تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809778553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علي‌اف در اعتلا و پالايش فرهنگ مردم تلاش مي‌کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۲۸ب.ظ)
مرادخاني: علي‌اف در اعتلا و پالايش فرهنگ مردم تلاش مي‌کرد موج - آيين بزرگداشت هنرمند فقيد، هابيل علي‌اف، نوازنده چيره‌دست کمانچه، با حضور جمعي از هنرمندان ايران و جمهوري آذربايجان در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرهنگسراي نياوران بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران در راستاي تکريم و بزرگداشت هنرمندان نام‌آشنا پس از برگزاري ويژه‌برنامه‌هايي مرتبط با شخصيت‌ها برجسته هنري همچون استاد پرويز مشکاتيان، ابراهيم لطفي و... نخستين آيين بزرگداشت نوازنده فقيد و صاحب سبک جمهوري آذربايجان هابيل علي‌اف شامگاه سه‌شنبه 21 مهر با حضور علي مرادخاني، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي ترابي مديرعامل انجمن موسيقي ايران، حسن ناهيد نوازنده، عبدالحسن مختاباد عضو شوراي شهر تهران و... برگزار شد.

پخش فيلم هابيل
در ابتداي برنامه بعد از قرائت آياتي چند از قرآن کريم و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و بعد از آن سرود ملي آذربايجان، فيلمي از اين هنرمند فقيد در بخش سه‌گاه از نمايشگر داخل سالن پخش شد.
بعد از انجام مراسم معمول، عباس سجادي مديرعامل فرهنگسراي نياوران گفت: امروز همه اينجا جمع شديم تا يادمان کسي را برگزار کنيم که در ارتقاي موسيقي کشور خودش و البته کشور ما نقش زيادي ايفا کرد. علي‌اف فقط يک موسيقي‌دان و نوازنده نبود بلکه شخصيت والاي او و طناز بودن او زبانزد خاص و عام بود. او کتابي با نام طنزهاي علي‌اف را در 20 هزار نسخه منتشر کرد که استقبال زيادي هم از اين کتاب صورت گرفت. ياد و خاطرش گرامي باد.

هابيل علي‌اف در اعتلا و پالايش فرهنگ مردم تلاش مي‌کرد
علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دومين سخنران اين برنامه درباره مقام والاي علي‌اف گفت: پيش از هر چيز به خانواده و اطرافيان اين مرحوم تسليت گفته و برايشان طلب صبر دارم.
مرادخاني ادامه داد: سال 71 اولين ديدار بنده و اين مرحوم زماني که به‌عنوان مدير مرکز موسيقي مشغول فعاليت بودم انجام شد. در آن زمان برنامه‌اي در سالن رودکي با حضور اساتيد بنام موسيقي با حضور ايشان برگزار شد و اين هنرمند به همراه محمدرضا و همايون شجريان برنامه‌اي سه نفر را اجرا مي‌کردند و دائم علي‌اف به زبان ترکي به همايون مي‌گفت

دوگاه اجرا کن!
وي افزود: ايشان تنها با يک ساز روي سن مي‌رفت و زماني که اجرا مي‌کرد، آن‌قدر مهارت در اجراي او وجود داشت که در تمام مدت سالن غرق در سکوت بود هيچ صدايي شنيده نمي‌شد و همه محو تماشاي او بودند. به خاطر دارم يک بار به من گفت: مرادخاني من اگر به مشهد بروم مشهدي مي‌شود؟ من هم گفتم بله حتماً. او پاسخ داد: براي من مهم است که در باکو به من هابيل مشهدي بگويند!
او اضافه کرد: بار ديگر همراه ايشان به استوديويي رفتيم که افتخاري و ذوالفنون مشغول ضبط اثري بودند، علي‌اف بسيار از اين کار خوشش آمد و از من درخواست کرد که چند کار اينجا ضبط کند و همين آغاز توليد چند اثر در ايران توسط ايشان بود.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از صحبت‌هايش هم اظهار کرد: آرزوي رحمت براي او که در اعتلا و پالايش فرهنگ مردم تلاش کرد دارم و از همه هنرمندان سپاسگزارم که با اين گردهمايي‌ها باعث همبستگي بيشتر در جامعه مي‌شوند.

شيوه کمانچه نوازي به قبل و بعد علي‌اف تقسيم مي‌شود
سجادي بعد از تمام صحبت‌هاي معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در تاريخ موسيقي آذربايجان شيوه کمانچه نوازي به قبل و بعد علي‌اف تقسيم مي‌شود. او در احيا و بازشناسي کمانچه نقش زيادي داشته است.

ايران و آذربايجان نقاط مشترک زيادي دارند
سومين سخنران برنامه خانم زمرد همسر سفير آذربايجان بود، او درباره اين اتفاق گفت: اول از همه به مردم ايران و آذربايجان فوت ايشان را تسليت مي‌گويم و براي خانواده‌شان صبر طلب دارم.
وي افزود: ايران و آذربايجان نقاط مشترک فراواني دارند که يکي از آن‌ها هابيل علي‌اف است که براي موسيقي زحمات بسياري کشيده است او کمانچه را دوست داشت و براي جهاني شدن اين ساز بسيار زحمت کشيد.
بعد از تمام سخنراني همسر سفير آذربايجان تک‌نوازي الشن منصور اف، امير راستبد، خليل يوسفي، حاجي گلدي اجرا شد.
بعد از تک‌نوازي‌هاي اين هنرمندان موسيقي نواحي فيلمي از علي‌اف با محمدرضا شجريان از نمايشگر داخل سالن پخش شد.

جوايز و لوح تقدير
پس از نمايش اين ويدئو علي امير علي‌اف نوه زنده‌ياد هابيل علي‌اف به نمايندگي از سوي خانواده علي‌اف لوح‌هاي تقديري را به رسم قدرداني و دوستي به علي مرادخاني و محمدرضا شجريان تقديم کرد و همچنين هدايايي از سوي دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استاد شجريان توسط معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آوا مشکاتيان نوه استاد شجريان به خانواده علي‌اف تقديم شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن