تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804452162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
افزايش بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنايي موج - رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: با اين افزايش بودجه در دولت تدبير و اميد توانستيم بخشي از مشکلات دانش آموزان با نيازهاي ويژه را بر طرف کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، پيش از ظهر امروز مجيد قدمي درسي امين جلسه شوراي سازمان آموزش و پرورش استثنايي که در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، اظهار کرد: 71 هزار و 430 دانش آموز با نيازهاي ويژه در مدارس خاص سازمان آموزش و پرورش استثنايي و 49 هزار 553 دانش آموز در طرح تلفيقي مشغول به تحصيل هستند که در مقايسه با سال قبل کاهش جمعيت دانش آموزي در مدارس خاص و افزايش جمعيت دانش آموزي در مدارس عادي نشان مي‌دهد که سازمان آموزش و پرورش استثنايي در راستاي تحقق اهداف سند تحول بنيادين حرکت کرده است.
وي تصريح کرد: در بين گروه‌هاي هفت گانه دانش آموزي مدارس با نيازهاي ويژه، کم بينا و کم شنوا کمترين جمعيت و دانش آموزان عقب مانده ذهني بيشترين جمعيت دانش آموزي مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنايي را تشکيل مي‌دهند.
قدمي از اجراي الکترونيک طرح سنجش سلامت کودکان در سال تحصيلي جاري خبرداد و افزود: با اجراي اين طرح قريب به 800 ميليون تومان بابت صرفه جويي در کاغذ و نيروي انساني صرفه جويي شد و گزارشات اين طرح چند ماه زودتر از حالت سنتي آن استخراج و به بهره برداري رسيد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي ادامه داد: اين طرح همچنان در حال برگزاري است چون دانش آموزاني در شروع اين طرح با مشکلات خاصي مواجه بودند براي درمان خود به کانون‌هاي تخصصي ارجاع شدند.
وي با اشاره به طرح سنجش سلامت در سال تحصيلي جاري، خاطر نشان کرد: 27 هزار و 265 دانش آموز با بهره هوشي بين 70 تا 90 به عنوان ديرآموز تشخيص داده شده‌اند و با حمايت شهرداري تهران و تخصيص اعتبار 8 ميليارد تومان مشکل اياب و ذهاب دانش آموزان مدارس خاص سازمان آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران به طور کامل حل شد.
قدمي اضافه کرد: براي حل مشکل اياب وذهاب دانش آموزان با نيازهاي ويژه کل کشور نياز به 26 ميليارد تومان اعتبار دارد که در سال تحصيلي جاري مشکل اياب و ذهاب دانش آموزان با نيازهاي ويژه در مناطق محروم به طور کامل در مناطق برخوردار نيم برخوردار تا 80 درصد حل شده است.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي ادامه داد: امسال با حمايت دولت تدبير واميد مشکلات چاپ وتوزيع کتاب‌هاي درس به دانش آموزان مدارس استثنايي به طور کامل حل شده و مقدمات چاپ کتاب‌هاي درسي براي سال تحصيلي آينده نيز فراهم شده است.
وي از چاپ 22 عنوان کتب جديد براي دانش آموزان مدارس سازمان خبرداد و گفت: 13 عنوان براي سال تحصيلي جاري و 9 عنوان براي سال تحصيلي آينده در نظرگرفته شده است.
قدمي از درخشش دانش آموزان با نيازهاي ويژه در کنکو سراسري دانشگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: در کنکور امسال 4 رتبه 2 رقمي، 9 رتبه 3 رقمي در مجموع 300 دانش آموز اين مدارس بدون استفاده از سهميه هاي اختصاصي برگزيده دانشگاه‌هاي کشور شدند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با تاکيد بر آموزش نيروهاي شاغل در مدارس خاص سازمان، تصريح کرد: از سال 93 تا کنون دوره‌هاي ضمن خدمت برگزار کرديم به طوري که 46 هزار و 480 نفر ساعت آموزشي کادر آموزشي اين مدارس ارائه شده است.
وي در خصوص فعاليت‌هاي خاص سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: تأليف و مناسب سازي کتاب‌هاي برا ساس نياز دانش آموزان خاص، برنامه ريزي دقيق جهت حمايت‌هاي علمي واجرايي از طرح آموزش تلفيفي فراگير، اجراي طرح حمايت از دانش آموزان محروم درزمينه تأمين نيازهاي توان بخشي و پزشکي، توليد و مناسب کردن ابزارهاي تشخيصي به ويژه در حوزه اُتيسم و اختلالات يادگيري، حمايت ويژه از دانش آموزان استثنايي محروم از پدر و برگزاري گسترده آموزش‌هاي ضمن خدمت تخصصي از فعاليت‌هاي سر آمد سازمان آموزش و پرورش استثنايي در سال تحصيلي جاري محسوب مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن