تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819827925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتصال شبکه برق روسیه با ایران، نتیجه مذاکرات امروز


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اتصال شبکه برق روسیه با ایران، نتیجه مذاکرات امروز


وزیر نیرو: روسیه در زمینه اکتشاف آب‌های ژرف، احداث یک نیروگاه بخار و نوسازی یک نیروگاه دیگر با جمهوری اسلامی ایران همکاری خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید چیت چیان در پایان دیدار الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران افزود: از حدود دو سال پیش ایران و روسیه دیدارهای منظمی در سطح وزیر برگزار کردند و یک بار در روسیه و دو بار در تهران مذاکراتی برای گسترش همکاری‌های دو جانبه انجام دادیم .


وی اضافه کرد: در دیدار امروز تصمیمات مشخصی برای اجرایی شدن همکاری‌های دو کشور در زمینه آب و برق اتخاذ شد که شامل احداث یک نیروگاه بخار، نوسازی یک نیروگاه قدیمی ساخت روسیه در ایران، اتصال و سنکرون شبکه های برق دو کشور و همچنین همکاری‌های مؤسسات روسی برای اکتشاف آب های ژرف است.


چیت چیان افزود: در این دیدار همچنین روسیه پیشنهادهایی برای تامین مالی طرح‌ها داشت که امیدوارم به اقدامات عملی و اجرایی برای همکاری‌های دو کشور منجر شود.


وزیر نیرو در خصوص زمان اتصال شبکه های برق ایران و روسیه نیز گفت: این موضوع گام بزرگی است که باید مطالعات آن تکمیل شود بنابراین در این دیدار مقرر شد دو طرف مشاوری را انتخاب کنند و با تامین مالی مشترک این مشاور، در شش ماه آینده نتیجه مطالعات مشاور مشخص و زمینه برای اجرایی شدن آن فراهم شود.


وی همچنین محل احداث نیروگاه بخار به دست متخصصان روسی را به احتمال قوی، بندر عباس و با ظرفیت دو واحد 350 مگاواتی دانست.


چیت چیان همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه طرح تحول اقتصادی دولت برای خروج از رکود با اشاره به تصمیمات دولت در این بخش گفت: کار مهمی در این بخش انجام و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است که امیدواریم در سایه اجرای این تصمیمات، بخش مهمی از بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران و نیروگاه‌های بخش خصوصی پرداخت شود که در این صورت، گشایش زیادی در فعالیت‌های بسیاری از این شرکت‌ها به وجود خواهد آمد.


چهار شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن