تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820790019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبايد به خاطر ساختار ضعيف صنعت، هر روز يک مقصر خيالي پيدا کنيم / واردات در مقابل صنعت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۳ب.ظ)
نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين: نبايد به خاطر ساختار ضعيف صنعت، هر روز يک مقصر خيالي پيدا کنيم / واردات در مقابل صنعت نيست موج-تمامي بحث‌هايي که ضد واردات قانوني صورت مي‌گيرد توسط افرادي مطرح مي‌شود که يد طولايي را در قاچاق دارند و تنها براي به حاشيه بردن واردات اين‌گونه مسائل را مطرح مي‌سازند.
مجيد رضا حريري، نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين درباره ارزيابي خود از واردات کشور و تحليل بر اين آمار به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: طبق آخرين آمار تجارت خارجي کشور، حدود 67ميليارد دلار کالا به کشور واردشده است که از اين رقم حدود 12ميليارد آن جزو کالاهاي ساخته‌شده‌اي است که در رديف‌هاي 9 و 10 قرار دارد.
وي ادامه داد: حال اگر فرض کنيم 10تا 12 ميليارد دلار واردات رسمي ‌داشته‌ايم و حدود 20 ميليارد دلار هم قاچاق به آن اضافه کنيم، مي‌شود 30 ميليارد دلار و با يک مقايسه سرانگشتي خواهيم ديد که نسبت واردات به GDP در ايران حدود 25 درصد است و همان‌طور که اشاره کردم پايين‌تر از معدل جهاني است.
عضو سابق هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران، با اشاره به اين که نبايد به خاطر ضعف دولت در حمايت از توليد، واردات را تحت‌الشعاع قرارداد نيز گفت: ساختار توليد و صنعت در ايران دچار اشکال است و بايد آن را برطرف ساخت، به‌جاي آنکه هر روز يک مقصر خيالي را پيدا کنيم و بگوييم صنعت کشور پيشرفت نمي‌کند، زمينه‌هاي توسعه و حمايتي را در حوزه صنايع کشور تقويت کنيم.
حريري تاکيد کرد: تمامي بحث‌هاي ضد واردات توسط افرادي مطرح مي‌شود که در قاچاق يد طولايي دارند و مي‌خواهند موضوع رابا به حاشيه بردن واردات حت پوشش قرار دهند.
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني ايران و چين همچنين با اشاره به برخي از آمارهاي وارداتي تصريح کرد: در سال93، در مقابل 5ميليون دلار کالاي ساخته‌شده‌اي که به گمرک وارد شد، حدود يک و نيم ميليون دلار آن به خودرو اختصاص داشته است که قاچاق پذير نيست و مابقي آن به کالاهايي خاص اختصاص‌يافته است.
وي افزود: امروز نبايد اذهان عمومي را از قاچاق دور کرد؛ زيرا حجم ورود کالاهاي ساخته‌شده قاچاق به کشور حدود 20ميليارد دلار است و کسي جوابگوي آن نيست و اين افراد در برابر واردکنندگان رسمي قد علم مي‌کنند تا به‌گونه‌اي رد گم کنند.
حريري در پايان درباره ورود حيواناتي نظير الاغ نيز به کشور خاطرنشان کرد: در خصوص وارد حيوان هم براي بهبود نژاد 50رأس الاغ وارد مي‌شود و قطعاً براي اصلاح نژاد است و اين‌طور نيست که الاغ خارجي را در ويترين براي فروش بگذارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن