تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815509190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سياست زده» اي كه منتقدانش را «سياسي كار» مي‌نامد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «سياست زده» اي كه منتقدانش را «سياسي كار» مي‌نامد
اين روزها نه تنها محيط زيست بحران‌زده كشور، بلكه متولي قانوني حفظ و صيانت از مواهب طبيعي كشور، يعني سازمان عريض و طويل «‌حفاظت محيط زيست‌» نيز با بحران‌هاي مديريتي و تبعيض‌هايي روبه‌روست...
نویسنده : علی خدایی بیجاری 


اين روزها نه تنها محيط زيست بحران‌زده كشور، بلكه متولي قانوني حفظ و صيانت از مواهب طبيعي كشور، يعني سازمان عريض و طويل «‌حفاظت محيط زيست‌» نيز با بحران‌هاي مديريتي و تبعيض‌هايي روبه‌روست كه اين بحران‌ها موجب تجمعي دوباره در چند ماه گذشته شد، چراكه پس از اولين تجمع اعتراض‌آميز كاركنان اين سازمان در صبح روز22 ارديبهشت ماه سال جاري، روز دوشنبه نيز اكثريت قريب به اتفاق كاركنان سازمان محيط زيست در مقابل سازمان متبوع خود جمع شدند تا صداي خود را از طريق رسانه‌ها به گوش رئيس دولت، نمايندگان مجلس و مسئولان نظام برسانند. اين تجمع موجب شد كه برخي از مسئولان و نمايندگان مجلس بر مطالبه به‌حق تجمع‌كنندگان صحه بگذارند و در خصوص رويكرد سياسي دكتر معصومه ابتكار واكنش نشان دهند.
ضرب‌المثل معروف «خياط در كوزه افتاد‌» شرح حال رئيس سازمان محيط‌زيست و به تعبيري معاون رئيس‌جمهور است كه اين روزها ديگر كاركنان و نيروهاي خدوم اين سازمان را در كنار خود ندارد و كاركنان با هدف مقابله با سياست‌هاي اشتباه رئيس خود، عملاً در مقابل او قرار گرفته‌اند، چراكه دكتر ابتكار و مسئولان ارشد اين سازمان، به اعتراض و تجمع نخستين آنان هيچ ترتيب اثري ندادند! و همين امر سبب شد كه روز دوشنبه توماري توسط معترضان به امضا برسد.
در متن اين تومار، ‌درخواست کارکنان سازمان محیط زیست از مقام معظم رهبری، جهت رسیدگی به سوء مدیریت مسئولان و عدم اجراي قوانين و مقررات در سازمان(محيط زيست) قيد شده است. سه مورد مطرح شده شامل؛ وضعیت نابسامان محیط زیست کشور به دلیل لحاظ نکردن نظرات تخصصی کارشناسان سازمان ،عدم رسیدگی به وضعیت حقوقی، معیشتی و رفاهی پرسنل و تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای مدیران با کارکنان سازمان، مي باشد.
 
گلايه‌هاي برخي از تجمع‌كنندگان
در اين تجمع كاركنان با در دست داشتن شعارهايي مانند «مطالبات ما را سياسي نكنيد، به داد كاركنان سازمان برسيد، بودجه سازمان كجاست؟  چاپلوسي = ارتقا، ما مي‌خواهيم از خط مرگ به خط فقر برسيم، سازمان محيط زيست سياسي مساوي تخريب جنگل‌هاي شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعيت محيط زيست همين است» اعتراض خود را نسبت به سوء مديريت ابتكار و انجام اقدامات غيرقانوني در اين سازمان اعلام كردند.
كارمندان معترض به نحوه انتصاب‌ها و استخدام‌هاي غيرقانوني، پرداخت حقوق و مزايا به كاركنان را بر اساس روابط نه ضوابط اعلام كردند و گفتند: در اين سازمان اصل بر پول و قدرت قرار گرفته است و هر كسي كه از لحاظ سياسي با ابتكار همخواني داشته باشد به عنوان نور چشمي هر روز پيشرفت مي‌كند و بقيه حتي اگر كارشناس هم باشند چون در مسير حركت آنها قرار گرفته‌اند، بي‌دليل حذف مي‌شوند.
همچنين اين كارمندان به ادامه سياسي بازي‌ها در اين سازمان معترض بودند و در شعارهايي مطرح كردند كه ادامه اين سياست‌ها و تبديل شدن سازمان محيط زيست به يك سازمان سياسي نتيجه‌اي جز از بين رفتن سرمايه‌هاي طبيعي كشور مانند تالاب هامون ندارد.
 
رسيدگي به اوضاع معيشتي درخواست اصلي تجمع‌كنندگان
بحث اضافه حقوق كارمندان سازمان محيط زيست در سال آخر تصدي دولت دهم رقم خورد و قرار شد اين افزايش حقوق به صورت پايلوت دراستان اصفهان اجرا شود. از اين رو خبرنگار«جوان» در سفري كه براي تهيه گزارش از اوضاع زاينده‌رود و معضلات زيست‌محيطي اين استان به اصفهان داشت، با تني چند از كاركنان سازمان محيط زيست استان اصفهان به گفت و گو پرداخت. گرچه گفت وگوي جوان (به عنوان رسانه منتقد رئيس سازمان محيط زيست)با مديركل محيط زيست اصفهان، توسط روابط عمومي كل اين سازمان به هم خورد، اما اظهارات جالب يكي از كاركنان محيط زيست استان اصفهان (كه به نمايندگي از ساير كاركنان سخن مي‌گفت) قابل‌توجه است.
وي با بيان اينكه افزايش حقوق كاركنان محيط زيست استان اصفهان در 9ماهه پايان دولت دهم محقق شد، اعلام كرد كه اضافه حقوق و مزاياي كاركنان سازمان محيط زيست در استان اصفهان به صورت ميانگين تا 70درصد افزايش يافت، يعني 70درصد رقم آخرين حقوق دريافتي. اين رقم را ما در 9 ماهه پايان دولت آقاي احمدي‌نژاد دريافت كرديم و در يكي دو ماه ابتدايي تصدي دولت يازدهم هم اين افزايش حقوق شامل حال كاركنان محيط زيست استان هم شد. اما با تصدي خانم دكتر ابتكار، اين قانون لغو شد و حقوق ما به مبلغي كه قبل از اجراي قانون افزايش حقوق و مزايا دريافت مي‌كرديم، برگشت. جالب اينجاست كه بعد از اين دكتر ابتكار كلي منت سر كاركنان سازمان گذاشت كه مي‌خواهد طرحي را به تصويب برساند كه بر اساس آن طرح 20 درصد حقوق ما افزايش يابد!‌
يكي ديگر از كارمندان اين سازمان مي‌گويد: متأسفانه مجوزهاي غيرقانوني در اين سازمان داده مي‌شود و ما ديگر نمي‌خواهيم مسئولان بيايند و به ما پاسخ بدهند. چراكه ابتكار رئيس سازمان دو هفته گذشته اتمام حجت كرد و گفت كه كارشناسان معترض سازمان را ترك كنند.
خانم ديگري كه جزو يكي از كاركنان تجمع‌كننده روز 22 ارديبهشت ماه بود در گفت و گو با «جوان» با بيان اينكه حضور در تجمع قبلي به شدت روي دريافت حقوق و مزاياي او تاثير سوء گذاشته، افزود: خانم ابتكار در پي حل و فصل مشكلات زيست محيطي كشور نيست بلكه ايشان دل در گرو اين دارد كه با صرف هزينه‌هايي از بيت‌المال به كشور‌هاي ديگر سفر كند و با سر دادن شعارهاي دو‌پهلو كه صحت و سقم آنها براي ما روشن شده، خود را بانوي محيط زيست و فردي روشن و آزاديخواه معرفي كند.
 
چراغ سبز مجلس براي ورود به پرونده
 فاطمه رهبر در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري فارس گفت: ما در خبرها شنيديم كه روز گذشته كاركنان سازمان حفاظت محيط زيست تجمعي را در اعتراض به سوء مديريت رئيس سازمان حفاظت محيط زيست برگزار كردند، در صورتي كه شكايتي از كاركنان به كميسيون اصل 90 ارسال شود شكايات واصله را موشكافانه بررسي مي‌كنيم تا به نحو احسن موضوع حل شود.
وي ادامه داد: همچنين نمايندگان مجلس موضوع تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت محيط زيست را با جديت دنبال مي‌كنند اما چون رئيس سازمان حفاظت محيط زيست معاون رئيس‌جمهور است بايد در اين زمينه به رئيس‌جمهور تذكر داد تا وارد اين قضيه شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن