تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813093378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف شرب تمام نقاط تهران از آبهاي سطحي تامين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصرف شرب تمام نقاط تهران از آبهاي سطحي تامين مي شود
تهران - مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران، از بهره مندي تمام مناطق تهران از آب هاي سطحي براي مصارف شرب در آينده اي نزديك خبر داد.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا و به نقل از پايگاه خبري وزارت نيرو، " خسرو ارتقايي " افزود: در زمان كنوني 70 درصد از آب شرب تهران از سدها و 30 درصد از آب هاي زير زميني تامين مي شود.

وي ادامه داد: با احداث تصفيه خانه ششم در منطقه 22 تهران و تصفيه خانه هفتم در منطقه پاكدشت و افزوده شدن اين تصفيه خانه ها به تصفيه خانه هاي پنج گانه تهران، تمام نقاط تهران قادر به استفاده از آب هاي سطحي خواهند بود.

ارتقايي خاطرنشان كرد: البته اين موضوع مستلزم اجراي رينگ غربي تهران و بخشي از رينگ شرقي و جنوبي تهران بوده كه آن هم توسط شركت آب و فاضلاب تهران در حال احداث است و با تكميل اين تصفيه خانه ها و رينگ پيراموني شهر تهران، تمام نقاط تهران قادر به استفاده از آب سطحي خواهند بود.

به گفته ي وي، مصرف سالانه آب تهران يك ميليارد و 100 ميليون مترمكعب است كه 750 ميليون مترمكعب از منابع سدها و مابقي از منابع آب هاي زيرزميني استفاده مي شود.

ارتقايي درخصوص آخرين وضعيت سدهاي تهران گفت: با توجه به بارش هاي اخير، در زمان كنوني در مخزن سد اميركبير 186 ميليون، سد لتيان 77 ميليون، سد لار افزون بر 124 ميليون، سد طالقان 425 ميليون و سد ماملو 143 ميليون مترمكعب آب وجود دارد.

وي مجموع حجم كنوني آب موجود در مخازن پنج سد تهران را افزون بر 950 ميليون متر مكعب اعلام كرد و گفت: اين ميزان در زمان مشابه سال گذشته حدود 747 ميليون مترمكعب بوده است.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران تصريح كرد: در هفته گذشته سد طالقان سر ريز شده و در زمان كنوني در حال سرريز بوده و به طور كامل پر شده است.

وي ادامه داد: سدهاي اميركبير و لتيان نيز آمادگي سرريز را دارند اما با مديريت بر روي خروج آب به دليل سيلاب هايي كه ممكن است اتفاق بيافتد، از سرريز آن جلوگيري شده است.

به گفته ي وي، با توجه به نگراني درمورد سيلاب هايي كه ممكن است اتفاق بيافتد، حجمي داخل اين دو سد خالي نگه داشته شده است تا جلوي سيلاب هاي بهاره گرفته شود.

وي درخصوص برنامه شركت آب منطقه اي تهران براي استفاده از سرريز سدها، گفت: سرريز سد طالقان پشت سد سفيد رود مي رود و حق آبه پايين دست و مصارف پايين دست را تامين مي كند و عمدتا سد طالقان مخزن پشت سد سفيد رود را تامين مي كند.

ارتقايي افزود: از سرريز سد اميركبير كه در زمان كنوني نيز مقدار زيادي در پايين دست رها شده است، دشت كرج و شهريار تغذيه و بخشي نيز براي كشاورزي استفاده مي شود.

وي تاكيد كرد: در زمان كنوني سرريز سد لتيان به پشت سد ماملو مي رود و در آنجا ذخيره مي شود و براي مصارف كشاورزي دشت پاكدشت و ورامين استفاده مي شود، اما در آينده و با اتمام كار تصفيه خانه هفتم تهران، براي مصرف شرب جنوب تهران استفاده خواهد شد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران در رابطه با سد لار گفت: با توجه به فرار آبي كه اين سد به سمت مازندران دارد، امكان سر ريز ندارد و با توجه به اينكه بخش قابل توجهي آب به سمت استان مازندران فرار مي كند، هرگز پر نمي شود.

اقتصام**2021**1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80117729

دوشنبه|ا|18|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن