تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820258625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میگو سوته با پوره سیب‌ زمینی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
میگو سوته با پوره سیب‌ زمینی میگو سوته با پوره سیب‌ زمینی

غذای جنوبی؛
میگو سوته با پوره سیب‌ زمینی
می‌توانید به جای پوره سیب‌زمینی از سیب‌زمینی سرخ‌شده استفاده کنید.



پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله: كشته شدن امام حسين علیه السلام  چنان داغى در دل مؤمنان است كه هرگز سرد نشود.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، جنوبی‌ها با ماهی و میگو انواع غذاهای دریایی خوشمزه و متفاوت درست می‌کنند. میگو سوته یکی از این غذاهاست. اين خوراك را با پوره سيب زميني بخوريد تا هم خوشمزه تر شود و هم سير شويد.
مواد لازم براي 2 نفر
    300 گرم میگو     300 گرم قارچ 1 دسته جعفری خرد شده 1 عدد قرص عصاره گوشت یا مرغ 2 ق س آرد گندم 50 گرم کره مواد لازم برای پوره سیب‌زمینی 2 عدد سیب‌زمینی متوسط 50 گرم خامه 1 پیمانه شیر 50 گرم کره نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:

1.  ابتدا پوره سیب‌زمینی را آماده کنید. به‌این‌ترتیب که سیب‌زمینی‌ها را آبپز کرده و پوست بگیرید، سپس آنها را در یک‌کاسه مناسب له کنید.

2. سیب‌زمینی‌های له‌شده را با شیر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس به آن کره بیفزایید و مواد را خوب باهم مخلوط کنید.

3. بعد از ده دقیقه خامه، نمک و فلفل را اضافه کرده و مخلوط کنید. حرارت را بسیار کم کنید تا پوره گرم بماند. در این میان میگو سوته را آماده کنید.

4. کره را با مقداری روغن در یک تابه مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. بعد از آب شدن کره، میگوها را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

5. قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید. بعد از 5 دقیقه که از تفت دادن میگوها گذشت، قارچ‌ها را داخل تابه بریزید و آن را همراه با میگو تفت دهید. آرد و عصاره را هم داخل تابه بریزید. حالا یک لیوان آب آرام‌آرام به مواد داخل تابه اضافه کرده و مواد را خوب باهم مخلوط کنید و  به‌آرامی هم بزنید تا سس کرم‌رنگی حاصل شود، سپس جعفری خرد شده و نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید. بعد از 3-2 دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید.

6. میگو سوته را در ظرف موردنظر بریزید و آن را با پوره سیب‌زمینی تزیین کنید.

یه جور دیگه

- می‌توانید به جای پوره سیب‌زمینی از سیب‌زمینی سرخ‌شده استفاده کنید.

- می‌توانید به جای تركيب عصاره ،از یک فنجان آب گوشت یا مرغ استفاده کنید.
برترین ها /2021



۲۸/۰۷/۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن