تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820815976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيلات مصوب مسکن تنها به درد قشري خاص با درآمد بالا مي خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
يک کارشناس مسکن در گفتگو با موج : تسهيلات مصوب مسکن تنها به درد قشري خاص با درآمد بالا مي خورد موج - يک کارشناس مسکن گفت: تسهيلات مسکن طبيعتاً براي افرادي است که توان بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.
سلمان خادم المله گفت: نمي توان براي همه از يک نسخه واحد استفاده کرد و نمي توان از طرح هايي که قراراست اجرا شوند توقع داشت تا بتواند تمامي مشکلات جامعه را حل کند.و در خصوص طرح‌هاي اعلام شده نيز بخش بندي بر اساس دهک‌هاي مختلف جامعه بر اساس ميزان درآمد انجام‌شده است.برنامه‌ريزي دولت به اين صورت بوده تا براي خانه‌دار کردن دهک‌هاي پايين جامعه که درآمد کمتري نيز دارند طرح‌هايي مانند مسکن اجتماعي استفاده شود که متولي اين امر نيز وزارت رفاه است.
خادم المله افزود: اما وزارت مسکن و شهرسازي بيشتر در خصوص مسکن حمايتي مانند وام هايي که توسط آن به خانه‌دار شدن مردم کمک مي‌کند و مسکن آزاد فعاليت مي‌کند که دهک‌هاي متوسط به بالا را دربرمي گيرد.
بنابراين نمي‌توان انتظار داشت تا با اجراي يک طرح مشکل مسکن تمامي اقشار جامعه حل شود و اين تفکري اشتباه است که بخواهيم براي خانه‌دار کردن تمامي مردم از يک طرح واحد استفاده کرد و هر طرحي که مطرح مي‌شود قشر خاصي را در بر خواهد گرفت و براي يک گروه مشخص را هدف گرفته است.
با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادي حال حاضر کشور منابع و نقدينگي موجود در کشور به نحوي نيست که بتوان آن را در بين افراد عام کشور توزيع شود و طرح‌هايي مانند تسهيلات مسکن نيز به‌گونه‌اي است که خود مردم در آن با پرداخت مبلغي مي‌توانند وام بگيرند و در اصل تأمين‌کننده مالي اصلي آن خود مردم هستند به‌طوري‌که با خريد اوراق مسکن مي‌توانند وام مسکن را دريافت کنند و سود آن را که در حدود 21 درصد نيز هست بپردازند.

خادم المه در خصوص احتمال کاهش نرخ سودهاي بانکي تسهيلات مسکن گفت: به دليل مشکلات مالي و اعتباري که بانک‌ها با آن دست به گريبان هستند احتمال کاهش اين نرخ‌هاي سود بسيار پايين است.
وي افزود : به دليل آنکه با در نظر گرفتن قيمت خانه در کلان‌شهري مانند تهران به سختي مي‌توان با چنين مبالغ وام کمي صاحب‌خانه شد تصميم بر آن شد تا با افزايش مبلغ وام مسکن بتوان به خانه‌دار شدن مردم کمک کرد.
خادم المله گفت: اگر دولت بدون در نظر گرفتن وام‌ها پول را با نرخ سود بسيار پايين به جامعه تزريق کند و در اختيار مردم قرار دهد تا مردم بتوانند مسکن خود را خريداري کنند به دليل بالا بودن ميزان نقدينگي موجب تورم بسيار بالايي در کشور مي‌شد که خود مي‌توانست بازار مسکن را به هم بريزد اما اگر اين وام‌ها با نرخ سود معقولي و در قالب تسهيلات به مردم داده شوند خود اين وام‌ها ذات حالت خودکنترلي دارند.
سلمان خادم المله تأکيد کرد: کساني که توان مالي براي بازپرداخت تسهيلات را دارند براي دريافت آن اقدام مي‌کنند و قيمت مسکن به‌صورت عمومي افزايش پيدا نخواهد کرد بنابراين خود جامعه نيز بايد در برابر وام هاي ارزان قيمت و پرداخت آن به تمامي اقشار جامعه مقاومت کند.
اين کارشناس مسکن تصريح کرد: وام‌هاي ارزان قيمت موجب مي‌شوند تا تورم در سطح کلي اجتماع و علي‌الخصوص در بخش مسکن به وجود بيايد.
خادم المله گفت: طرح افزايش سقف وام مسکن طرح خوبي است و مي‌تواند به افرادي که توانايي بازپرداخت اقساط را دارند براي خانه‌دار شدن کمک کند.
سلمان خادم المله با بيان اينکه اين طرح همچنين به تقويت تقاضاي مسکن نيز کمک خواهد کرد گفت: از آنجايي که در دوره رکود اقتصادي به سر مي‌بريم نياز است تا با استفاده از وام‌هاي ساخت و خريد ميزان عرضه و تقاضا را بالا ببريم تا چرخ اقتصاد کشور به گردش دربيايد.
افزايش سقف وام مسکن مي‌تواند به عنوان يک محرک مؤثر براي بازگرداندن رونق به بازار مسکن باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن