تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813410602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام اسلامی نیازمند نوآوری و خلاقیت در عرصه علمی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چهره ماندگار کشور:
نظام اسلامی نیازمند نوآوری و خلاقیت در عرصه علمی است

قزوین


شناسهٔ خبر: 2953064 - پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
استانها > قزوین

قزوین- عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: برای تحقق منویات رهبری و رسیدن به قطب علمی جهان اسلام به شدت نیازمند نوآوری و ارتقا کیفیت علمی هستیم تا محل رجوع و پاسخگوی نیازهای آیندگان باشیم. به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عزیزی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خدمات اسماعیل یزدی چهره ماندگار کشورکه در دانشگاه پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: علم موجب اختراع و اقتدار می شود و اگر بخواهیم در آینده نیز کشوری قدرتمند باشیم باید جایگاه علمی خود را ارتقا بخشیم. وی افزود: از نظر کمیت، تعداد دانشگاه، دانشکده و دانشجو وضعیت خوبی داریم و وجود ۴۲ دانشگاه پزشکی و ۷۲ دانشکده دندان پزشکی ظرفیت خوبی است و در ظرفیت سازی در سه دهه گذشته شاهکار کرده ایم و افزایش تعداد مقالات علمی فوق العاده است اما در تولید علم و نوآوری وضعیت خوبی نداریم که باید جبران شود. چهره ماندگار پزشکی کشور بیان کرد: اگر بخواهیم بر اساس منویات رهبری به قظب علمی جهان اسلام و منطقه تبدیل شویم باید نوآوری داشته باشیم و با خلاقیت به جایگاهی برسیم که به مرجعیت علمی برسیم تا به ما رجوع کنند و بتوانیم پاسخگو باشیم. وی تصریح کرد: در آموزش عمومی رتبه ۹۵ جهان و نیمه جدول هستیم و در تولید دانش رتبه ۴۵ و جذب دانش رتبه ۱۱۰ و به نظر می رسد از علم نتوانسته ایم بخوبی استفاده کنیم و این عقب ماندگی باید بسرعت جبران شود.

عزیزی گفت: به گفته رهبری شتاب رشد علمی کشور نباید کاهش یابد و تنها راهکار تحقق این مهم ابتکار و نوآوری و خلاقیت در علوم است که با عزم جدی باید به آن عمل کنیم. عضو فرهنگستان علوم پزشکی با تجلیل از خدمات ماندگار اسماعیل یزدی اظهارداشت: این چهره علمی بنیانگذار بیشتر فعالیتهای دندانپزشکی در کشور هستند و با عضویت در شورای سردبیری مجله علوم پزشکی فرهنگستان در ستاد انقلاب فرهنگی هم مسئولیت های زیادی داشتند و خدمات زیادی را موجب شدند. عزیزی یادآورشد: تجلیل از استادان برجسته ای که منشا خدمات ارزشمندی به کشور بوده اند کار پسندیده ای است که باید تداوم یابد و همه یاد بگیریم از فرهیختگان تقدیر کنیم.

یزدی: آموزش های هدفمند و مسئولانه در کشور جدی گرفته شود در ادامه این مراسم اسماعیل یزدی چهره ماندگار کشور با ابراز نگرانی از مهاجرت مغزها اظهارداشت: وقتی اشتغال دانشمندان کشور و جوانان تحصیل کرده روبه کاهش است باید از فرارمغزها و مهاجرت نخبگان به خارج نگران باشیم. وی افزود: در علم نباید خظ قرمز داشته باشیم تا مسیر کمال متوقف شود هرچند در کشور حرکت های ارزشمندی در عرصه های علمی صورت گرفته اما برخی مشکلات موجب شده ایران در ردیف کشورهای صادرکننده مغز در جهان محسوب شود که این روند نگران کننده است. برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا سرمایه های ملی کشور که هزینه زیادی برای تحصیل آنها شده به کشور بازگردند و منشا خدمات موثری به میهن شوند اما تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم که تحقق آن نیازمند عزم و اراده و حمایت مسئولان است. یزدی گفت: آموزش، زیربنای سلامت است و اگر بدرستی صورت گیرد و توسعه محقق شود شاهد پیشرفت همه جانبه کشور خواهیم بود اما برای سلامت روحی و معنوی مردم هم باید تدبیر کنیم و آموزش های ما مسئولانه و هدفمند باشد تا به نتیجه موثر برسیم. وی یادآورشد: آموزش ها در حوزه پزشکی  باید به سلامت و طول عمر مردم منجر شود و در شرایط کنونی لازم است برای بیماریهای خاص و سالمندی کشور فکر کنیم  و برنامه داشته باشیم.

یزدی اظهارداشت: لازم است دسترسی آسان مردم به خدمات پزشکی را فراهم کنیم و پیشگیری از بیمارها در اولویت برنامه سلامت و بهداشت و درمان کشور باشد و با سیاست گذاری درست و ارتقاء سطح تشخیص پزشکی و توسعه مراقبت های پیشگیرانه به سلامت مردم کمک کنیم. در این مراسم از خدمات ۶۰ ساله اسماعیل یزدی در عرصه دندانپزشکی تجلیل شد.       
   









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن