تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804780514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از راهبرد بلندمدت و مدل جهاني گاز مجمع کشورهاي صادر کننده گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۱ق.ظ)
رونمايي از راهبرد بلندمدت و مدل جهاني گاز مجمع کشورهاي صادر کننده گاز موج - دبير کل مجمع کشورهاي صادر کننده گاز (GECF) نسبت به تصويب و رونمايي از راهبرد بلندمدت و مدل جهاني گاز اين مجمع در نشست آذر سران و وزيران در تهران ابراز اميدواري کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حسين عادلي، دبير کل مجمع کشورهاي صادر کننده گاز، ديروز در جريان ديدار با بيژن زنگنه، وزير نفت ايران، گفت: هدف از سفرم به تهران حضور در نخستين کنگره راهبردي نفت و نيروست که از امروز به مدت دور روز (۲۷ و ۲۸ مهر) برگزار مي‌شود و ارائه گزارش‌هاي مرسوم از فعاليت‌هاي دبيرخانه جي.يي.سي.اف به ايران.
وي افزود: از آن جا که تهران امسال در آذر ميزبان نشست وزيران و نشست سران کشورهاي عضو جي.يي.سي.اف خواهد بود، لازم است هماهنگي‌هايي درباره پشتيباني و تشريفات برگزاري اين نشست‌ها با مقام‌هاي ايراني انجام شود و در اين زمينه دبيرخانه نيز با کشور ميزبان همکاري خواهد کرد.
دبير کل جي.يي.سي.اف ارائه گزارش خود را به وزير نفت ايران به سه بخش اصلي تقسيم کرد و گفت: در دبيرخانه، برخي هماهنگي‌ها و آمادگي‌ها براي برگزاري نشست سران جي.يي.سي.اف انجام شده است، ما هم اکنون در حال آماده کردن ويديوي سه تا چهار دقيقه‌اي با هدف معرفي مجمع و معرفي فعاليت‌هاي اين نهاد بين‌المللي براي پخش و ارائه در نشست وزيران و سران کشورهاي عضو جي.يي.سي.اف در تهران هستيم.
عادلي با اشاره به ارتباط نزديک دبيرخانه با ايران براي آماده‌سازي و فراهم کردن مقدمات برگزاري نشست سران جي.يي.سي.اف، گفت: آماده کردن مدارک و اسناد به دليل اهميت اجراي گام‌به‌گام مراحل، زمان‌بندي رويدادها، نشست وزيران و نشست سران، در اولويت قرار دارد.
وي گفت: براي بررسي و فراهم کردن مقدمات لازم به منظور برگزاري نشست سران و وزيران در تهران، جلسه‌هايي با مسوولان وزارت نفت و دفتر رياست جمهوري اسلامي ايران خواهيم داشت.
دبير کل جي.يي.سي.اف، گفت: همان گونه که باخبر شدم قرار است نشست عادي وزيران جي.يي.سي.اف در تهران برگزار شود، از اين‌رو جا دارد در اين جا از ايران براي پذيرفتن ميزباني اين نشست در تهران تشکر و قدرداني کنم و براي بررسي جزئيات اين نشست، جلسه‌هاي هماهنگي برگزار خواهد شد.
عادلي با اشاره به اهميت نشست سران جي.يي.سي.اف، گفت: قرار است در نشست تهران دو سند راهبردي در نشست وزيران بررسي و تصويب و به نشست سران ارائه شود.
وي راهبرد بلندمدت جي.يي.سي.اف را که هم اکنون در حال نهايي شدن در کميته اجرايي جي.يي.سي.اف است، نخستين سند ناميد و گفت: اين سند بايد در نشست وزيران نهايي و تصويب شود و اين نخستين راهبرد بلندمدت جي.يي.سي.اف خواهد بود.
دبير کل جي.يي.سي.اف گفت: دومين سندي که قرار است در نشست تهران ارائه شود، نتيجه مطالعات روي مدل جهاني گاز خواهد بود که حدود چهار و نيم سال در حال بررسي بوده و هم اکنون تکميل شده است؛ ما اين سند را پس از بررسي، در يک نشست فني نهايي مي‌کنيم.
عادلي در گزارشي از فعاليت‌هاي دبيرخانه جي.يي.سي.اف، تشکيل شوراي فني و اقتصادي را از جمله فعاليت‌هاي مهم دو سال گذشته اين مجمع برشمرد و گفت: نخستين نشست اين شورا در ۳۰ ژوئيه امسال در دبيرخانه برگزار شد و در اين نشست مسائل فني و اقتصادي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي ادامه داد: از اين‌رو چشم‌اندازي که نتيجه مدل جهاني گاز است در نشست پيشين مورد بحث و بررسي قرار گرفت و هفته آينده نشست ديگري برگزار مي‌شود و انتظار مي‌رود که در آن جا اين مدل نهايي شود.
دبير کل جي.يي.سي.اف گفت: به محض نهايي شدن، اين سند به نشست وزيران ارائه مي‌شود و انتظار مي‌رود در نشست سران جي.يي.سي.اف از آن رونمايي کنيم.
عادلي تکميل و تصويب اين مدل را بسيار با اهميت دانست و گفت: اکنون تنها کمتر از ۱۰ سازمان بين‌المللي هستند که چشم‌انداز و پيش‌بيني بلندمدت دارند.
دبير کل جي.يي.سي.اف با بيان اين‌که ظرف دو سال گذشته اتفاق‌هاي خوبي در دبيرخانه جي.يي.سي.اف رخ داده است، گفت: جايگاه بين‌المللي مجمع کشورهاي صادر کننده گاز هم اکنون ارتقا يافته است و اين مجمع هم اکنون کنترل موسسه جودي گاز را بر عهده دارد.
عادلي ادامه داد: موسسه جودي گاز از سال گذشته فعاليت خود را آغاز کرده و توانسته است ۷۳ عضو جذب کند، بنابراين جي.يي.سي.اف هم اکنون افزون بر روابط با ۱۸ عضو مجمع با ۷۳ کشور ديگر در زمينه تبادل داده‌ها ارتباط دارد و اين سبب ارتقاي جايگاه اين نهاد بين‌المللي در دنيا شده است.
وي همچنين با اشاره به تغيير ساختاري در جي.يي.سي.اف، ظرف يک و نيم سال گذشته، گفت: يکي از اهداف تغيير ساختاري در جي.يي.سي.اف پيشبرد و توسعه مدل جهاني گاز اين مجمع بوده است.
دبير کل جي.يي.سي.اف ايجاد گروه رصد بازار را نيز يکي ديگر از دستاوردهاي دو سال گذشته مجمع کشورهاي صادرکننده گاز معرفي کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ عضو مجمع به صورت روزانه، ماهانه، ۶ ماه يک بار و سالانه تحولات بازارهاي جهاني گاز را رصد و ارزيابي مي‌کنند.
عادلي گفت: جمع شدن اين گروه، دبيرخانه را در ارائه تحليل‌هاي فني درباره بازارهاي جهاني گاز، عرضه، تقاضا و قراردادهاي گازي توانمند کرده است.
وي همچنين با اشاره به افزايش تعداد اعضاي جي يي سي اف، گفت: انتظار مي‌رود تا پيش از نشست وزيران شاهد دريافت درخواست جديدي براي يک عضو جديد در جي.يي.سي.اف باشيم که اين درخواست بايد در نشست وزيران بررسي و تصويب شود.
دبير کل جي.يي.سي.اف تمايل کشورها را براي عضويت در اين مجمع نشانه اعتبار و موفقيت فعاليت‌هاي جي.يي.سي.اف در سال‌هاي اخير دانست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن