تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مريل استريپ رئيس هيات داوران جشنواره برلين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۹ب.ظ)
مريل استريپ رئيس هيات داوران جشنواره برلين مي شود موج-مريل استريپ رکورددار نامزدي‌هاي اسکار به رياست هيأت داوران جشنواره بين‌المللي فيلم برلين 2015 برگزيده شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رياست هيأت داوران اعطا کننده خرس طلايي شصت‌وششمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم برلين به خانم مريل استريپ، بازيگر آمريکايي فيلم‌هاي «شکارچي گوزن» و «بانوي‌آهنين» رسيد.
ديتر کاسليک مدير جشنواره برلين روز چهارشنبه با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: «مريل استريپ يکي از خلاق‌ترين و چندوجهي‌ترين هنرمندان سينماست. ما براي نشان دادن اشتياق خود به استعداد خارق‌العاده او، خرس طلاي افتخاري سال 2012 را به عنوان دستاورد هنري يک عمر به او اهدا کرديم. من بسيار خوشحالم که او با آن تجربه هنري به برلين بازمي‌گردد و رياست داوران بين‌المللي را بر عهده مي‌گيرد.»
مريل استريپ، متولد 1949 در نيوجرسي است. او از 1977 با ايفاي نقشي فرعي در فيلم «جوليا» به کارگرداني فرد زينه‌مان وارد حرفه بازيگري سينما شد. مريل استريپ در فيلم‌هايي مانند «شکارچي گوزن»، «سيلک‌وود»،«خارج از آفريقا»، «انتخاب سوفي»، «بانوي‌آهنين»، «شيطان پرادا مي‌پوشد»، «اقتباس»، «شک» و «آگوست در اوسيج کانتي» بازي کرده و سه بار برنده جايزه اسکار شده که دو بار براي بازي در نقش اصلي و يک‌بار براي ايفاي نقش مکمل بوده است.
او نامزد 16 جايزه اسکار ديگر نيز شده و رکورددار نامزدي جوايز بازيگري در تاريخ جوايز آکادمي اسکار است.
مريل استريپ تاکنون چندين بار مهمان جشنواره فيلم برلين بوده است. او در سال 1999 دوربين برليناله را اهدا کرد و در سال 2003 به‌طور مشترک با جولين مور و نيکول کيدمن براي فيلم «ساعت‌ها» جايزه خرس نقره‌اي بهترين بازيگر جشنواره برلين را نصيب خود کرد. او در سال 2006 با فيلم «همدمي در خانه ميان چمنزار» رابرت آلتمن در بخش مسابقه برلين حضور داشت و جايزه افتخاري دستاورد هنري يک عمر اين جشنواره را نيز در سال 2012 دريافت کرد.
مريل استريپ پس از اعلام اين خبر با اعلام «هيجان‌زده» شدن خود گفته که مشتاقانه در انتظار انجام اين وظيفه است، اما «مسووليت اعصاب‌خردکني است، چون من هرگز پيش از اين رئيس هيچ‌جا نبوده‌ام و اميدوارم به پاي داوران برجسته و متشخص سال‌هاي گذشته برسم. براي اين افتخاري که به من داده‌اند، سپاسگزارم.»
شصت‌وششمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم برلين در فاصله روزهاي 11 تا 21 فوريه 2016 (22 بهمن تا 3 اسفند) در پايتخت آلمان برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن