واضح آرشیو وب فارسی:تیتر1: در دولت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)آن چنان زندگی بشریت در همه مراحل شکوفا می گردد که به حقیقت آن ایام را روز روشن باید نامید، چرا که از سیاهی ها و تباهی ها اثری نیست.گروه فرهنگی « تیتریک »، هادیان البرز نوشت: امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از نگاه امام حسین (علیه السلام) امام حسین (علیه السلام) آیات اولیه سوره شمس را به امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تأویل نموده است: امام باقر (علیه السلام) می فرماید: حارث اعور به امام حسین (علیه السلام) عرض کرد: «یابن رسول الله! جعلت فداک: اخبرنی عن قول الله فی کتابه و الشمس و ضحیها قال: ویحک یا حارث، ذلک محمد رسول الله ، قلت: جعلت فداک: قوله: و القمر اذا تلیها، قال: ذلک امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب یتلو محمداً، قال: قلت: و النهار اذا جلّیها، قال: ذلک القائم من آل محمد، یملأ الارض قسطا و عدلا؛1 ای زاده رسول خدا! فدایت شوم، مرا از معنای آیه شریفه و الشمس و ضحیها (سوگند به خورشید و گسترش نور آن) مطّلع ساز. حضرت فرمود: مراد از خورشید، رسول الله می باشد. تفسیر فرات کوفی، ص 212؛ بحارالأنوار، ج24، ص79؛ معجم احادیث الامام المهدی (علیه السلام)، ج5، ص495. پرسید: فدایت شوم! منظور از آیة شریفه و القمر اذا تلیها (سوگند به ماه چون پس از آن آید) چیست؟ فرمود: منظور از ماه، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) است که بعد از پیامبر می باشد. گفت: مقصود از آیة شریفه و النهار اذا جلّیها (و سوگند به روز، وقتی که آن را روشن سازد) چیست؟ فرمود: مقصود از روز، قائم آل محمد است که زمین را پر از قسط و عدل کند». گذشته بشریت به جهت نداشتن عبودیت کامل و همه جانبه افراد، روزشان همانند شب است، اما در دولت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)آن چنان زندگی بشریت در همه مراحل شکوفا می گردد که به حقیقت آن ایام را روز روشن باید نامید، چرا که از سیاهی ها و تباهی ها اثری نیست. امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام حسین (علیه السلام) در آخرین کتاب آسمانی آیاتی وجود دارد که به سومین امام و آخرین امام تأویل شده است: خداوند متعال می فرماید: وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً فَلَا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنصُوراً 1. کسی را که خداوند خونش را حرام شمرده، به قتل نرسانید، مگر به حق و آن کسی که مظلوم کشته شده، برای ولیش سلطه (حق قصاص) قرار دادیم؛ اما در قتل اسراف نکند، چرا که او مورد حمایت است». در تأویل این آیه شریفه به امام حسین (علیه السلام) و امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شش روایت وارد شده است 2. یکی از آن روایت ها این است: سلّام بن مستنیر می گوید: امام محمد باقر (علیه السلام) دربارة آیة وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فرمود: «او حسین بن علی (علیه السلام) است که مظلوم کشته شد و ما اولیای او هستیم. و قائم ما چون قیام کند، در طلب انتقام خون امام حسین (علیه السلام) برآید؛ پس می کشد تا جایی که گفته می شود اسراف در قتل کرده است. مقتول، حسین (علیه السلام) و ولی او قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. و اسراف در قتل این است که غیر قاتل او کشته شود. او منصور است؛ زیرا از دنیا نمی گذرد . سوره اسراء، آیه 33. 2. معجم احادیث الامام المهدی (علیه السلام)، ج5، ص227. تا این که یاری شود به مردی از خاندان پیامبر خدا که زمین را پر از قسط و عدل کند، همچنان که پر از جور و ظلم شده باشد».1 قندوزی حنفی نیز می گوید: «از امام علی الرضا فرزند موسی الکاظم (رضی الله عنهما) رسیده که آن حضرت فرمود: آیة وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً دربارة حسین و مهدی نازل شده است»
جمعه ، ۲۴مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تیتر1]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]