی و تکفیری و...، سیاستگذاران جشنواره بکوشند تا با ساخت فیلم‌های 114 ثانیه‌ای قوی و حرفه‌ای و نمایش آنها در سطح جهانی عرض اندام کرده و پیامبر و دین مبینش را به جهانیان بشناسانند.


کارگردان سریال تلویزیونی پر مخاطب «کیف انگلیسی» تصریح کرد: برگزارکنندگان می‌توانند از میان آثار رسیده به جشنواره، 10 ایده برتر را انتخاب کنند و با اختصاص بودجه مناسب و به کارگیری تکنیک‌ها و نیروهای حرفه‌ای، آثار 114 ثانیه‌ای که هر پلانش حرفی برای گفتن داشته باشد، بسازند و در سطح جهان به نمایش درآورند.


وی ساخت فیلم 114 ثانیه‌ای توسط فیلم‌سازان حرفه‌ای را منوط به حمایت مالی از سوی برگزارکنندگان جشنواره خواند و اظهار داشت: یک فیلمساز جوان اگر ایده‌ای در این زمینه داشته باشد با 200، 300 هزار تومان کار را می‌سازد و در جشنواره شرکت کرده و اگر هم جایزه‌ای برد، برایش بازگشت سرمایه می‌شود؛ اما فیلمساز حرفه‌ای پس از یافتن ایده مناسب برای ارضای حسش باید با صرف هزینه بالا و استفاده از ابزار حرفه‌ای آن را بسازد و این امر مستلزم صرف هزینه بالایی است.


کارگردان«سینما سینماست» ادامه داد: برای استمرار ساخته شدن اثر با موضوع جشنواره توسط فیلمسازان جوان باید یک برنامه استراتژیک و جدی در نظر گرفته شود و با کمک مالی و اختصاص دوربین و تجهیزات  به این فیلمسازان آنها را برای ساخت اثر در سال های آینده تشویق و حمایت کنند.


وی در خصوص دائمی شدن جشنواره گفت: برای دائمی شدن دبیرخانه یک جشنواره، حداقل باید 10 میلیارد بودجه اختصاص داده شود تا آن جشنواره برای دوره‌های بعد فیلم تولید کند و از فیلمسازان سازنده فیلم موضوعیتی حمایت لازم را انجام دهد؛ کمااینکه خود محل دبیرخانه، نیروی اجرایی و ... خود هزینه‌بر است. بودجه دائمی کردن دبیرخانه جشنواره‌ها یک هزینه تحمیلی به سازمان سینمایی است و با توجه به بودجه اندک سازمان سینمایی این مقوله شدنی نیست.


کارگردان فیلم سینمایی «من و دبورا» پیشنهاد داد: همانطور که جشنواره امام رضا(ع) هر ساله از محل درآمدها و بودجه حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود، برگزارکنندگان جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح نیز می‌توانند با مشارکت و کمک حضرت معصومه (ع) تامین اعتبار شود و این جشنواره را برگزار کنند.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/







اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح، نوری‌ست بر ظلمت‌ها و پلشتی‌های سینما
جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح» هر سال در یکی از کشور‌های اسلامی برگزار شود
برنامه‌های بخش‌ جنبی جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح اعلام شد
الهی‌تبار عضو شورای برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح شد
دو خبر از جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح
تولید مشترک 50 فیلم مستند با موضوع پیامبر (ص)
۳۰ مهر، آخرین فرصت انیماتورها برای حضور در جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»
توسعه اقتصادی بدون پیوست فرهنگی ممکن نیست
مشاورعالی دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» منصوب شد
برگزاری مسابقه فیلم‌های کوتاه موبایلی همزمان با نخستین جشنواره فیلم محمد(ص)





۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن