تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813025940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق آتش بس دولت ميانمار با گروه هاي شورشي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
توافق آتش بس دولت ميانمار با گروه هاي شورشي موج - اخبار منتشره از ميانمار، حاکي از دستيابي دولت و گروه هاي شورشي اين کشور به توافق آتش بس است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از الجزيره، دولت ميانمار توافق آتش بس با هشت گروه شورشي اقليت هاي قومي اين کشور را امضا کرد که يک گام به سمت پايان دادن به چند دهه جنگ داخلي در اين کشور است.
گزارش هاي منتشره نشان مي دهد که با وجود مذاکرات دو ساله دولت ميانمار با گروه هاي شورشي، برخي از اين گروه ها حاضر به امضاي توافق آتش بس نشده و اين موضوع روند صلح را در اين کشور تضعيف کرده است.
به عقيده کارشناسان، آتش بس از اهداف مهم تين سين، رئيس جمهور ميانمار بود که قصد داشت تا قبل از انتخابات اين کشور در ماه نوامبر، آن را به سرانجام برساند.
توافق آتش بس توسط تين سين، رئيس جمهور ميانمار در حضور فرمانده ارتش اين کشور و نمايندگان گروه هاي شورشي امضا شد و تين سين در مراسم امضاي قرارداد مذکور گفت: توافق آتش بس ملي کنوني، يک هديه از نسل فعلي به آيندگان است. شرايط امنيتي در ميانمار هنوز به حد مطلوب نرسيده است و دولت به تلاش هاي خود براي دستيابي به توافق با گروه هاي ديگر ادامه خواهد داد.
به نظر برخي، امتناع بعضي گروه هاي شورشي از پيوستن به توافق آتش بس، رئيس جمهور ميانمار را در دستيابي به آرمان وي مبني بر شکل دادن به بزرگترين افتخارش در طول دوره رياست جمهوري ناکام گذاشت. با وجود اين شرايط، آتش بس فعلي دولت ميانمار و برخي گروه هاي شورشي، يک موفقيت ملي براي اين کشور و گامي مهم در راستاي پايان دادن به جنگ داخلي محسوب مي شود.
گروه هاي شورشي ميانمار به نمايندگي از 40 درصد مردم اين کشور که حدود 52 ميليون نفر برآورد مي شوند، معتقدند که تبعيض قومي در ميانمار عليه آنها اعمال مي شود. گروه هاي شورشي اعلام مي کنند که آنها در عرصه بهداشت، جاده و زير ساخت ها، آموزش و انرژي به تسهيلات مورد نياز و کافي دسترسي ندارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن