تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820757615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیازبه وضع تعرفه های تجاری با برخی ازکشورهای همسایه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی در گفت وگو با پانا مطرح کرد: نیازبه وضع تعرفه های تجاری با برخی ازکشورهای همسایه عضو هیات مدیره اتاق ایران و روسیه با بیان اینکه بازار روسیه زمینه ساز افزایش 50 درصدی صادرات مواد غذایی است ،گفت: برای صادرات به برخی از کشورهای همسایه از جمله روسیه نیاز به تعرفه های ترجیحی به وجود دارد به طورمثال صادرات از آذربایجان به روسیه هیچ تعرفه ترجیحی ندارد به همین دلیل برخی تجار اذربایجان به ایران آمده اند و مواد خام را خریداری و از آذربایجان به روسیه صادر می کنند .
۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر ساعت 08:29

خبرگزاری پانا+

کاوه زرگران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که با در نظر گرفتن شرایط موجود درسال 94 چه میزان صادرات به روسیه قابل پیش بینی است ،اظهار کرد: روسیه بخش عمده ای از واردات 40 میلیارد دلاری خود را از اروپا انجام می داده است و بازار این کشور به دلیل نیاز به وجود آمده فرصتی طلایی برای ایران است اما نباید از زمان غفلت کرد .
وی پیش بینی کرد: تنها در زمینه لبنیات و پنیر قابلیت تامین30 درصد نیاز این کشور از بازار ایران وجود دارد و به نظر می رسد استفاده از بازار صادرات روسیه می تواند صادرات مواد غذایی ایران را تا 50 درصد افزایش دهد اما نیازمند جلوگیری از فرصت سوزی و انجام اقداماتی جهادی  است .

زرگران با تاکید براینکه در مواد کشاورزی نیازمند تعرفه های ترجیحی هستیم ،عنوان کرد: روسیه با آذربایجان قرارداد تعرفه های ترجیحی دارد در نتیجه کالایی که از ایران به روسیه صادر می شود 15 درصد تعرفه دارد اما تامین ان از آذربایجان هیچ تعرفه ترجیحی ندارد به همین دلیل برخی تجار اذربایجان به ایران آمده اند و مواد خام را خریداری و از آذربایجان به روسیه صادر می کنند .
دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به مشکلات تبادل پولی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: به دلیل نوسانات روبل و تغییر ارزش برابری روبل در برابر دلار ریسک صادرکنندگان در تجارت با این کشوربالاست به این دلیل که نوسان دلار و روبل ایمنی تجارت را از صادرکنندگان سلب می کند.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه تبادلات پولی و مالی دشواری هایی وجود دارد که باید با تدابیر مسئولان دو کشور برطرف شود .
زرگران با اشاره به اینکه آجیل ،پسته و کشمش از جمله محصولاتی هستند که از گذشته به روسیه صادر می شده اند و تجار شیوه هایی را که از گذشته برای تجارت استفاده می کرده اند ادامه می دهند ،اظهار کرد: در زمینه بازارهای جدید صادراتی نیازمند آن هستیم که اقدام های اجرایی لازم صورت گیرد در صورتی که تمامی وزارتخانه ها کارگروه روسیه تشکیل داده اند اما نتایج جلسات آنها منتج به نتیجه لازم نشده است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن