تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837631744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ایران زادگاه پادشاه کشور من است»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱




1443016632662_Mehdi Ghasemi-18.jpg

برخی مجسمه‌سازان خارجی شرکت‌کننده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، از تجربه‌ حضورشان در ایران و شرکت در این رویداد گفتند. به گزارش ایسنا، «مالین مالینف»، مجسمه‌ساز بلغاری که در بخش سنگ هفتمین سمپوزویوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران شرکت کرده است، درباره‌ی علت حضورش در این سمپوزیوم گفت: همیشه دوست داشتم زادگاه بنیانگذار کشورم را ببینم. او که مسن‌ترین هنرمند این رویداد است با اشاره به اینکه پیش از این نسبت به حضور در ایران علاقه‌مند بوده است، گفت: در تاریخ کشورم آمده که بنیانگذار بلغارستان شخصی است به نام «آسپاروخ» که از ایران به این منطقه سفر کرده است. در واقع بسیاری از بلغارستانی‌ها معتقدند که زادگان اصلی بنیان‌گذار کشورمان ایرانی است؛ به همین دلیل همیشه دوست داشتم زادگاه پادشاه کشورم را از نزدیک ببینم و این سمپوزیوم این فرصت را در اختیارم قرار داد. او ادامه داد: خوشبختانه در مدت کوتاهی که در ایران بودم، این کشور تاثیر بسیار خوبی روی من گذاشت و من با روحیه‌ای شاد‌تر به کشورم برمی‌گردم؛ به همین دلیل این روز‌ها تمام تلاشم را می‌کنم تا مجسمه خوبی از خودم در ایران به یادگار بگذارم. این هنرمند باتجربه بلغاری درباره برگزاری این سمپوزیوم اظهار کرد: خوشبختانه سطح برگزاری این سمپوزیوم فرا‌تر از انتظاراتم است. همه چیز به بهترین شکل پیش می‌رود و هنرمندان بدون هیچ مشکلی به ساخت مجسمه‌هایشان مشغول هستند. تنها مشکلی که وجود دارد زمان محدودی است که در اختیار داریم. ساخت این مجسمه‌ها به زمان زیادی نیاز داشت تا هنرمندان هم فرصت استراحت داشته باشند. به خصوص هنرمندان خارجی علاقه زیادی دارند که با نقاط دیدنی این شهر آشنا شوند که این فرصت برایمان اصلا مهیا نیست. مالینف با اشاره به اینکه نام مجسمه‌اش «سیلوئت»است، گفت: پیدایش جهان و آدم و حوا دغدغه بسیاری از هنرمندان است. هر هنرمندی تلاش دارد این برخورد معنوی را به بهترین شکل بیان کند. من هم بر اساس خلاقیت خودم تلاش کردم تا مجسمه‌ای آبستره بسازم و این ایده که سنبل عشق است را به نمایش بگذارم. این مجسمه سنگی از دو دست تشکیل می‌شود که در هم گره خورده است و این یعنی عشق. او در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه علاقه دارد دوباره به ایران سفر کند و محل نصب مجسمه‌اش را از نزدیک ببیند، گفت: خوشحالم که در ایران و میان ایرانی‌ها کار می‌کنم. مجسمه‌سازان ایرانی نشان دادند سطح دانشگاه‌ها در ایران بالاست «ماشا پانوویچ»،بانوی هنرمند صربستانی که تجربه خوبی در سمپوزیوم‌های بین‌المللی به دست آورده است، درباره حضور در هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران گفت: در ایران هنرمندان مجسمه‌ساز توانمندی هستند که همگی تحصیلات آکادمیک دارند. این روز‌ها با تماشای کار هنرمندان متوجه شده‌ام که سطح دانشگاه‌ها در ایران بالاست، چرا که هنرمندان حرفه‌ای و توانمندی تربیت کرده است. این مجسمه‌سازان در زمینه مجسمه‌های آبستره و فیگوراتیو به خوبی کار می‌کنند و اینجای خوشحالی دارد. او با اشاره به حجم بزرگ سنگی که برای ارائه اثر در اختیار او قرار داده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این سمپوزیوم مجسمه‌ها در ابعاد بزرگ کار می‌شود، فشار کار بسیار زیاد است. ما در این سه هفته مجبور شدیم هر روز به صورت تمام‌وقت کار کنیم و هیچ استراحتی نداشتیم. بنابراین تصور می‌کنم زمان برگزاری این سمپوزیوم باید یک ماهه باشد تا هم آثاری با کیفیت بهتر و هم زمانی برای استراحت داشته باشیم. «پانوویچ» که شرکت در ۱۲ سمپوزیوم بین‌المللی، دریافت جایزه سوم سمپوزیوم ماکول، اسلووانی ۲۰۱۱ و نصب ۱۳ مجسمه شهری را در کارنامه هنری خود دارد با بیان اینکه از طریق ارتباطات جمعی متوجه برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران شده است، گفت: از طریق فضای مجازی و هنرمندان اسپانیایی که پیش از این در این سمپوزیوم حضور پیدا کردند، متوجه زمان برگزاری این فراخوان شدم. از این رو طرحم را آماده و به تهران ارسال کردم که پس از یک ماه متوجه پذیرش طرح شدم. این هنرمند درباره‌ی ایده‌اش نیز اظهار کرد: «فرو افتادن» نام اثری است که برای این سمپوزیوم انتخاب کردم و این مجسمه ارتباط بین آسمان و زمین را نشان می‌دهد. این مجسمه به صورت آبستره، افتادن را به صورتی که ارتباط بین آسمان و زمین است به خوبی به نمایش می‌گذارد. «پانوویچ» در این‌باره ادامه داد: خوشبختانه بر اساس بازخوردی که از مخاطبان در این چند روز داشتم، متوجه شدم که این مجسمه به خودی خود مفهوم را می‌رساند. مثل یک گیاه یا سطحی که واسط بین دو بخش دیگر است. به همین دلیل ترجیح می‌دهم که مجسمه‌ام در محیطی سبز و البته در دسترس بچه‌ها نصب شود، نه در محیطی که ساختمان‌های بلند دارد. آثار هنرمندان ایرانی را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا دید «تی‌یری فریرا»، هنرمند پرتغالی که در بخش فلز هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران شرکت کرده است، گفت: آثار هنرمندان ایرانی سمپوزیوم مجسمه سازی تهران خیلی خاص هستند، زیرا از فرهنگ و هنر ایران نشات گرفته‌اند. او با اشاره به اینکه یکی از انگیزه‌های اصلی برای شرکت در سمپوزیوم تهران امکان ساخت مجسمه‌ای با ابعاد بزرگ بود، اظهار کرد: برای شرکت در این سمپوزیوم دلایل مختلف داشتم. یکی از انگیزه‌هایم برای حضور در تهران، آشنایی با فرهنگ ایرانیان بود. به طور کلی نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم این کشور بسیار کنجکاو بودم؛ بنابراین به محض شنیدن برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران طرحی را ارسال کردم. دلیل دیگر دوستی به نام مجید است که در پرتغال دارم و همین موضوع علاقه‌ام را به ایران و ایرانی‌ها بیشتر کرد. این هنرمند مجسمه‌ساز که سابقه حضور در ۱۴ سمپوزیوم بین‌المللی را دارد، ادامه داد: علت اصلی که تصمیم گرفتم در این سمپوزیوم شرکت کنم، امکان ساخت مجسمه آهنی بزرگ با متریال خوب بود. طبیعتاً امکان اینکه چنین مجسمه‌ای در این ابعاد را در کارگاهم بسازم وجود ندارد، بنابراین سمپوزیوم بهترین فرصت برای ساخت این مجسمه است. این هنرمند که برنده شش جایزه بین‌المللی است، درباره سطح برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: آنچه که در برگزاری یک سمپوزیوم مهم است، روابط میان هنرمندان شرکت کننده است. خوشبختانه در تهران هنرمندان ارتباط خوبی با یکدیگر دارند. به طور کلی سطح یک سمپوزیوم را ویژگی‌های آن سمپوزیوم تعیین می‌کند. حضور دانشجویان در این سمپوزیوم از ویژگی‌های خاص این اتفاق هنری است که در جای دیگری دیده نمی‌شود. او افزود: این سمپوزیوم بهترین فرصت برای دانشجویان است تا با استفاده از تجربه هنرمندان با تجربه و امکانات خوبی که در اختیار دارند مجسمه‌ای در ابعاد واقعی بسازند. برخی از طرح‌ها بسیار جالب و متفاوت است. این آثار برگرفته از هنر و فرهنگ ایرانیان است و هیچ کجای دیگر دنیا دیده نمی‌شود. این هنرمند درباره ساخت مجسمه‌اش در سمپوزیوم تهران، اظهار کرد: «مکعب» عنوان مجسمه‌ام است. این مجسمه ارتباط میان مردم با خانه و محل زندگی‌شان را نشان می‌دهد. چیزی که از گذشته آغاز شده و به آینده می‌رسد و به مرور شاهد تغییراتی در آن بوده‌ایم. نیازی به آوردن ابزار به تهران نداشتم «می‌نگ شنگ وو»، مجسمه‌ساز تایوانی نیز با اشاره به اینکه از دیدن امکانات این سمپوزیوم شگفت‌زده شده است، اظهار کرد: تاکنون در ۱۵ سمپوزیوم بین‌المللی شرکت کرده‌ام و برای حضور در هر سمپوزیوم مجبور بودم جعبه ابزارم را به آن کشور ببرم، اما برای حضور در این سمپوزیوم اعلام شد که نیازی به آوردن ابزار نیست. بنابراین وقتی به تهران آمدم و امکانات و تجهیزات را از نزدیک مشاهده کردم، شگفت‌زده شدم. در این سمپوزیوم تمام امکانات مورد نیاز در اختیار هنرمند قرار می‌گیرد. او همچنین با بیان اینکه در سمپوزیوم بزرگی حضور یافته است، اظهار کرد: تفاوت دیگری که این سمپوزیوم با سایر رویدادهای از این دست دارد تعداد هنرمندان شرکت کننده است. در اغلب سمپوزیوم‌ها ‌ نهایت ۱۰نفر حضور پیدا می‌کنند، اما این سمپوزیوم با ۳۳ هنرمند در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می‌شود. این هنرمند تایوانی که پیش از این در سمپوزیوم بین‌المللی هولین ۲۰۱۴ به عنوان دبیر هنری حضور داشته، ادامه داد:خوشبختانه بخش‌های حاشیه‌ای این سمپوزیوم مانند رسیدگی به هنرمندان و سازماندهی بخش‌های مختلف بسیار عالی است و این نشان‌دهنده تجربه برگزارکنندگان است. او درباره مجسمه سنگی که در این سمپوزیوم می‌سازد نیز گفت: «انرژی نهفته در ضمیر انسان» عنوان این مجسمه است. مدت‌هاست با این مفهوم درگیرم و چندین مجسمه با همین مفهوم ساخته‌ام؛ بنابراین امیدوارم ساخت این مجسمه نیز مطابق انتظاراتم پیش رود. نزدیکی غرفه‌ها نقطه ضعف سمپوزیوم بود «رولند هوفت»، هنرمند آلمانی، که در بخش سنگ هفتمین سمپوزیوم بین المللی تهران شرکت کرده است، گفت: خوشبختانه همه چیز در این سمپوزیوم بسیار حرفه‌ای است. برای حضور در سمپوزیوم تهران تنها سه روز زمان داشتم که مفهوم داشته باشم، طرح را بکشم و ماکت را بسازم. از اینکه این طرح پذیرفته شد و اکنون در تهران هستم خوشحالم. او با اشاره به اینکه مجسمه‌اش را با سنگ مرمر می‌سازد، ادامه داد: خوشبختانه جنس سنگم مرمر است و از این بابت خوشحالم. مرمر از گرانیت بهتر است، چرا که با این نوع سنگ می‌توانم لبه‌های تیز را نشان دهم و این سنگ سرشار از زندگی است. البته بعضی قسمت‌های سنگ حفره‌هایی دارد که آن هم بخشی از زندگی است. این هنرمند آلمانی با اشاره به حضور تعداد زیادی از هنرمندان در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران گفت: در این سمپوزیوم تعداد زیادی از هنرمندان که تقریبا در یک سطح کار می‌کنند در کنار هم حضور دارند. هر کدام روی ایده‌ای متفاوت با سبک و تکنیک خاصی کار می‌کنند که برای سایر هنرمندان جذاب است. او درباره‌ی مجسمه‌ی سنگی خود با عنوان «تاریخ زندگی» اظهار کرد: «تاریخ زندگی» نشان دهنده این است که یک چیز کوچک، خلق‌کننده چیزهای بزرگتری است. برای خلق این مفهوم از ستون‌های در حال حرکت استفاده کردم که روی آن‌ها نیز ستون‌های دیگری قرار گرفته است که نشان دهنده عقاید و افراد متفاوت است و این یعنی زندگی. «هوفت» با ابراز رضایت از امکانات ارائه شده در سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: خوشبختانه همه چیز در این سمپوزیوم بسیار حرفه‌ای است. به خصوص کسی که با جرثقیل کار می‌کند و سنگ‌ها و آهن‌ها را جابه‌جا می‌کند، کارش را به خوبی بلد است. این در حالی است که در سایر سمپوزیوم‌ها همیشه با این بخش کار مشکل داشتم. این هنرمند نزدیک بودن غرفه‌های هنرمندان را یکی از نقطه ضعف‌های سمپوزیوم دانست و اظهار کرد: تنها مسأله‌ای که در این سمپوزیوم وجود دارد فاصله کم غرفه‌ها از یکدیگر است. گاهی برای بررسی مجسمه‌ام نیاز دارم از مجسمه فاصله بگیرم و این کار خیلی سخت است. به گزارش ایسنا، هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در سه بخش کارگاه سنگ، کارگاه آهن و بخش نمایشگاهی با حضور ۳۳ هنرمند داخلی و خارجی در برج میلاد برگزار شد. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن