تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820291200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتین: روبل روسیه جایگزین دلار آمریکا می شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پوتین: روبل روسیه جایگزین دلار آمریکا می شود
رئیس جمهوری روسیه توصیه کرد به منظور تقویت استفاده از روبل و کاهش وابستگی به دلار ، بهره گیری از پول ملی این کشور در معاملات نفتی افزایش یابد.
کد خبر: ۵۴۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ - 28 October 2015


رئیس جمهوری روسیه توصیه کرد به منظور تقویت استفاده از روبل و کاهش وابستگی به دلار ، بهره گیری از پول ملی این کشور در معاملات نفتی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از رویترز، ولادیمیر پوتین،افزود : بهره گیری از روبل روسیه موجب تقویت جایگاه آن خواهد شد .
افت شدید قیمت نفت که اصلی ترین صادرات روسیه است در کنار عوامل دیگری همچون تحریمهای غربی به دلیل نقش روسیه در اوکراین و همچنین افت شدید وضع اقتصادی در روسیه، سبب شده اند که ارزش روبل در برابر دلار در یک سال گذشته به نصف کاهش یابد.
در تلاش برای کاهش وابستگی به دلار و نهادهای مالی غربی، روسیه پیش از این نیز به بهره گیری از روبل و دیگر ارزهای بین المللی همچون یوان چین تمایل نشان داده بود.
پوتین در یک نشست بامدیران نفتی و مسئولان دولتی روسیه گفت: لازم است که مسئله استفاده از روبل در معاملات، بویژه در بخش انرژی، مورد بررسی جدی قرار گیرد.
وی افزود: معامله با کشورهایی که با روسیه ارتباط تجاری دارند، باید ارزهای ملی بطور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.
روسیه می تواند شرکتها را وادار کند که در همه معامله های نفتی در داخل این کشور از روبل استفاده کنند، کنار گذاشتن دلار از معامله های نفتی بین المللی به آسانی ممکن نیست.
تحریمهای غربی در واکنش به نقش روسیه در اوکراین سبب شده که دسترسی شرکتهای روس به منابع مالی بین المللی دشوار شود و سرمایه گذاری خارجی در این کشور کاهش یابد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن