تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آیا خمیردندان‌های سفیدکننده مضر است؟
خمیردندان‌های سفیدکننده در بازار ضرری ندارند و مصرف آنها بلامانع می‌باشد.
باشگاه خبرنگاران: در خصوص ویژگی‌ خمیردندان‌های سفیدکننده بیان کرد: خمیردندان‌های سفیدکننده به منظور پاک نمودن رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ابتدا و در سال‌های گذشته از پودر استخوان حیوانات و یا صدف حلزون‌ها برای شست و شوی دندان‌ها استفاده می‌شد، گفت: در خمیردندان‌های سفیدکننده (whitening-tooth) ترکیباتی که حاوی مواد ساینده و سفیدکننده هستند،‌ به کار برده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترکیبات سفیدکننده حاوی مواد آب اکسیژنه و مقداری کاربومر پرکساید هستند، اظهار داشت: این مواد زمانی که در مجاورت زنگ و رنگ دندان قرار می‌گیرند، سبب پاک شدن رنگ آن می‌شوند.

خامسی درباره ترکیبات ساینده این خمیردندان‌ها نیز گفت: کربنات کلسیم، هیدروکسید آلومینیوم و هیدروکسید منیزیم با ساییدن و حرکت مکانیکی موجب از بین رفتن رنگ دندان می‌شوند.

این دندانپزشک کشور با اعلام اینکه خمیردندان‌های سفیدکننده رایج در بازار ضرری ندارند و مصرف آنها بدون اشکال است، تصریح کرد: تنها خمیردندان‌هایی که مخصوص افراد سیگاری و این دست از افراد هستند باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شوند.

وی در مورد طرز استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده نیز گفت: مصرف دو نوبت در صبح و شب این خمیردندان‌ها با استفاده از مسواک نرم توصیه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سایر روش‌های جایگزین برای سفید کردن دندان‌ نیز اظهار کرد: دو روش مختلف بیلیچینگ (سفید کردن) دندان‌ها وجود دارد که در روش اول این کار در مطب دندانپزشک صورت می‌گیرد به گونه‌ای که ژل‌هایی را در قالب می‌ریزند و این قالب را در دهان بیمار قرار می‌دهند.

وی افزود: در روش دوم که در خانه صورت می‌گیرد و طولانی‌تر است ابتدا دندانپزشک قالب را درست می‌کند که شخص می‌تواند آن را در منزل استفاده کند و در دهان قرار دهد.

خامسی در پایان تصریح کرد: روش ارزان‌تر و ساده‌تر از بیلیچینگ همان خمیر دندان‌های سفیدکننده است.





تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن