تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804302239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدا‌سازي مردم از اهل بيت(ع) در پوشش كمك به نيازمندان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جدا‌سازي مردم از اهل بيت(ع) در پوشش كمك به نيازمندان
همزمان با برپايي مراسم عزاداري سيدالشهدا(ع) و ياران وفادارش، شاهد تحركاتي در راستاي شبهه‌افكني در راستاي تقدس‌زدايي از تشيع ‌ هستيم. اين تحركات در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي و در قالب پيام نمود بيشتري دارد.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده‌ انتظام 


همزمان با برپايي مراسم عزاداري سيدالشهدا(ع) و ياران وفادارش، شاهد تحركاتي در راستاي شبهه‌افكني در راستاي تقدس‌زدايي از تشيع ‌ هستيم. اين تحركات در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي و در قالب پيام نمود بيشتري دارد. اغلب اين پيام‌ها فلسفه هزينه‌كرد براي برپايي مجالس عزاداري در ايام محرم و صفر را زيرسؤال برده و با تحريك احساسات انساني سعي در جايگزين كردن مقدسات دارند.
انديشه شيعي استكبارستيز است و زير بار ظلم نرفتن را مي‌آموزد و هر سال دو ماه محرم و صفر كلاسي براي تمرين اين آرمان برگزار مي‌كند كه معلم آن حسين بن‌علي (ع) است. تا قبل از اين كساني با گسترش اسلام دشمن بودند و براي ضربه زدن به آن از هيچ اقدامي و هزينه‌اي بودجه‌اي دريغ نمي‌كردند؛ همان‌ها امروز رنگ عوض كرده‌ و فهميده‌اند مي‌توانند جسارت را به جايي برسانند كه توحش داعشي را به اسلام نسبت بدهند. حالا اسلام را ديگر براي خود خطر نمي‌دانند، اما جريان فكري تشيع هنوز در برابر تمام انحرافات ايستاده و به دنبال نور اهل بيت نبوت(ع) پرچم اسلام را برافراشته نگه داشته است. پس از نظر تمام كساني كه منافع و حاكميت خود را در برابر افكار آزاديخواه و آزاده‌پرور شيعه در خطر ديده‌اند، انحراف شيعه اولويت است؛ حالا از اشاعه تشيع انگليسي و افراطي گرفته تا جنايت‌هاي بشري عليه شيعيان به دست تكفيري‌ها و لوث كردن اعتقادات جوانان شيعه با بازي با احساسات آنها. در اين ميان دشمنان از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي و فراگيري آن نزد جوانان كشورمان غفلت نمي‌كنند.
اين روزها و در حالي كه مراسم عزاي ابي عبدالله (ع) در هر كوي و گذر برپاست، پيام‌هايي در شبكه‌هاي مجازي دست به دست مي‌شوند با اين مضمون كه «به جاي هزينه‌كرد براي مجلس عزاداري امام حسين(ع)، پول آن بايد صرف كمك به يتيم و فقير شود. » يا «مردم براي سرگرمي مجلس عزاداري اهل بيت را برپا مي‌كنند.‌» اين در حالي است كه گزارش‌هاي رسيده حاكي از آنند كه اين دست شبهه‌افكني‌ها در راستاي تقدس زدايي از تشيع و ضربه بر اصول سه گانه شيعه دنبال مي‌شوند. در بخش ديگري از اين پيام‌هاي التقاطي، هزينه برگزاري مجلس عزاي امام حسين(ع) و نذري‌هايي كه در اين ايام توزيع مي‌شوند 81 ميليارد تومان برآورد شده و آمده است: «81 ميليارد تومان براي عزاداري خرج مي‌كنيم و نذري مي‌دهيم و در نهايت دعا مي‌كنيم كه خدا بيماران را شفا دهد، در حالي كه با اين پول بسياري از بيماران از مرگ نجات مي‌يابند. »
فارغ از اينكه اين پيام‌ها با چه هدفي منتشر مي‌شوند معلوم نيست، ارقام منتشر شده مبتني بر كدام اطلاعات و ضرب و تقسيمي است.
   
اثر عكس شبهه‌افكني
حجت‌الاسلام حسين مردان‌پور، مدير كل همكاري‌هاي تبليغي حوزه علميه قم در اين باره به «جوان» مي‌گويد: به استناد بخشي از منابع سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي‌ها كه منتشر شده‌اند، شيعه سه اصل مقدس دارد كه آن را محكم و غيرقابل نفوذ كرده است. اولي عاشورا و محرم و اقامه عزاي سيدالشهدا(ع) است، دوم مهدويت و سوم ولايت. آنها مي‌دانند زماني مي‌توانند بر شيعه مسلط شوند كه به اين سه ضربه بزنند. وي مي‌افزايد: دشمنان همواره سعي كرده و مي‌كنند كه با وارد كردن خرافات و دستكاري احاديث و شبهه‌افكني و سرگرم كردن جوانان به مسائل ديگر به جريان مكتب امام‌حسين(ع) كه توسط برپايي عزاداري محرم و صفر زنده و تازه است، ضربه بزنند. حجت‌الاسلام مردان‌پور در پاسخ به اينكه رسيدگي به فقير و يتيم واجب‌تر از هزينه براي عزاداري امام‌حسين(ع) است، مي‌افزايد: بايد گفت همين محرم‌ها و عزاداري‌هاست كه خير مي‌سازد تا به يتيم و فقير كمك كند.
نهادهاي حمايتي كشور با كمك خيريني اداره مي‌شوند كه پاي منبر و در جلسه روضه امام‌حسين(ع) بزرگ شده‌اند. آنهايي كه اين شبهه‌ها را مطرح مي‌كنند هيچ كدام دلشان براي فقير و يتيم نسوخته است. آنها مي‌دانند كه كرامت‌بخشي و كرامت‌خواهي انسان‌ها و مسئوليت‌پذيري اجتماعي از آموزه‌هاي مكتب ابي‌عبدالله (ع) و با اصل عزاداري‌ها عجين است. وي ادامه مي‌دهد: البته آنها در كمرنگ جلوه دادن مراسم عزاداري امام حسين(ع) موفق نخواهند شد و اين شبهه‌ها در اصل عزاداري‌ها اثر ندارد. آمار حضور پرشور جوانان در هيئت‌ها، تكايا و مجالس عزاداري نشان‌دهنده بي‌اثري اين شبهات است. اتفاقاً به اذن خدا اين شبهات اثر عكس دارند و اين دشمني‌ها بيشتر جوانان را براي شركت در مجلس عزاداري امام حسين(ع) تحريك مي‌كند.
  
براي ساختن جامعه نياز به الگويي حسيني داريم
علاوه بر اين، حجت‌الاسلام مصطفي جهانفكر، كارشناس مذهبي نيز در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره تقابل قرار دادن مسئوليت‌هاي اجتماعي با اقامه عزاي سيدالشهدا(ع) بيان مي‌كند: افرادي كه دنبال رواج دادن اين شبهات هستند، مي‌خواهند تلقين كنند كه به جريان امام حسين(ع) و اهل بيت (ع) كار نداشته باشيد و برويد جامعه را درست كنيد. در حالي كه بحث اين است كه ما براي ساختن جامعه‌مان نياز به الگويي مانند امام حسين(ع) داريم. وي تأكيد مي‌كند: آنهايي كه مي‌خواهند ما را از مكتب امام حسين(ع) دور كنند انسانيت ما را هدف قرار داده‌اند و غم يتيم و فقير ندارند. اين كارشناس مذهبي مي‌افزايد: البته جامعه هم اشاعه‌دهندگان اين افكار را مي‌شناسد، آنهايي كه از مجلس امام حسين(ع) دورند پول‌شان را صرف يتيم و فقير نمي‌كنند، صرف حيوانات خانگي‌شان مي‌كنند.
كسي كه براي امام‌حسين(ع) هزينه نكند و در مجالس اهل بيت(ع) شركت نكند، نمي‌داند پول و عاطفه و انسانيتش را كجا خرج كند، خرج سگش مي‌كند. اهل بيت(ع) به ما مي‌آموزند كجا بايد داشته‌هايمان را خرج كنيم. وي اضافه مي‌كند: مسئوليت اجتماعي را امام حسين(ع) با حركتش به ما آموخته است. از طرفي اگر عده‌اي از ما در انجام وظايفمان كوتاهي مي‌كنيم، دليل بر اين نيست كه 10 روز با سيدالشهدا بوده‌ايم، دليلش اين است كه تمام سال را با ايشان نبوده‌ايم. اولين مكتبي كه بر حقوق يتيم و فقير تأكيد دارد و از مال شهروندان براي آنها سهمي تعيين كرده، مكتب تشيع است كه پيشوايان آن، شخصاً و گمنام به فقرا رسيدگي مي‌كردند و در اين رابطه هيچ مكتب غربي و شرقي توانايي قياس شدن با تشيع را ندارد. اينها مي‌خواهند با مطرح كردن اين شبهات با شعار دين، مقدسات ديگري را به ما قالب ‌ و مقدسات ما را تضعيف كنند. جدا‌سازي از اهل بيت(ع) هدف اينها است نه كمك به فقير و يتيم.
گفتني است بر اساس مطالعات جهاني، مردم ايران در مقايسه با مردم ساير جوامع و كشورها از رتبه بالاتري در ميزان مشاركت اجتماعي برخوردارند و وظايف و مسئوليت‌هاي انساني خود را در مناسبت‌هاي گوناگون به موقع و درست انجام مي‌دهند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن