تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813085457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل آب منطقه‌اي: آب سد لار براي كشاورزي مازندران رها شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل آب منطقه‌اي: آب سد لار براي كشاورزي مازندران رها شد
داخلي. اقتصادي. آب. خشكسالي. مازندران.

مدير عامل شركت آب منطقه‌اي مازندران گفت: اولين مرحله براي جبران كسري دبي روان آب رودخانه‌هراز ، آب سد لار براي مصارف كشاورزي استان از ساعت شانزده روز دوشنبه رها شده است.

"عزيزالله واحد" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با هماهنگي و همكاري استاندار مازندران و آب منطقه‌اي استان تهران در اين مرحله پنج ميليون مترمكعب آب از سد لار به رودخانه هراز سرازير شد.

وي با بيان اينكه اكنون كمبود آب به افزون بر ‪ ۸۷۰‬ميليون مترمكعب رسيده است و خشكسالي از مرحله شديد فراتر رفت ، خاطر نشان كرد:آب رها شده براي مصارف اراضي پايين دست بابلسر، فريدونكنار، محمودآباد و بابل است.

‪ ۱۱۰‬هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران در حوزه آبريز هراز قرار دارد.

وي ساخت سد لار را باهدف تامين آب كشاورزي استان مازندران و تهران دانست و گفت: به دليل نياز شديد آب شرب تهران آب اين سد به پايتخت رها مي شود.

وي سهم مازندران از آب سد لار را سالانه ‪ ۲۴۰‬ميليون مترمكعب دانست و ادامه داد: امسال سد لار نيز با خشكسالي و كمبود آب شديد مواجه است.

"واحد" گفت: اكنون ‪ ۵۰‬درصد آب آب‌بندانها و حدود ‪ ۳۰‬درصد آب پشت سدها استفاده شده است.

وي از آماده بودن طرح حفر ‪ ۲۰‬حلقه چاه عميق خبر داد و اظهار داشت: در صورت تامين اعتبار حفر اين چاهها شروع شده بطوريكه از آب آن مي‌توان در مراحل آخر كشت و كار شالي استفاده كرد.

مدير عامل آب منطقه‌اي مازندران گفت:نوبت‌بندي آب، استفاده بهينه و مطلوب از پتانسيل زير زميني، استفاده بهينه از آب آب‌بندان‌ها و مديريت آب در مزرعه از راهكارهاي مهم براي مديريت آب در خشك فصلي است.

مازندران داراي ‪ ۲۴۰‬هزار هكتار اراضي شاليزاري است كه سالانه با توليد يك ميليون و ‪ ۳۵۰‬هزار تن شلتوك، ‪ ۴۴‬درصد برنج كشور را تامين مي‌كند. ك/‪۳‬ ‪۴۰۲/۲۵۸۵/۵۰۶‬
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن