تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين کنگره راهبردي نفت و نيرو آغاز به کار مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۴ب.ظ)
نخستين کنگره راهبردي نفت و نيرو آغاز به کار مي‌کند موج - نخستين کنگره راهبردي نفت و نيرو فردا با حضور بيژن زنگنه، وزير نفت و نمايندگان شرکت‌هاي بزرگ داخلي و خارجي و نمايندگان مجامع انرژي در هتل المپيک تهران آغاز به کار مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، نخستين کنگره راهبردي نفت و نيرو با حضور شرکت‌هاي بزرگ داخلي و خارجي، نمايندگان مجامع انرژي جهان مانند سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (OPEC)، مجمع کشورهاي صادر کننده گاز (GECF) و آژانس بين‌المللي انرژي (IEA)، مديران ارشد و سياست‌گذاران کلان حوزه انرژي کشور از فردا (۲۷ مهر) آغاز مي‌شود.
اين کنگره که قرار است در سه روز برگزار شود در روز نخست به مسائل مربوط به صنعت نفت مي‌پردازد و در نشستي با حضور مدير خاورميانه و شمال آفريقا شرکت توتال، مدير ارشد بخش بالادستي شرکتاني، مدير عامل شرکت او.ام.وي آخرين تحولات بخش بالادستي صنعت نفت بررسي مي‌شود.
همچنين در روز نخست اين کنگره و با حضور حميدرضا عراقي، معاون وزير نفت، «نشست آل.ان.جي» برگزار مي‌شود. در اين نشست مدير عامل شرکت لينده، مدير کل بخش آل.ان.جي شرکت ميتسويي، رئيس شرکت بين‌المللي اف.جي.اي‌اي و مدير امور بين‌الملل شرکت ملي گاز نيز حضور دارند.
روز دوم اين کنگره با حضور حميد چيت چيان، وزير نيرو، آغاز مي‌شود و در«نشست برق» علاوه بر وزير نيرو، مدير عامل شرکت آنسالدو، مدير عامل بخش نيرو و گاز زيمنس، مدير عامل شرکت ميتسوبيشي هيتاچي پاورسيستم، رئيس پژوهشگاه نيرو و معاون برق و انرژي وزارت نيرو حضور پيدا خواهند کرد.
در روز دوم اين کنگره همچنين نشستي در بحث پتروشيمي و پالايش و با حضور عباس کاظمي، معاون وزير نفت، برگزار خواهد شد؛ در اين نشست معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، نايب رئيس ارشد بخش بين‌الملل و پايداري شرکت ايرليکوييد، رئيس شرکت چيودا، نايب رئيس ارشد شرکت JGC نيز حضور خواهند داشت.
در روز سوم کنگره نيز قرار است چند سمينار با موضوع‌هاي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در نفت، معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعت نيرو و معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعت پتروشيمي برگزار شود.
بر اساس اين گزارش، زمينه اصلي اين کنگره، تحولات مهم و روندهاي آينده در کسب‌وکار انرژي مبتني بر جهش‌هاي فناوري است و در هفت محور بالادستي نفت (حفاري‌هاي پيشرفته و هوشمند – IOR و Seismic – EOR – توليد در آب‌هاي عميق – شيل گاز و شيل نفت)، پتروشيمي و پالايش (تبديل اقتصادي گاز به پلي‌پروپيلن – افزايش چشم افساي ظرفيت الفين هاي گازي – پتروپالايش – تبديل ته‌مانده‌هاي سنگين عمليات پالايش)، گاز طبيعي (LNG ،GTL – افزايش راندمان‌ها و کاهش هزينه‌ها)، انرژي‌هاي نو (کاهش هزينه‌ها و افزايش راندمان خورشيدي و بادي)، بهينه‌سازي مصرف (مصرف انرژي در صنايع انرژي بر)، خودرو (مصرف CNG در خودروها، خودرو هيبريدي و برقي – ارتقاي راندمان) و برق (ارتقاي راندمان و ظرفيت توربين‌هاي گاز – هوشمند سازي شبکه توزيع – تغيير ساختار بازار برق) است.
باشگاه نفت و نيرو به عنوان برگزار کننده اين کنگره يک سازمان مردم نهاد است که دغدغه و ضرورت وجودي‌اش چالش‌هاي حوزه نفت و نيروست و براي ايجاد و توسعه بستري مناسب جهت گردهمايي و تبادل آراي نخبگان و برجستگان اين حوزه و بنيان نهادن رويدادي پيايي و پايا اقدام به برگزاري اين کنگره خواهد کرد.
اين کنگره از سويي، فضايي را جهت حضور همه دست‌اندرکاران حوزه انرژي در رويدادي ملي و با حضور سخنرانان معتبر خارجي فراهم مي‌آورد و از سويي ديگر نگاهي ويژه با رويکردي علمي و کاربردي به فناوري‌هاي نوين تأثيرگذار در اين حوزه خواهد داشت؛ بنيان‌گذاري و تداوم برگزاري منظم رويدادهايي که با نگاهي راهبردي اين حوزه را بررسي کند، مي‌تواند اثرهاي عميق و بلندمدتي را در سياست‌گذاري اين حوزه و تبيين نقشه راه بگذارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن