تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806971238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مسیر برجام باید از دو قطبی شدن فاصله بگیریم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهدی چمران با اشاره به رهنمودهای رهبری درباره برجام:
در مسیر برجام باید از دو قطبی شدن فاصله بگیریم

جلسه شورای شهر تهران


شناسهٔ خبر: 2949676 - یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
جامعه > شهری

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقام معظم رهبری بار دیگر با رهنمودهای خود انسجام و یکپارچگی ملت را به وجود آوردند و مسیر برجام را برای همه روشن ساختند. مسیری که در آن باید از دو قطبی شدن فاصله گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا با اشاره به مذاکرات هسته ای و مواضع مختلف افراد گفت: متاسفانه در بحث بررسی طرح برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان شاهد برخی موضع گیری ها چه از داخل و چه از خارج بودیم که سعی می کردند اصل موضوع فراموش شود و یا این که این امر به یک اختلاف جدی مبدل گردد. وی ادامه داد: در این شرایط بود که مقام معظم رهبری با رهنمود ها و بیاناتشان توانستند بار دیگر یکپارچگی و انسجام را در ملت و مردم ایران به وجود آورند.
چمران افزود: بیانات مقام معظم رهبری صراحتا مسیر برجام را برای همه ما مشخص ساخت که باید چگونه در این مسیر گام برداریم. مسیری که همه موظف هستند از دو قطبی شدن پرهیز نماییم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : ما مکتب اسلام عاشورایی را در مقابل اسلام اموی داریم و ایشان(رهبری) در بیانات خود از این ایام سوگواری و روحیه اسلام عاشورایی نهایت استفاده را بردند و بار دیگر اسلام عاشورایی را که در مقابل اسلام اموی است زنده ساختند.

چمران تصریح کرد: امروزه می بینیم که سردمداران اسلام اموی که همانا داعش و سعودی ها هستند در روز عزاداری سید الشهدا چه جنایاتی را در پاکستان، یمن و بحرین رقم زدند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه جلسه به تورق تاریخی ایام هفته پرداخت و گفت : دیروز روز عاشورا و دیشب یکی از غم بار ترین شبها در کربلا بود. شبی که بدن مطهر شهدای دشت کربلا بر زمین بود، شبی که اجساد فرزندان و خاندان پیامبر در کنار خیمه های سوخته بر زمین بودند و شبی که بدن مطهر امام حسین بر زمین کربلا و سر مبارکشان در تنور بود.

چمران ادامه داد : به نقلی شب یازدهم محرم یکی از سنگین ترین شب های عالم برای امام عصر است که بسیار سخت بر ایشان می گذرد. باشد که خداوند ما را در راه حسین (ع) ثابت قدم و استوار بدارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز روز اسرا و مفقودین نیز می باشد مفقودانی که بدن های مطهرشان هنوز پیدا نشده و ما این روز را به همه اسرا و مفقودین و خانواده های این عزیزان تسلیت و تبریک می گوییم.

چمران همچنین یاد آور شد: امروز، روز سوم آبان همچنین سالروز آزادی زندانیان سیاسی از زندان دژخیمان پهلوی است روزی که افرادی نظیر آیت الله طالقانی و دکتر شیبانی از زندان آزاد شدند. این روز را به این بزرگ مردان تاریخ نیز تبریک می گوییم. سازمان ملل باید از حالت غیر دموکراتیک خود خارج شود در ادامه این جلسه، احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورا با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل گفت : سازمان ملل یک سازمان غیر دموکراتیک است که نمونه آن را می توان در رفتار این سازمان با ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی جستجو کرد. وی اظهار داشت: در چنین روزهایی دبیر کل سازمان ملل (بان کی مون) بر لزوم وجود چنین سازمانی تاکید کرده و گفته اگر این سازمان وجود نداشت چه بسا جنگ های بسیاری رخ می داد.

دنیا مالی افزود: اما واقعیت این است که این دبیر کل اختیار چندانی ندارد و از قدرت کافی برخوردار نیست چرا که تا زمانی که حق وتو در سازمان ملل مطرح است نمی توان به دموکراتیک بودن این سازمان امید داشت.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: سازمان ملل یکی از سازمان های غیر دموکراتیک است که نمونه ای این امر را می توان در رفتاری که این سازمان در ۸ سال جنگ تحمیلی با ایران داشت را جستجو کرد. سالهایی که کشورهای اروپایی و امریکایی با دادن سلاح های شیمیایی و مخرب به عراق کمک می کردند اما سازمان ملل در سکوت محض بود. ابقاء روسا و اعضای کمیسیون های ۶ گانه شورا جز یک مورد اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ادامه روند کار روساء و اعضای کمیسیون ها برای سومین سال از چهارمین دوره شورا رای دادند و تنها هادی ساعی از کمیسیون فرهنگی به کمیسیون شهرسازی و معماری نقل مکان کرد.  در ابتدای یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا بررسی مسائل داخلی شورا از جمله اعضای کمیسیون های شش گانه مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: با توجه به پیشنهاد های اعضا و اولویت بندی که اعلام داشتند تغییری در تعداد و ساختار کمیسیون های ۶ گانه به وجود نیامده جز یک مورد که آن هم مربوطه می شود به آقای ساعی که درخواست آمدن به کمیسیون شهر سازی و معماری را دارند.

وی ادامه داد : بدین ترتیب یک نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کاسته خواهد شد و یک نفر به کمیسیون شهر سازی و معماری اضافه می شود.

چمران افزود: با این شرایط تعداد اعضای کمیسیون فرهنگی به ۸ نفر و تعداد اعضای کمیسیون شهر سازی و معماری به ۴ نفر خواهد رسید.
در ادامه جلسه حضور اعضا در کمیسیون ها ی ۶ گانه به رای گذاشته شد و اعضا به ادامه روال سابق رای مثبت دادند.

گفتنی است روسای کمیسیون ها متعاقبا در جلسات داخلی کمیسیون ها و با رای گیری اعضای هر کمیسیون معرفی خواهد شد.

ادامه یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا همچنین با مداحی عبدالحسین مختاباد همراه بود که در نعت و منقبت سالار شهیدان نوحه سرایی کرد .









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن