تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804740434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگی ایران برای همکاری های معدنی مشترک با افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اعلام آمادگی ایران برای همکاری های معدنی مشترک با افغانستان جلسه مشترک معاون وزیر صنعت، معدن تجارت کشورمان با وزیر معادن و نفت افغانستان به منظور همکاری های دوجانبه در حوزه معدن برگزار شد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر ساعت 10:29

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) ؛ در جلسه مشترک با «داوود شاه صبا» وزیر معادن و نفت افغانستان ؛ به ظرفیت های همکاری دو طرف اشاره کرد و گفت: روابط ما و افغانستان خوشبختانه در مقطع فعلی بسیار صمیمی و قوی است و دولت ایران علاقه دارد همه ظرفیت هایی که در کشور است، چه از لحاظ تخصص و تجربه و چه از لحاظ امکانات، به کشور افغانستان ارائه کند.
وی به تخصص متخصصان کشور در حوزه اکتشاف اشاره و بیان کرد: در حوزه اکتشاف، ایران ظرفیت های بسیار خوبی دارد که افغانستان می تواند از این تجربه ها استفاده کند. ایران این آمادگی را دارد که در این حوزه، کار مشترک با افغانستان انجام دهد.
وی به ظرفیت بالای گاز ایران اشاره کرد و افزود: در حوزه سنگ آهن می توانیم در زمینه کارخانه های تولید کنستانتره، گندله و آهن اسفنجی فعالیت مشترک انجام دهیم.
همچنین در حوزه زغال سنگ، طلا، مس و سایر مواد معدنی تخصص های خوبی در ایران است که آمادگی داریم از اکتشاف تا استخراج همکاری دوجانبه داشته باشیم.
کرباسیان به بحث آموزش در حوزه معدن اشاره و تصریح کرد: در باره آموزش، آمادگی داریم که متخصصان و مهندسان کشورمان در افغانستان دوره های آموزشی برگزار کنند. در این خصوص ایران دانشگاه های متعدد و سطح بالایی در زمینه معدن دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت های معادن ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت فولاد کشور ما حدود 22 میلیون تن است که حدود 17 میلیون تن تولید دارد. در حوزه مس نزدیک به 400 هزار تن ظرفیت داریم که در افق 10ساله آن را افزایش می دهیم. همچنین در حوزه آلومینیوم حدود 400 هزار تن ظرفیت داریم و در حوزه های زغال سنگ آماده همکاری مشترک هستیم.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به پیشرفت افغانستان در حوزه ژئوفیزیک هوایی اشاره و اظهار کرد: افغانستان از نظر ژئوفیزیک هوایی از ایران پیشرفته تر است اما برای مرحله حفاری، ایران می تواند همکاری های مشترک با افغانستان داشته باشد.
وی ذخیره معدن سنگ آهن ایران را بالای یک میلیارد تن عنوان کرد و ادامه داد: حوزه سنگان ایران با حوزه سنگان افغانستان مشابه است؛ از این رو می توانیم در این حوزه کار مشترک انجام دهیم و کارخانه های گندله و کنستانتره را در افغانستان ایجاد کنیم تا اشتغال و بهره وری برای افغان ها ایجاد کند.
کرباسیان در ادامه پیشنهاد داد: برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف از تکنسین تا مهندسی، فعالیت اکتشافی در نوار مرزی مشترک به ویژه در حوزه سنگان (خراسان رضوی)، سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد کارخانه های تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن، احداث کارخانه یک میلیون تنی فولاد، بهره گیری از ارزش افزوده مواد معدنی مانند مس، کرومیت، روی و باریت قابل اجراست.
کرباسیان تاکید کرد: ایران و افغانستان با سرمایه گذاری مشترک می توانند به بازارهای جهانی بیندیشند و مواد معدنی از مرحله اکتشاف، استخراج و فرآوری و ارزش افزوده لازم به مقاصد مختلف صادر کنند.
وی گفت: ایران دارای مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی است که می تواند در زمینه تحقیقات و پژوهش های مواد معدنی به افغانستان کمک کند و آمادگی راه اندازی مرکز مشابه در افغانستان وجود دارد.
کرباسیان یادآور شد: ایران در زمینه سرب و روی علاقمند به سرمایه گذاری است، با توجه به وجود ذخایر بالای افغانستان در این بخش دو کشور می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.
براساس این گزارش داود شاه صبا وزیر معادن ونفت افغانستان گفت: بهره گیری از تجارب و تخصص برادران ایرانی به ویژه در زمینه تخصص های سازمانهای ایمیدرو و زمین شناسی از اهمیت لازم برخوردار است.
شاه صبا افزود: افغانستان از ذخایر غنی معدنی برخوردار است و تاکنون 25 تا 30 درصد از این ذخایر مطالعه شده، بنابراین می توان از همکاری ایران در این بخش بهره گرفت.
به گفته شاه صبا؛ این کشور بزرگترین ذخایر طلق را دارد بگونه ای که سال گذشته 400 هزار تن از این ماده صادر شده، اما زنجیره ارزش آن صفر است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن