تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819890164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حل چالش بافت‌هاي فرسوده شهري با برنامه‌ريزي يکپارچه محقق مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
حل چالش بافت‌هاي فرسوده شهري با برنامه‌ريزي يکپارچه محقق مي‌شود موج - مدير مطالعات و برنامه‌ريزي معماري و شهرسازي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در راستاي اولين جايزه رويداد جستار کيفيت در تجارب بازآفريني شهري گفت: در شهري به گستردگي و پيچيدگي کلان‌شهر تهران، چالش‌ها و نيازهاي مختلفي مبتني بر ويژگي‌هاي هر محدوده و محله از شهر وجود دارد که نمي‌توان با آن‌ها تنها با يک رويکرد و به صورت مشابه مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري موج، هانيه هودسني با بيان اين مطلب افزود: اکنون رويکردهاي جامع و مبتني بر مشارکت همه کنشگران و گروه‌ها، در تحقق رهيافت بازآفريني شهري به عنوان پارادايم غالب چند دهه اخير در مواجهه با بافت‌هاي ناکارآمد و فرسوده شهري، اهميتي دو چندان يافته است.
وي ادامه داد: امروزه تغييرات از رويکردهاي صرف کالبدي به سوي توسعه محله مبنا و مبتني بر ابعاد اجتماعي و اقتصادي اجتماع‌ محلي است که تغيير نگاه مديريت شهري به اين حوزه را ضروري ساخته است.
هودسني تصريح کرد: مديريت مطالعات معماري و شهرسازي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با همکاري سازمان نوسازي شهر تهران و شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري، طرح مطالعاتي «تدوين چارچوب توسعه محله‌اي در بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري» را به عنوان سند برنامه توسعه محله در دستور کار خود قرار داده است.
وي ادامه داد: انجام مطالعات آينده‌نگارانه در راستاي تبديل «دفاتر نوسازي محله» به «نهاد توسعه محله» مبتني بر فرآيندهاي حکمروايي محلي را نيز در دستور کار خود قرار داده‌ايم.
مدير مطالعات و برنامه‌ريزي معماري و شهرسازي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران خاطرنشان کرد: در دو طرح مطالعاتي مذکور انتظار مي‌رود علاوه بر روشن شدن چارچوب توسعه محله‌اي و تدوين آن به عنوان برنامه‌اي براي حل چالش‌هاي محلات فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، فرايند تحقق‌پذيري، اجرا و پايش به همراه الزامات و زيرساخت‌هاي نهادي مورد نياز به منظور همکاري ميان همه کنشگران، با تأکيد بر نقش نهادهاي محلي در اين زمينه تعيين شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن