تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804706674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسازي بافت‌هاي فرسوده يک امر فرابخشي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
مدير عامل سازمان نوسازي شهر تهران: نوسازي بافت‌هاي فرسوده يک امر فرابخشي است موج - مدير عامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت: نوسازي بافت‌هاي فرسوده يک امر فرابخشي است و مجموعه‌اي از دستگاه‌هاي مختلف حاکميتي اعم از شهرداري‌ها به عنوان مديريت محلي و اعضاي دولت در انجام اين مأموريت مسووليت دارند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نوسازي شهر تهران، اولين جلسه کميته خدمات و زير ساخت ستاد باز آفريني پايدار کلان‌شهر تهران با حضور مدير عامل سازمان نوسازي، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران، مدير کل راه و شهرسازي استان تهران و جمعي ديگر از معاونان، مديران و مسوولان استانداري و شهرداري تهران برگزار شد.
عباداله فتح اللهي، مدير عامل سازمان نوسازي شهر تهران در اولين جلسه کميته خدمات و زيرساخت ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران گفت: نوسازي بافت‌هاي فرسوده يک امر فرابخشي است و مجموعه‌اي از دستگاه‌هاي مختلف حاکميتي اعم از شهرداري‌ها به عنوان مديريت محلي و اعضاي دولت در انجام اين مأموريت مسووليت دارند.
مدير عامل سازمان نوسازي شهر تهران با اشاره به تصويب سند ملي راهبردي احيا، بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري در دولت تدبير و اميد، يادآور شد: ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران به جهت همسويي با ستاد ملي نوسازي با رياست شهردار تهران تشکيل شده و دبيرخانه اين ستاد در سازمان نوسازي شهر تهران مستقر است.
به گفته فتح اللهي کميته خدمات و زيرساخت، کميته توسعه فرهنگي و اجتماعي، کميته توانمندسازي اقتصادي مشارکت‌هاي مردمي و کميته حقوقي و مقررات از جمله کميته‌هاي مصوب ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران است.
وي در اولين جلسه رسمي کميته خدمات و زيرساخت ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران ابراز اميدواري کرد: با مشارکت جدي همه دستگاه‌هاي اجرايي و اعضاي حاضر در اين کميته بتوان به روند نوسازي بافت‌هاي فرسوده در سطح شهر سرعت بخشيد.
فتح اللهي در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي جامع از وضعيت بافت‌هاي فرسوده در شهر تهران به مرور رويکردها و تجارب نوسازي در سال‌هاي گذشته پرداخت و اظهار کرد: رويکردي که سازمان نوسازي شهر تهران به تبع از مديريت شهري اتخاذ نموده، ايفاي نقش هماهنگي و مديريت يکپارچه با نگاه توسعه محلي است.
در ادامه اين جلسه فريبرز واحدي، مديرکل راه و شهرسازي استان تهران عنوان کرد: يکي از موضوعاتي که در شهر تهران مورد دغدغه بوده اين است که سياست‌هاي دولت و شهرداري گاها واگرا است و اختلافاتي در حوزه سياست‌گذاري، برنامه‌ريزي، تخصيص منابع و اقدامات براي بازسازي و نوسازي مناطق هدف‌گذاري شده وجود دارد.
مدير کل راه و شهرسازي استان تهران با اعلام آمادگي واحدهاي استاني براي پوشش دادن به فاصله‌هاي ايجاد شده در راه رسيدن به هدف نوسازي گفت: ظرفيت‌ها، داشته‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در همه دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند در کميته‌هاي ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران در کنار هم قرار بگيرند و برنامه‌هاي موازي و مشابه سازمان‌دهي شوند تا در نهايت شهروندان ساکن در بافت‌هاي فرسوده بتوانند تغييرات مثبت ايجاد شده را ملاحظه کرده و براي مشارکت در نوسازي تشويق شوند.
واحدي، مهم‌ترين هدف تشکيل کميته خدمات و زيرساخت ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران را ارتقاي کيفيت زندگي و سرانه‌هاي شهري در بافت‌هاي فرسوده دانست و يادآور شد: به جهت اين که تعداد قابل توجهي از دستگاه‌هاي اجرايي در اين کميته حضور دارند، مي‌توانند با اعمال تخفيفات، اعطاي تسهيلات، تسريع فرآيندها، کوتاه کردن بروکراسي‌هاي اداراي و... در مسير نوسازي بافت‌هاي فرسوده تأثيرگذار و راهگشا باشند تا خروجي مناسب، قابل قبول و قابل اعتمادي براي شهروندان حاصل شود.
مدير کل راه و شهرسازي استان تهران با بيان اين که پروژه‌هايي به صورت پايلوت به منظور محرک توسعه در محلات فرسوده تعريف شده‌اند، تأکيد کرد: مجموعه شهرداري تهران، استانداري، وزارت راه و شهرسازي نقش هماهنگ کننده را دارند و به دنبال اين هستيم که خود شهروندان در نوسازي مشارکت کنند و امور نوسازي توسط مردم و NGO هاي مردمي دنبال شود.
حسن کريمي، معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري تهران و رياست کميته خدمات زيرساخت ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران، نيز در اين جلسه تصريح کرد: در گذشته هماهنگي چشمگيري بين شهرداري و دستگاه‌هاي اجرايي استان وجود نداشته، اما؛ در دولت جديد تاکنون شاهد هيچ مطلبي که نشان دهنده اختلاف ميان شهرداري، استانداري و دستگاه‌هاي ديگر باشد نبوده‌ايم و اين امر شاه کليد حل مشکلات در استان تهران و به ويژه کلان‌شهر تهران است.
معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري تهران با اشاره به اين مطلب که در بافت‌هاي فرسوده شهري علاوه بر مشکلات کالبدي؛ مشکلات فرهنگي، اجتماعي، اخلاقي و غيره نيز نهفته است، اظهار داشت: اين مشکلات براي ساکنان بافت‌هاي فرسوده و ديگر اقشار جامعه دردناک‌تر از مشکلات کالبدي است و اين مساله رسالت و مسووليت ما را سنگين‌تر مي‌کند.
رياست کميته خدمات زير ساخت ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران ضمن تشکر از حاضرين در جلسه، عنوان کرد: حضور مسوولان در اولين جلسه کميته خدمات و زيرساخت ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران نشان دهندهٔ اهميت موضوع و اعلام آمادگي اين دستگاه‌ها براي همکاري در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهر تهران است.
وي در ادامه گفت: دستگاه‌هاي خدمات‌رسان کار خود را انجام داده‌اند، اما؛ چون اقدامات موازي و پراکنده وجود داشته است نتوانستيم چيزي را که مورد انتظار مردم است انجام دهيم. اين ستاد به منظور ساماندهي و يکپارچه‌سازي اقداماتي که هر دستگاه در گذشته به صورت جداگانه در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده انجام مي‌داده شکل گرفته است و بناي دخالت در وظايف و مأموريت‌هاي هيچ يک از اين دستگاه‌هاي اجرايي را ندارد.
لازم به توضيح است؛ محمد کرمي، معاون فني سازمان نوسازي شهر تهران و دبير کميته خدمات زيرساخت دبيرخانه ستاد بازآفريني پايدار کلان‌شهر تهران است و معاون خدمات شهري شهرداري تهران، معاون فني و عمراني شهرداري تهران، نماينده رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، مديرکل راه و شهرسازي استان تهران، مديرکل فني استانداري، مديرعامل توزيع نيروي برق تهران بزرگ، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مديرعامل شرکت فاضلاب تهران، مديرعامل شرکت گاز استان تهران، مديرعامل شرکت گاز استان تهران، رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران، نماينده وزارت بهداشت، مديرکل مخابرات استان تهران، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان تهران، رئيس سازمان بسيج سازندگي استان تهران و مدير کل ثبت اسناد و املاک استان تهران از اعضاي ثابت اين کميته هستند و مسوولان ديگر نيز در صورت ضرورت به صورت موردي به اين کميته دعوت خواهند شد.
در خاتمه مقرر شد؛ به منظور پيشبرد هر چه بهتر امور و عملياتي شدن مصوبات، اين جلسات با حضور کليه اعضا به صورت مستمر ادامه يافته و بنا به ضرورت در مناطق هدف برگزار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن