تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819483157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيزدهم آبان خروش انقلابي دانش‌آموزان عليه رژيم وابسته آمريکايي پهلوي بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۵۶ب.ظ)
سيزدهم آبان خروش انقلابي دانش‌آموزان عليه رژيم وابسته آمريکايي پهلوي بود موج - خروش انقلابي دانش‌آموزان عليه رژيم وابسته آمريکايي محمدرضا پهلوي و شهادت جمعي از آنان در سال 1357 و تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان در تقويم انقلاب اسلامي به عنوان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و روز دانش‌آموز ثبت شده ‌است.
به گزارش خبرگزاري موج، کانون تربيت اسلامي به مناسبت سالروز گراميداشت سيزدهم آبان و روز دانش‌آموز بيانيه‌اي صادر کرد.
در اين بيانيه آمده است، سيزده آبان يادآور حوادث بزرگ انقلاب اسلامي است؛ تبعيد امام خميني(ره) به ترکيه بدنبال اعتراض به لايحه ننگين کاپيتولاسيون در سال 1343، خروش انقلابي دانش‌آموزان عليه رژيم وابسته آمريکايي محمدرضا پهلوي و شهادت جمعي از آنان در سال 1357، تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان پيرو خط امام در سال 1358 که در تقويم انقلاب اسلامي اين روز به عنوان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و روز دانش‌آموز ثبت گرديده ‌است تا برگي از سالنامه مبارزه، هجرت، قيام، مقاومت و استقلال ملت ايران شکل گيرد.
بي‌ترديد بخشي از هويت انقلاب اسلامي را با نگاه راهبردي به تاريخچه آن مي‌توان درک کرد تا بتوان امروز در مواجهه با مسائل مهم موضعي صحيح اتخاد کرد و جمهوري اسلامي را که اينک در قالب حکومت، مأموريت تحقق آرمان‌هاي انقلاب و صيانت از هويت آن را بر عهده دارد، به عنوان يک مدل مردم سالاري ديني به ملت‌هاي آزاده جهان به ويژه مسلمانان معرفي کرد.
کانون تربيت اسلامي ضمن گراميداشت روز سيزدهم آبان و دعوت از فرهنگيان گرانقدر و دانش‌آموزان عزيز براي برگزاري هرچه باشکوه‌تر و حضور پرشور در راهپيمايي اين روز در سراسر ايران اسلامي، با شعار مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل نکاتي چند را يادآور مي‌شود.
1. هشدار امام خميني (ره) عليه لايحه کاپيتولاسيون در سال 1343 مبني بر اينکه "هر گرفتاري که ملت ايران ملل مسلمين دارند از اجانب است، از آمريکاست. ملل اسلام از اجانب عموماً و از آمريکا خصوصاً متنفر است".راهبرد دشمن شناسي انقلاب اسلامي ايران است که مي‌بايست همواره و بخصوص اين روزها در اجراي موافقت نامه موسوم به "برجام" هوشيارانه و زيرکانه و مقتدرانه رعايت شود تا از مکر دشمنان براي نفوذ، به ويژه در عرصه فرهنگي جلوگيري به عمل آيد.
2. با توجه به بند 2 نامه رهبر معظم انقلاب اسلامي به رئيس جمهور محترم درباره الزامات اجرائي "برجام"، مبني بر تهديدات صريح آمريکا به حمله نظامي و حتي هسته‌اي، که مي‌تواند به کيفر خواست مبسوطي عليه اوباما در دادگاه‌هاي بين‌المللي منتهي شود از جامعه مردم نهاد حقوق‌دانان انقلابي مي‌خواهيم به عنوان تشکل‌هاي مردمي کيفر خواست اين تهديد را تنظيم نمايند و محاکمه توهين کنندگان به ملت بزرگ و انقلابي ايران اسلامي را در مراجع بين المللي خواستار شوند.
3. جامعه فرهنگيان که همواره به عنوان يکي از ارکان مؤثر انقلاب، گوش به فرمان مقام معظم رهبري و پشتيبان نظام جمهوري اسلامي بوده‌اند، در شرايط کنوني نيز هوشيارانه در جبهه فرهنگي ديده‌باني مي‌کنند تا مانع رخنه دشمن به حريم مقدس ايران اسلامي شوند و به آمريکا اجازه نفوذ در عرصه تعليم و تربيت کشور را نخواهند داد.
به مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش نيز هشدار مي‌دهند که در تنظيم قرار دادهاي همکاري با کشورهاي بيگانه و سازمان‌هاي بين‌المللي تحت سيطره استکبار، زمينه‌هاي نفوذ دشمن و ترويج الگوي تربيتي دين ستيزانه غرب را شناسائي و خنثي سازند.
4. نقش آفريني سرنوشت‌ساز دانش آموزان ديروز در سرنگوني شاه و استقرار نظام جمهوري اسلامي اين پيام را دارد که دانش‌آموزان امروز بايد براساس آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، عناصري مؤمن و مجاهد، استکبار‌ستيز، دشمن شناس و دشمن ستيز تربيت شوند همچنانکه در فصل دوم و پنجم سند تحول بنيادين نيز بر اين مهم تأکيد شده‌است.
در اين صورت است که قادر خواهند بود در صحنه‌هاي انقلاب نقش‌آفريني نمايند و پاسدار خون 36 هزار شهيد دانش‌آموز 8 سال دفاع مقدس از جمله دانش‌آموزان شهيد 13 آبان باشند و بديهي است وزارت آموزش و پرورش در اين زمينه وظيفه سنگيني بر عهده دارد و بايد با بسيج همه امکانات و ظرفيت‌ها و جلب همکاري نهادهاي مرتبط بطور مستقيم و غير مستقيم به پا خيزد.
5. آمريکا تا خوي سلطه گري و زياده طلبي و سرکوب ملت‌هاي ستمديده از جمله مردم مظلوم فلسطين و حمايت از رژيم‌هاي قرون وسطايي منطقه را دارد براي ملت ايران شيطان بزرگ بشمار مي‌آيد و نمي‌تواند به بهانه‌هاي گردشگري، ارتباطات فرهنگي، فني و تکنولوژي لانه جاسوسي خود را در ايران زنده و احيا نمايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن