تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815466917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسسه میزان 1850 میلیارد تومان را به 40 شخص وام داده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران: موسسه میزان 1850 میلیارد تومان را به 40 شخص وام داده است محمد دهقانی نقندر نماینده مردم طرقبه و چناران می‌گوید: میزان تخلفات موسسه مالی و اعتباری میزان به‌حدی بوده است که برخی از مقامات سابق قوه قضائیه به قضات دستور داده بودند به پرونده «میزان» ورود نکنید.
۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان ساعت 09:48

خبرگزاری پانا+موسسه میزان+محمد دهقانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی پانا، این نماینده مجلس درباره تخلفات موسسه مالی و اعتباری میزان گفت: این موسسه حدود ٩٠٠‌ هزار نفر سپرده‌گذار دارد و تلاش ما هم این بوده است که سپرده‌گذاران به پولشان برسند، زیرا بخشی از این سپرده‌گذاران صغار هستند و از افرادی بوده‌اند که مثلا دیه قتل گرفته و در این موسسه سپرده‌گذاری کرده‌اند تا سود آن را بگیرند.
  عضو هیات رئیسه مجلس همچنین درباره این‌که نهایتا چه موسسه‌ای پرداخت خسارت را برعهده گرفت، گفت:  ابتدا قرار بود بانک صادرات این کار را برعهده بگیرد، اما طبق آخرین توافقات قرار شده که موسسه عسکریه پرداخت خسارت‌ها را برعهده گرفته و آ نها را جبران کند به این صورت که ٥٠٠‌ میلیارد تومان برای موضوع در نظر گرفته که ارزیابی کرده‌ایم حدود ٩٣‌درصد سپرده‌گذاران را تحت پوشش قرار می‌دهد. یعنی کسانی که ١٠‌ میلیون به پایین در این موسسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آن هفت درصد باقی مانده که وجوه سنگینی سپرده‌اند با یک زمان‌بندی مشخص به وجوه خود می‌رسند.
این نماینده مجلس گفت: طبق اخباری که به ما گفته‌اند از ٣٢٠٠‌ میلیارد تومان کل سپرده‌های مردم حدود ١٨٥٠‌میلیارد تومان توسط این موسسه به ٤٠ شخص حقیقی و حقوقی وام داده شده است که این کار را با روابط و رانت‌های خاص انجام داده‌اند.
او گفت: بعضی از این افراد حتی اقساط وام‌های خود را هم نداده‌اند و از وقتی هم که این مشکل برای مردم پیش آمده آن ها حتی حاضر نشده‌اند پول مردم را پس بدهند. درحال حاضر هم تعدادی از مدیران موسسه زندانی هستند که به لحاظ حقوقی و قضائی باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد:  مفسده‌هایی که در موسسه میزان وجود داشته تا جایی است که به ما گفته‌اند برخی از مقامات سابق قوه قضائیه دستور داده بودند، قضات به موضوع پرونده موسسه مالی و اعتباری میزان رسیدگی نکنند.
دهقانی گفت:  موسسه میزان آرم قوه قضائیه را روی سردر خود گذاشته بوده و برخی از شعبات آن داخل دستگاه قضائی بوده. برخی از شکات این موسسه می‌گویند ما برای این‌که خیالمان راحت باشد پول خود را در این موسسه سرمایه‌گذاری کردیم چون دیدیم هم آرم موسسه آرم قوه قضائیه است و هم این‌که قبل از ورود به شعبه موسسه، ما را تفتیش می‌کردند و ما به کلیت موضوع اعتماد داشتیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: قوه قضائیه برای حفظ حیثیت خود و مجازات مجرمان باید خیلی جدی به موضوع ورود کند و با این افراد برخورد کند  امیدواریم به این دلیل که برخی از همکاران قوه قضائیه در این موسسه سهامدار هستند قوه درباره تخلفات موسسه اغماض نکند.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: افرادی که این ضایعه را برای قوه قضائیه به وجود آورده‌اند باعث شدند تعداد زیادی از مردم چندین ماه آرامش نداشته باشند و زندگی‌های زیادی مختل شده است.
محمد دهقانی درباره مالکیت موسسه میزان و شایعاتی مبنی بر این‌که موسسه متعلق به قوه قضائیه است، گفت: موسسه میزان متعلق و تحت مالکیت قوه قضائیه نیست و توسط تعدادی از قضات تأسیس شده است. از جمله تخلفاتی که صورت گرفته این بوده است که شعبات این موسسه را در برخی از مجتمع‌های قضائی تأسیس کرده‌اند که می‌توان گفت از رانت استفاده کرده‌اند.
وی افزود: عمده سهامداران موسسه از قضات بوده‌اند و انبوهی از تخلفات در موسسه صورت گرفته که آبروی قوه قضائیه را درمعرض خطر قرار داده‌اند. به همین دلیل هم نمایندگان مجلس و هم جامعه، انتظار برخورد قاطع با متخلفین را از قوه قضائیه دارند. موسسه مالی و اعتباری میزان در بهمن ماه ١٣٧٩ با عنوان «تعاونی اعتبار» تشکیل و با یک شعبه در مشهد آغاز به کار کرد. بر این اساس پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها، به تدریج
 ١٠٧ شعبه در استان‌های خراسان رضوی، شمالی وجنوبی ایجاد و بدین ترتیب موسسه، خدمات خود را از مشهد به سایر شهرستان‌ها گسترش داد. تخلفات این موسسه اما درنهایت باعث شد که در اردیبهشت‌ماه‌ سال‌جاری استاندار خراسان شمالی اعلام كند بانک مرکزی انحلال موسسه میزان را ابلاغ کرده و بر این اساس تمام اموال منقول و غیرمنقول، به‌خصوص دارایی‌های نقدی موسسه میزان در اختیار بانک صادرات قرار می‌گیرد و این بانک تعهدات سپرده‌گذاران میزان را طبق قرارداد قانونی اجرایی می‌کند. از آن پس بود که جنجال‌ها و شکایت‌ها علیه این موسسه به اوج خود رسید.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن