تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816437139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنگ برجام در بورس محو شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رنگ برجام در بورس محو شد
اگرچه در جريان معاملات هفته گذشته بازار سهام در اثر جوناشي از بسته خروج از ركود دولت و اعلام لغو تحريم‌هاي مرتبط با برجام توسط اوباما و اتحاديه اروپا، بازار سهام با رشد 2درصدي شاخص كل روبه رو شد...
نویسنده : هادي غلامحسيني 


اگرچه در جريان معاملات هفته گذشته بازار سهام در اثر جوناشي از بسته خروج از ركود دولت و اعلام لغو تحريم‌هاي مرتبط با برجام توسط اوباما و اتحاديه اروپا، بازار سهام با رشد 2درصدي شاخص كل روبه رو شد و انتظار مي‌رفت اين صعود همچنان در هفته جاري ادامه يابد اما شاخص كل در جريان معاملات روز گذشته خط مقاومتي 63هزار واحدي را واگذار كرد و با افت بيش از 380هزار واحد در عدد 62هزار و 792قرار گرفت.
به گزارش «جوان»، بازار سهام در اثر جو رواني ناشي از اخبار مثبت و منفي طبيعتاً از خود واكنش نشان مي‌دهد، اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد اين بازار ركود زده براي رشد به تحولاتي بيش از مقوله برجام و بسته خروج از ركود نياز دارد تا مجدداً بتواند به روز‌هاي اوج خود باز گردد، اين در حالي است كه گزارش‌هاي عملكرد شش ماهه شركت‌هاي حاضر در بورس چنگي به دل سهامداران نمي‌زند و به نظر مي‌رسد بانك‌ها به دليل پرداخت سود بالا و مطمئن همچنان بخشي از سرمايه‌‌هاي موجود در بازار سهام را جذب كنند.
هفته گذشته متأثر از افزايش جو خوشبيني‌ها، بازارسهام به واسطه رونمايي از بسته خروج از ركود توسط دولت و نيز اعلام لغو تحريم‌هاي مرتبط با برجام توسط اوباما و اتحاديه اروپا، بيشترين رشد هفتگي را بعد از سه ماه تجربه كرد اما متأسفانه در جريان معاملات روز گذشته بازار سهام به عنوان نخستين روز معاملاتي بورس اوراق بهادار در هفته جاري شاخص كل افت 6/0 واحدي را تجربه كرد.
در بازار روز يك‌شنبه با افت 382 واحدي شاخص كل نماگر بازار به رقم 62 هزار و 792 واحد رسيد و از كانال 63 هزار واحدي بار ديگر عقب نشيني كرد تا دلايل محكمي براي صعود بيابد.
به اعتقاد كارشناسان بازار سهام انتشار گزارش‌هاي شش ماهه ضعيف از سوي شركت‌هاي ليدر بازار مانند بنگاه‌هاي خودروساز مهم‌ترين عامل روند افت بورس در اين روز محسوب مي‌شود كه موجب شدند به رغم گزارش‌هاي به نسبت خوب از شركت‌هاي گروه حمل و نقل، مسكن، مواد و محصولات دارويي و مواد غذايي، ديروز بورس با افت نماگرهاي خود روبه‌رو شود. حجم و ارزش معاملات بازار به ترتيب به ارقام 60 ميليون سهم و 62 ميليارد تومان رسيد كه به نظر مي‌رسد متوقف بودن نمادهاي بزرگ و معامله نشدن آنها عمده‌ترين دليل اين ارقام پايين محسوب مي‌شود.
طي معاملات روز گذشته نماد معاملاتي سه شركت گسترش نفت و گاز پارسيان با 87 واحد، پالايش نفت بندرعباس با 49 واحد و بانك ملت با 48 واحد كاهش بيشترين تأثير منفي را بر شاخص كل بورس گذاشتند. در سمت مقابل اما نماد معاملاتي سه شركت معدني و صنعتي گل‌گهر با 20 واحد، پتروشيمي پرديس با 19 واحد و فولاد خوزستان با 13 واحد افزايش بالاترين تأثير مثبت را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند.
در جريان معاملات بورس نماد معاملاتي شركت‌هاي معادن بافق، ايران‌خودرو ديزل، آبسال، بالاست، نفت ايرانول، نفت پاسارگاد، بانك گردشگري، فولاد هرمزگان جنوب، بين‌المللي توسعه ساختمان، لبنيات پاك، سيمان قائن، سپنتا، سيمان بهبهان، موتورسازان تراكتورسازي ايران، صنايع ريخته‌گري ايران، نفت سپاهان، فرآورده‌هاي مواد معدني ايران، صنايع لاستيكي سهند، سيمان صوفيان، سايپا ديزل، سيمان شاهرود، كاشي سراميك سينا، سيمان غرب، زامياد، صبا نور، سالمين، فنرسازي خاور، كاشي پارس، فولاد آلياژي ايران، فيبر ايران، صنايع شيميايي فارس، سيمان دورود، كارتن ايران، كاشي تك سرام، پارس خودرو، باما، سيمان داراب، ايران‌خودرو، سيمان بجنورد، ريخته‌گري تراكتورسازي ايران، چيني ايران، الكتريك خودروي شرق، كالسيمين، شير پاستوريزه پگاه خراسان، آلومينيوم ايران متوقف و نماد معاملاتي شركت‌هاي بيمه پارسيان، سرمايه‌گذاري توكا فولاد و نيز سيمان خاش بازگشايي شدند.
در اين بين برخي از كارشناسان معتقدند با فروكش كردن جو هيجان در بازار متأثر از انتشار گزارش‌هاي ضعيف شش ماهه از سوي برخي شركت‌ها، عملياتي شدن برنامه‌هاي دولت در راستاي خروج از ركود و همچنين اجرايي شدن لغو تمامي تحريم‌هاي هسته‌اي، شاهد حركت رو به رشد بورس خواهيم بود و پيش بيني مي‌شود شاخص كل تا بيش از 65 هزار واحد نيز تا اواسط زمستان افزايش يابد.
از سوي ديگر برخي از كارشناسان صعود مجدد بورس را منوط به بهبود شرايط كل اقتصاد ايران عنوان مي‌كنند و براين باورند تا اصلاحات ساختاري در اقتصاد انجام نگيرد كه اولين گام براي اين اصلاحات تنظيم يك بودجه عملياتي توسط دولت مي‌باشد، اقتصاد و بورس به سمت بهبودي حركت نخواهند كرد.
در اين ميان كارشناسان بازار سهام، بازار بانك را به دليل ارائه نرخ سود بالا و تضمين شده به عنوان يكي از رقباي اصلي بازار سهام عنوان مي‌كنند و بر اين باورند تا نرخ سود بانكي به ميزان نرخ تورم كاهش نيابد بازار سهام در شرايط كنوني نمي‌تواند جذب سرمايه داشته باشد و از سوي ديگر برخي از سرمايه داران در بازار سهام، سهام خود را فروخته و به بازار بانك هجوم خواهند آورد. با اين حال بايد منتظر بود و ديد تأثير حقيقي حذف تحريم‌هاي هسته‌اي و بسته خروج از ركود دولت بر اقتصاد و بازار سهام چه خواهد بود؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن