تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814684846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري در فكر آرم روزانه به جاي طرح‌ سالانه ترافيك!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شهرداري در فكر آرم روزانه به جاي طرح‌ سالانه ترافيك!
نویسنده : بیژن یانچشمه 
گويا مديريت شهري قصد دارد در كنار اجراي طرح LEZ -  طرح كنترل كاهش آلايندگي هوا - طرح فروش آرم‌هاي روزانه طرح ترافيك را هم به جاي آرم‌هاي سالانه در شهرداري تهران به اجرا در‌آورد، هر چند اين طرح هنوز تصويب و اجرايي نشده است ولي اين انتظار مي‌رود كه شهرداري ابتدا نسبت به تكميل شبكه حمل و نقل عمومي در محدوده مركزي شهر و محدوده اجراي طرح ترافيك اقدامات لازم را به اجرا در‌آورد و همچنين به اين نكته توجه داشته باشد كه اصولا اجراي چنين طرحي غيرممكن به نظر مي‌رسد.
سالانه حدود يكصد هزار طرح ترافيك در پايتخت به گرو‌ه‌هاي مجاز با قيمت‌هاي متفاوت فروخته مي‌شود. در اين ميان بخشي از اين طرح‌ها براي رفع نياز شهروندان به صورت روزانه با دريافت هزينه‌هاي مصوب فروخته مي‌شود. در اين خصوص معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران از بررسي طرحي خبر مي‌دهد كه به جاي طرح‌هاي ترافيك سالانه، طرح‌هاي روزانه به‌فروش برسد.
تشكري هاشمي در تشريح اين اقدام گفت: بر مبناي طرح جديد ترافيك، شهروندان در ابتداي اخذ مجوز طرح ترافيك مي‌توانند روزهاي موردعلاقه خود را براي تردد در شهر انتخاب كنند و اين امكان براي كساني كه نمي‌توانند مجوز يك ساله خريداري كنند فراهم مي‌شود.
 در حقيقت با توجه به تمركز مراكز مهم اداري، شهري، اقتصادي و آلودگي شديد مناطق مركزي پايتخت ضروري به نظر مي‌رسد كه اجراي صحيح اين طرح ها مي‌تواند كمك به كاهش آلودگي و آلايندگي هوا باشد به شرط آنكه بستر لازم براي دسترسي به اين مكان‌هاي شهري فراهم شود. همچنين  تكميل شبكه حمل و نقل عمومي و نظارت سيستمي بر ارائه اين خدمات و استفاده از تكنولوژي‌هاي روز دنيا براي تسهيل در آمد و شد شهروندان مي‌تواند را‌هگشا باشد.   با اين حال بايد در اجراي طرح جديد به گونه‌اي عمل شود كه اين شائبه به وجود نيايد كه مديريت شهري به د‌نبال در‌آمد‌زايي در اجراي اين اقدام است.  
در اين راستا معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: در اين طرح تمايلي نسبت به افزايش مجوزها نخواهيم داشت و بر مبناي اين طرح مجوزهاي روزانه جاي مجوزهاي سالانه را مي‌گيرد ولي در حال حاضر اين موضوع در حد يك طرح است و اگر در شوراي شهر و شوراي عالي هماهنگي شهر تهران به تصويب برسد، به مفهوم آن است كه تعداد محدودي مجوز سالانه صادر مي‌شود.  تشكري هاشمي افزود: در نظر داريم امكاني فراهم شود كه شهروندان بتوانند آرم‌هاي طرح ترافيك را از طريق موبايل، اينترنت، سامانه 137و دستگاه‌هاي‌ اي‌تي‌ام خريداري كنند.
وي همچنين در رابطه با زمان اجراي طرح LEZ اظهار داشت: اين طرح به منظور كنترل آلودگي هواي شهر تهران قرار بود از ابتداي آبان‌ماه اجرا شود اما به علت آنكه به غير از شهرداري نهادهاي مختلفي در اجراي آن مسئوليت دارند و سؤالات، پيشنهادات و اشكالاتي در خلال اين مدت پيرامون طرح مطرح شد، در نتيجه اجراي آن به منظور رفع ابهامات به تعويق افتاد.
به گفته وي با توجه به اينكه طرح كنترل كاهش آلايندگي هوا براي سلامت شهروندان و حفظ محيط‌زيست و در مجموع داشتن يك شهر پاك برنامه‌ريزي شده است، به نظر مي‌رسد مورد اقبال عمومي قرار گرفته و روز به روز هماهنگي‌ها در خصوص آن به حد كمال برسد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن